اخبار داغ

رییس جمهور در جمع مردم کنگان:

حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران درسال ۹۸ بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌یابد / روابط ایران و عراق الگویی نمونه در منطقه است

حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران درسال ۹۸ بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌یابد / روابط ایران و عراق الگویی نمونه در منطقه است
رییس جمهور در جمع مردم کنگان گفت: استان بوشهر در زمینه آب، کشاورزی، برق، سد و آب شیرین کن ها ظرفیت های خوبی دارد و ما در این خصوص مسئولیت سنگینی داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ حجت الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مردم استان بوشهر در ورزشگاه شهدای شهر کنگان گفت: بسیار خوشحالم که برای هفتمین بار به استان دلاور بوشهر سفر می‌کنم و در هر سفری به این استان، شاهد حرکتی بسیار مهم در زمینه اقتصادی بودیم. از ملت ایران تشکر و سپاسگزاری می‌کنم به دلیل اینکه در این سالی که توأم با مشکلات و سختی‌های اقتصادی بود، مردم در همه مراسم‌های باشکوه انقلابی و دینی اجتماعشان و مقاومتشان و حضورشان را به رخ جهانیان کشیدند و به دشمنان اعلام کردند ممکن است مشکلاتی را برای ما بوجود بیاورید اما نخواهید توانست ما را در برابر خود تسلیم کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, .,

روحانی تصریح کرد: ما در بودجه سال آینده برای آن هایی که درآمد ثابت دارند و برای همه کارمندان یعنی شاغلین و بازنشستگان که مجموع آنها حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و برای همه کارگران که جمعیت آنها حدود ۱۴ میلیون نفر است، تلاش کردیم بتوانیم حقوق و مستمری را برای کارمندان حدود ۲۰ درصد و برای کارگران بیش از ۲۰ درصد افزایش دهیم.

,

وی ادامه داد: البته این ۲۰ درصد کارمندان با یک فرمول خاصی توسط مجلس تصویب و تبدیل به قانون شد و ما هم موظف به اجرای آن هستیم. برای کارگران هم در این هفته در شورای عالی کار مقدار حقوق آنها تصویب می‌شود که در مجموع بیش از ۲۰ درصد است.

,

رئیس جمهور با بیان این که همه مسئولین تلاش خود را به کار بسته‌اند افزود: من بارها در دولت هم موکدا توصیه کرده‌ام همه مسئولین در سراسر کشور باید به گونه ای عمل کنند تا مردم شب عید احساس راحتی بکنند.

, .,

حسن روحانی در خصوص تولید نیز گفت: من همان طور که قبلا هم اعلام کرده ام تولید در این کشور با حمایت دولت و بانک‌ها باید محصولات خدماتی، کشاورزی و ... در اختیار مردم قرار بگیرد.

, ... ,

وی با اشاره به اشتغال جوانان اعلام کرد: در سال 97 وضع اشتغال ما مناسب نبوده اما تلاش‌های خوبی صورت گرفت، با این وجود بیش از 3 میلیون نفر بیکار در کشور داریم.

, .,

روحانی در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز گفت: امسال 34 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی از طرف دولت پرداخت شده است.

, .,

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح 4 فاز از پارس جنوبی در این سفر گفت: در سفر امروز یکی از بزرگترین پروژه های مربوط به انرژی کشور را افتتاح خواهیم کرد که اعتباری بالغ بر 11 میلیارد دلار برای آن صرف اعتبار شده است.

, .,

وی افزود: تا اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت هم یکی از پروژه های بزرگ آبی، کشاورزی و برقی کشور با اعتباری حدود 10 میلیارد دلار به بهره برداری می رسد.

, .,

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علی رغم دشمنی های آمریکا، صهیونیست و برخی کشورهای مرتجع منطقه روابط ایران با همسایگانش بسیار خوب است و ما خواهان گسترش روابط با همه همسایگانمان هستیم و اگر مشکلی با برخی کشورهای همسایه وجود دارد شروع مشکل از طرف آن ها بوده است.

, .,

وی افزود: روابط ایران و عراق یک نمونه موفق و مثال زدنی از روابط ایران با همسایگانش است و سالانه 7 میلیون نفر بین دو کشور در حال رفت و آمد و زیارت هستند و در سفر اخیر هم با حذف هزینه ویزا بین دو کشور، آن روابط گسترش و آسان تر خواهد شد.

,

, ,

روحانی ادامه داد: روابط عمیق ما با عراق مربوط به یک دولت نیست و من در سفر اخیر با همه مقامات عالی رتبه سیاسی عراق و با نخبگان، بزرگان طوایف، علما و مراجع عراق دیدار داشتم و همه آن ها اراده شان بر روابط صمیمی بین دو ملت و حوزه ها و مراکز دانشگاهی دو کشور بود.

, .,

رئیس جمهور افزود: خدا را شاکرم که آنچه در سفر قبل به مردم این استان وعده داده بودیم عملی شد. ما در سفر قبل وعده اعتبار 620 میلیارد تومانی برای پروژه های استان داده بودیم که 624 میلیارد در طول امسال برای این استان تخصیص داده شد اما هنوز هم برخی پروژه ها ناتمام است و 29 میلیارد دیگر برای تکمیل آن ها در نظر گرفته شده است.

, .,

روحانی گفت: ما در این استان در زمینه آب، کشاورزی، برق، سد و آب شیرین کن ها هم مسئولیت سنگینی داریم و هم ظرفیت های خوبی وجود دارد.

, .,

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های آب شیرین کن گفت: ما باید آب شیرین کن ها و اسکله‌ها را افزایش دهیم، کنگان نیاز به توسعه اسکله دارد که من پرسیدم گفتند حدود 100 میلیارد تومان برای توسعه اسکله نیاز داریم که نصف این مبلغ را بنادر بر عهده میگیرد و نصف دیگر را سازمان برنامه بودجه تامین میکند.

, .,

رئیس جمهور در خصوص گردشگری در بوشهر نیز گفت: بوشهر باید از نظر جاده نیز توسعه پیدا کند چرا که عامل توسعه گردشگری است. بوم گردی‌هایی که در استان شما ایجاد شده است و در نزدیکی کنگان شما هم هست در حال حاضر 25 تا است که باید افزایش یابد.

, .,

روحانی در خصوص کشاورزی نیز افزود: ما باید سامانه‌های آبیاری و کشت گلخانه‌ای را نیز توسعه دهیم که در این سفر بهره برداری از ده‌ها هکتار کشت گلخانه‌ای در برنامه قرار دارد.

, .,

رئیس جمهور در پایان سخنان خود خطاب به مردم گفت: بوشهر مرکز انرژی کشور هست، بیشترین گاز کشور از این استان است. شما بوشهری‌ها در برابر این بهره‌برداری از منابع باید بهره‌مند باشید، استان شما باید بهره‌مند باشد.

, . , .,

وی افزود: من به وزارت نفت توصیه می‌کنم در تمام استخدام‌های خود اعم از مهندسان، کارمند و کارگران حتی الامکان تلاش کند از نیروهای بومی استخدام کند.

,

روحانی گفت: مسئله مهم زیست محیطی عسلویه و شهرهای اطراف آن در دستور کار است و من به وزیر نفت، وزیر کشور، وزیر مسکن، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت دستور می‌دهم بعد از تعطیلات طرح خود را برای محیط زیست ظرف مدت 3 ماه آینده بیاورند.

, .,

روحانی در خاتمه اعتبار اختصاص داده شده برای این سفر را جهت 51 طرح هزار و 569 میلیارد تومان اعلام کرد که از این مبلغ 1283 میلیارد از خزانه تامین می‌شود.

, .,

نقش مهم مردم در پیشبرد اهداف دولت

, نقش مهم مردم در پیشبرد اهداف دولت ,

عبدالکریم گراوند نیز پیش از سخنرانی رئیس جمهور در ورزشگاه شهدای کنگان اظهار داشت: استان بوشهر علاوه بر نیروی انسانی متعهد و علما و بزرگان، دارای قابلیت و ظرفیت‌های بزرگی است.

, .,

استاندار بوشهر با بیان اینکه از جمله ظرفیت‌های استان بوشهر می‌توان به منابع انرژی از جمله نفت و گاز، صنایع بزرگ و تولیدات، کشاورزی و آبزی پروری، تجارت، دریا و بندر و گردشگری می‌توان اشاره کرد افزود: استان بوشهر دارای ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس است و به نقطه حیاتی و استراتژیک در کشور تبدیل شده است.

, .,

وی با اشاره به نقش مهم مردم در پیشبرد اهداف دولت بیان کرد: مطمئنا حمایت مردم از دولت تدبیر و امید تا تحقق برنامه‌ها ادامه خواهد داشت و مردم ولایت مدار استان بوشهر در صحنه‌های مختلف حضوری فعال دارند و از انقلاب دفاع کرده‌اند.

, .,


انتهای پیام//

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه