اخبار داغ

همزمان با شب میلاد نهمین اختر تابناک امامت؛

مشهد الرضا در جشن میلاد جواد الائمه(ع) غرق در نور و شادی شد

مشهد الرضا در جشن میلاد جواد الائمه(ع) غرق در نور و شادی شد
مشهد مقدس و حرم مطهر امام الرضا(ع) در شب میلاد نهمین اختر تابناک امامت و ولایت جواد الائمه(ع) غرق در نور و شادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ به این مناسبت بارگاه منور رضوی چراغانی و آذین‌بندی شده و هزاران زائر و مجاور امشب با تشرف به این مکان قدسی، ولادت حضرت جواد الائمه(ع) را به پدر گرامی آن حضرت تبریک و تهنیت گفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حرم مطهر رضوی پیش از نماز مغرب و عشاء شاهد حضور گسترده زائران بود و خادمان بارگاه منوری رضوی در ورودی‌های حرم مطهر با شیرینی از زائران پذیرایی می‌کردند.

,

, ,

خادمان بارگاه منور رضوی بعد از اذان و اقامه نماز مغرب و عشاء در نقاره‌خانه حرم مطهر امام رضا(ع)، رو به سوی گنبد طلایی حرم، با نوای خود فرخنده میلاد ابن الرضا(ع) را بشارت دادند و حال و هوای معنوی و شادیِ غیر قابل توصیفی را در حرم ملائک پاسبان رضوی حاکم کردند.

,

امشب طبق سنت هرساله صدها نفر از زائران و مجاوران بعد از اذان مغرب و اقامه نماز جماعت، جشن بزرگ میلاد حضرت جواد الائمه(ع) را با گردهمایی در میدان شهدای مشهد و در دست گرفتن شاخه‌های گل آغاز کردند.

,

, ,

در این مراسم زائران و مجاوران در حالی که شاخه‌های گل در دست داشتند، حرکت خود را از میدان شهدا به سوی حرم مطهر رضوی آغاز کرده و گروه‌های سرود و مولودی‌خوانان این گروه را با نواهای نشاط‌آور تا بارگاه منور رضوی همراهی کردند.

,

زائران و مجاوران پس از ورود به حرم مطهر رضوی مورد استقبال خادمان حرم امام رضا(ع) قرار گرفتند و با تشرف به حرم مطهر آن حضرت و گلباران کردن صحن و سرای حرم، در ویژه برنامه سالروز میلاد حضرت امام جواد (ع) حضور یافتند.

,

, ,

به مناسب شب ولادت امام جواد(ع) از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی مراسم ویژه‌ای تدارک دیده شده که با قرائت زیارت امین الله آغاز شد.

,

در این مراسم که در رواق امام خمینی(ره) در حال برگزاری است مداحان در وصف امام جواد(ع) به مدیحه سرایی و حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی واعظ موسوی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه