اخبار داغ

سفره‌های خالی مردم را دریابید؛

سبقت قیمت کالاهای اساسی در پیچ آخر سال /بازار عید با چاشنی گرانی

سبقت قیمت کالاهای اساسی در پیچ آخر سال /بازار عید با چاشنی گرانی
سبقت قیمت کالاهای اساسی در پیچ آخر سال سفره‌های مردم را خالی کرده و اغلب آنها با این قیمتها توان خرید اقلام اساسی برای شب عید را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در این روزهای پایانی سال که تقاضای کالاهای اساسی رو به فزونی است، قیمت این کالاها نیز به دلیل عرضه نامناسب رو به افزایش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

پایش میدانی خبرنگار مرصاد از بازار کرمانشاه و بررسی فاکتورهای خرید و فروش حکایت از افزایش میانگین 20 درصدی قیمت کالاهای اساسی دارد.

,

به طور مثال یک کیسه 10 کیلویی برنج ایرانی با افزایش 30 هزار تومانی و برنج هندی با افزایش 10 هزار تومانی برای هر کیسه روبرو بوده که نسبت به ماه گذشته بین 20 تا 30 درصد افزایش قیمت داشته و البته زمزمه‌های کمیابی برنج در آستانه سال جدید هم در بازار شنیده می‌شود.

,

روغن هم با افزایش 12 درصدی روبرو بوده و قیمت قند و شکر با وجود کمیاب شدن در بازار حدود 50 درصد افزایش یافته است؛ قیمت گوشت مرغ هم طی یک هفته اخیر بیش از 4 هزار تومان افزایش داشت.

,

این وضعیت در حالی است که شهبازی، رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه چند هفته پیش از عرضه و ذخیره سازی سه نوع برنج خبر داده و اعلام کرده بود که بیش از ۲۵۰۰ تن برنج هندی ۱۱۲۱ در انبارهای استان ذخیره شده و درصدد افزایش سهمیه برنج نیز هستیم.

,

شهبازی در مورد ذخیره سازی برنج های هومالی و رده ب تایلندی نیز گفته که روند ذخیره سازی این اقلام تا تعدیل قیمت ها همچنان ادامه دارد.

,

ا

, ا,

 

,

کمبودی در بازار نداریم

, کمبودی در بازار نداریم,

بیگلری معاون بازرسی و رعایت حقوق مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اما در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص اخباری مبنی بر کمبود برخی از کالاها از جمله برنج در بازار گفت: هیچگونه کمبودی در این زمینه وجود نداشته و افزایش قیمت این نیز در آستانه نوروز نداریم.

,

وی تصریح کرد: قیمت برنج طی مدت اخیر رو به کاهش بوده است و حدود یک ماه است که قیمت مناسبی در بازار دارد.

,

این مسئول افزود: قیمت برنج در بازار کرمانشاه رو به افول است و همین برنج های هندی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که پیش از این قیمت برنج هندی تا ۸۰ و ۸۵ هزار تومان نیز بالا رفته بود.

,

بیگلری ادامه داد: این برنج های هندی با ارز دولتی وارد کشور شده و به وفور وجود دارد و هیچ مشکلی نیز از این نظر وجود ندارد و به همین دلیل قیمت آن کاهش یافت.

,

وی گفت: برنج ایرانی نیز هم اکنون از نظر قیمت وضعیت مناسبی داشته و قیمت آن بستگی به نوع برنج دارد.

,

این مسئول در خصوص شکر نیز افزود: هم اکنون شکر نیز در تعاونی های مصرف و دولتی و فروشگاه های بزرگ توزیع می شود و شکر نیز هم اکنون به وفور پیدا می شود و قرار است ۳۰۰۰ تن شکر به بازار تزریق شود.

,

بیگلری از اجرای طرح بازرسی و نظارت خبر داد و گفت: ما از اول بهمن ۹۷ الی ۱۵ فروردین ۹۸ ما طرح نظارتی داریم و از واحدهای صنفی از جمله فروشگاه های پوشاک، خشکبار، آجیل، شیرینی و تمام کالاهایی که بیشترین تقاضا را در این ایام دارند بازدید می کنیم.

,

وی از بازرسی و نظارت بر خدمات حمل و نقل مسافران، مسافرخانه ها، هتل ها و رستوران های بین راهی نیز طی این طرح نظارتی خبر داد و گفت: ما بیشترین بازدسی هایمان روی مواردی که مسافران با آنها در ارتباط هستند متمرکز کرده ایم.

,

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: هم اکنون ۱۵ اکیپ دو نفره بازرسی در مرکز استان و در هر شهرستان نیز دو اکیپ کار بازرسی را انجام می دهند که در مجموع حدود ۴۱ اکیپ در استان بر واحدهای صنفی نظارت دارند.

,

ا

, ا,

وی تصریح کرد: اکیپ های بازرسی ما به همراه تعزیرات حکومتی و در قالب شعب سیار کار نظارت و بازرسی را انجام می دهیم و پس از تشکیل پرونده توسط ما تعزیرات حکومتی حکم لازم را صادر می کند.

,

بیگلری ادامه داد: در بعضی موارد گشت های مشترکی نیز با سایر دستگاه های نظارتی چون بهداشت، استاندارد، میراث فرهنگی و اتاق اصناف داریم.

,

وی تاکید کرد: شهروندان و مسافران در صورت بروز هرگونه تخلفی می توانند از طریق شماره ۱۲۴ به ما اطلاع دهند تا ما در اسرع وقت رسیدگی کنیم.

,

اظهارات مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در حالی است که اطلاعات و پایش میدانی بازار بیانگر چیز دیگری است و نشان از افزایش قیمت ها با توجه به افزایش تقاضا است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه