اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه مطرح کرد؛

آمادگی کرمانشاه برای میزبانی از مسافران نوروزی

آمادگی کرمانشاه برای میزبانی از مسافران نوروزی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اعلام آمادگی این استان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی، از فروش الکترونیکی بلیط در محوطه‌های تاریخی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، امید قادری صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: محور توسعه کرمانشاه از این به بعد می‌تواند حوزه خدمات و به ویژه گردشگری باشد که حمایت‌های استاندار و رئیس سازمان میراث فرهنگی شرایط را برای تحول در بخش‌های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی را فراهم می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی اشاره‌ای به ستاد خدمات سفرهای نوروزی داشت و گفت: تاکنون در سطح استان ۳۶ جلسه ستادهای سفر برگزار شده که ۱۰ کمیته تعیین شده که هر یک وظایف تخصصی بر عهده دارد و مصوبات آن هم اکثراً اجرایی شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: اولویت ما تاکید بر امنیت و حفاظت و ایمنی مسافران، بهداشت و توجه به کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران است.

,

قادری با اشاره به تأکیدات صورت گرفته در مورد برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح در ایام نوروز اظهار داشت: با توجه به اینکه نوروز امسال مقارن با اعیاد ماه مبارک رجب است تلاش داریم تا با برنامه‌های شاد بتوانیم لحظات خوشی را برای مسافران رقم بزنیم.

,

وی با تاکید بر زیرساختهای اقامتی تدارک دیده شده برای پذیرایی از گردشگران نوروزی در استان تصریح کرد: مراکز اقامتی استان اعم از هتل و مهمانسراها، خانه‌مسافرها، کمپ‌ها، مراکز اقامتی ادارات و… ظرفیت ۱۶ هزار و ۷۵۷ نفر در روز را دارند که بر اساس پیش بینی‌ها جوابگو خواهد بود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی‌ها در بحث امداد و نجات افزود: در مورد مسائل قضائی نیز شماره‌هایی اعلام شده که مسافران در هر لحظه می‌توانند با قاضی کشیک تماس بگیرند.

,

قادری ادامه داد «به منظور اطلاع رسانی نیز ۲۵ پایگاه در مبادی ورودی استان مستقر شده‌اند و ۷۰۰ هزار بروشور راهنما تهیه شده است و همچنین بحث دیجیتال شدن اطلاع رسانی برای اولین بار در استان کرمانشاه صورت گرفته است که اپلیکیشن راهنمای مسافر را برای آن طراحی کرده‌ایم و در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

,

وی از برپایی نوروزگاه ها در مناطق نمونه گردشگری استان کرمانشاه خبر داد و گفت: همچنین در مراکز تاریخی همچون بیستون، طاقبستان و آناهیتا نیز فروش الکترونیکی بلیط را برای جلوگیری از صف‌های طولانی راه‌اندازی کرده‌ایم که در این زمینه دومین استان هستیم.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: مجموعاً بیش ۱۰۲۲ بازدید از مراکز اقامتی همچون هتل و مهمانسرا صورت گرفته و در مورد مراکز پذیرایی نیز ۳۶۵۷ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است.

,

به گفته قادری، ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۵۶۴ نفر طی یکسال اخیر از مراکز تاریخی و توریستی استان بازدید کردند.

,

وی به آمادگی ۶۲ موزه در سطح استان برای میزبانی از مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: این موزه‌ها همه روزه در ایام نوروز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعال است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی ۷۱۰ سیاه چادر و غرفه صنایع دستی در این ایام خبر داد و افزود: ۲۰ سفره هفت سین نیز در مبادی ورودی، ترمینال‌ها و… دایر می‌شود.

,

قادری بیان داشت: ۵۰۰ مسجد و ۳۵۰ نمازخانه موقت هم برای اقامه نماز مسافران تدارک دیده شده است.

,

وی تصریح کرد: همچنین دو برنامه مهم و شادی آفرین هم در نوروز با عناوین کرمانشاه پایتخت نوروز ایران و ویژه برنامه تحویل سال در بیستون نیز در نظر گرفته شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در مورد بومگردی ها نیز گفت: تا پایان برنامه ششم ۱۲۰ واحد بومگردی باید ایجاد کنیم که در حال حاضر ۱۱ مورد است که به شدت عقب هستیم و باید تعداد آنها را افزایش دهیم.

,

قادری با تصریح اینکه ۵۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در دستور کار است، گفت: موزه منطقه‌ای غرب یک وضعیت نگران کننده دارد که از سال ۵۳ مطالعات آن به اتمام رسیده و دو سال بعد اجرایی شده و باید به سرانجام می‌رسید که هنوز تکمیل نشده است.

,

وی در پاسخ به سوالی در مورد تعیین تکلیف موزه منطقه‌ای غرب نیز اظهار داشت: برای تعیین تکلیف موزه منطقه‌ای غرب مشاور به کار گرفته‌ایم تا بررسی کند که از نظر مهندسی استانداردهای لازم و قابلیت حفاظت از آثار ارزشمند را دارد یا خیر که بعد از اتمام مطالعات در صورتی که اعلام شود قابلیت لازم را دارد به دنبال دریافت اعتبار برای تکمیل آن خواهیم بود و در غیر این صورت به دنبال تغییر کاربری آن خواهیم بود.

,

این مسئول در پاسخ به سوال دیگری در مورد وضعیت ثبت جهانی اورامانات نیز بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع تعداد نیروهای تخصصی این پایگاه را افزایش داده‌ایم و همچنین ستاد رفع موانع ثبت جهانی اورامانات با دستور استاندار شکل گرفته است که در حال بررسی این مشکلات با کمک صاحبنظران حوزه‌های مختلف هستند.

,

قادری گفت: در این راستا ۷ روستای اورامانات را به ثبت ملی رساندیم و امیدواریم تا مردادماه سال آینده در راستای ثبت جهانی اورامانات جمع بندی کنیم و پرونده را به طور کامل به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه