اخبار داغ

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس:

دولت اعتبارات سدهای خائیز و باهوش تنگستان را تامین کند

دولت اعتبارات سدهای خائیز و باهوش تنگستان را تامین کند
نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد خائیز و باهوش با عنایت بیشتر دولت همراه باشد و با نظر مساعد تسریع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ سید کمال‌الدین شهریاری نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار سپاس اظهار داشت : تنگستان بر عکس شهرهای کشور که  70 درصد شهرنشینی است تنها 30 درصد روستا نشین  هستند 70 درصد روستا نشین و تنها 30درصد در تنگستان در شهرها ساکن هستند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهر اهرم که مرکز شهرستان است حدود ۵۵ سال است به شهر ارتقا یافته و متأسفانه هنوز جمعیت آن به ۲۰ هزار نفر نرسید و تنها ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد.

,

وی با بیان اینکه مرکز شهرستان تنگستان از آمد سرانه بسیار پائینی برخوردار است افزود: پائین بودن این در آمد سرانه علت عقب ماندگی شهراهرم  و شهرستان تنگستان شده است .

,

این نماینده ادامه داد: شهر اهرم به دلیل اینکه اشتغال غالب آن اشتغال روستایی است که نخل‌داری و باغداری است به همین دلیل شهر اهرم از درآمد سرانه بسیار پایینی برخوردار است که پایین بودن این درآمد سرانه علت عقب ماندگی شهر و شهرستان شده است.

,

شهریاری بیان کرد : به علت پائین بودن سطح در آمد سرانه مردم شهر مدیریت شهرداری و شهردار شهر از منابع بسیار پائینی برای عمران و آبادی شهر برخورداراست در صورتی شهرداری اهرم هنوز ساختمانی برای خود ندارد .

,

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : 800 هزار نخل اطراف اهرم درآمد غالب افراد این شهر را تامین می‌کند .

,

وی با بیان اینکه  تنگستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است  خاطر نشان کرد:  تنگستان  100 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارد و این شهرستان از بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر و بحرین ساحل بیشتری دارد .

,

شهریاری ادامه داد: تنگستان با دارا بودن ساحل می‌تواند در زمینه شیلات، صفاری و گردشگری دریایی منبع بسیار خوبی برای درآمدزایی و اشتغال باشد که متأسفانه به علت عدم سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها مانند لایروبی اسکله‌ها و ایجاد پس کرانه و پهلوگیری و تجهیزات بندری موجب شده تا این بنادر از ظرفیت بالایی برای شناورها و صیادی و تجارت و گردشگری برخورد نباشد

,

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تنگستان در بخش کشاورزی با وجود روخانه‌های فصلی که در زمان بارندگی پرآب هستند و سبب  بحران و سیل زدگی وتخریب معابر، مزارع و پل‌های شهرستان می‌شود و این آب حاصل از بارندگی به علت نزدیکی به دریا و به نبود سد روانه دریا می‌شود.

,

وی از نماینده ویژه دولت در جلسه خواست که به موضوع احداث دو سد حیاتی خائیز و باهوش اهرم توجه ویژه‌ای داشته  و تامین اعتبار شود .

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه