اخبار داغ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد؛

جمعیت هلال احمر در ایام نوروز ازظرفیت جوانان، دانشجویان و طلاب استفاده می کند

جمعیت هلال احمر در ایام نوروز ازظرفیت جوانان، دانشجویان و طلاب استفاده می کند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امسال برای اجرای طرح خدمات نوروزی ازظرفیت جوانان، دانشجویان و طلاب استفاده شده است و نیز با همکاری ستاد اقامه نماز استان، جمعیت هلال احمر درهشت نقطه از استان آماده برگزاری نماز جماعت برای مسافران نوروزی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک محسن نجات، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع نوزدهمین طرح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در استان، با بیان اینکه مدت زمان طرح خدمات نوروزی این جمعیت نسبت به سال گذشته چهار روز افزایش یافته است، گفت: این طرح از ۲۵ اسفند ماه با شعار همراهتان هستیــــم کلید خورده و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصراترک,  محسن نجات، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع نوزدهمین طرح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در استان، با بیان اینکه مدت زمان طرح خدمات نوروزی این جمعیت نسبت به سال گذشته چهار روز افزایش یافته است، گفت: این طرح از ۲۵ اسفند ماه با شعار همراهتان هستیــــم کلید خورده و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.,

نجاتی با اشاره به پیشرفت چشمگیر علوم در زمینه امدادگری و کهنه شدن منابع قدیمی در این رشته ، اظهار کرد: در سال جاری برای 250 نفر از امدادگران استان، دوره های  بازآموزی برگزار شده است.

,

وی با اشاره به مشترک بودن بالگرد امداد و نجات بین استان خراسان شمالی و سمنان، خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی های پی در پی برف در زمستان سال جاری و زیاد بودن حجم بارندگی خراسان شمالی نسبت به سمنان، این بالگرد حدود 80 درصد از روزهای زمستان را دراختیار استان خراسان شمالی بوده است که در طرح خدمات نوروزی از 6 فروردین ماه تا زمان پایان طرح، در استان خراسان شمالی مستقر خواهد بود.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از نظر تجهیزات و امکانات درشرایط مناسبی قرار دارد، گفت: یک خودروی امدادِ مجموعه نجاتی به ارزش ۱ میلیارد و هفتصد میلیون تومان به پایگاه کشانک اضافه شده است.

,

وی تعداد پایگاه های فرهنگی جمعیت هلال احمر در طرح خدمات نوروزی سال 98 را اینگونه برشمرد: تعداد ۱۹ پست ثابت و 5 پست سیار آماده ارائه خدمات هستند.

,

نجاتی ادامه داد: امسال برای اجرای طرح خدمات نوروزی ازظرفیت جوانان، دانشجویان و طلاب استفاده شده است و نیز با همکاری ستاد اقامه نماز استان، جمعیت هلال احمر درهشت نقطه از استان آماده برگزاری نماز جماعت برای مسافران نوروزی خواهد بود.

,

این مقام مسئول ازشروع اجرای طرح بهرفت  در نوروز سال 98 خبر داد و هدف از اجرای این طرح را بهبود رفتارهای ترافیکی عنوان کرد.

,

وی جشنواره عکس و فیلم بشر دوستی، جشنواره نقاشی کودکان و ارائه خدمات در هشت بوستان کودک را از برنامه های شاخص جمعیت هلال احمر عنوان کرد و رویکرد این برنامه ها را اینگونه برشمرد:

,

- پیشگیری از حوادث

,

- آگاه سازی و حساس سازی جامعه در بستر آموزش های همگانی

,

- معرفی جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی در کنار خدمات امدادونجات

,

- ترویج صلح و بشر دوستی

,

- ایجاد فضای با نشاط برای کودکان و نوجوانان

,

- افزایش ایمنی رانندگان در مسافرت

,

نجاتی با اشاره به برگزاری 244 دوره آموزشی در سال 97، گفت: تعداد 10 هزار و 775  نفر آموزش دیده اند که ۷٨ درصد دوره ها در ۹۷ تحقق یافته است.

,

وی با اشاره به خشکسالی و کم آبی سال 97 و مشکلات ایجاد شده در برخی از مناطق کشور در حوزه آب آشامیدنی، اظهار کرد: در طرح ملی نظر آب، 90 مخزن آب از خراسان شمالی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان ارسال شد.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در خلال ارائه خدمات درمانی هلال احمر به افراد محروم استان، مشخص شده است که  برخی ازخانواده های بی بضاعت و نیازمند استان تحت پوشش هیچ نهادی نبوده اند لذا جمعیت هلال احمر استان در حال پرداخت کمک مالی 500 هزار تومانی  به800 نفر از این نیازمندان شناسایی شده تا عید نوروز است.

,

این مقام مسئول در ادامه از ارائه کمک مالی به مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان به بیماران ضایعه نخاعی استان خبر داد.

,

وی با اشاره به آغاز به کار بانک تجهیزات پزشکی هلال احمر در استان،  آمادگی این نهاد امدادی را برای دریافت کمک های تجهیزات پزشکی مازاد در اختیار مردم، اعلام کرد.

,

نجاتی در پایان با اشاره به اینکه همه بخش های هلال احمر استان از نیروی انسانی کافی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۵۰ نفرنیروی داوطلب و۵۰ نفر از کارکنان هلال احمر، آماده ارائه خدمات امداد و نجات در سطح استان هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه