اخبار داغ

همزمان با حضور رئیس جهمور؛

عملیات اجرایی چند پروژه صنعتی در استان بوشهر آغاز شد

عملیات اجرایی چند پروژه صنعتی در استان بوشهر آغاز شد
عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن وحدتیه و شش پروژه مهم صنعت برق و آب در استان بوشهر همزمان با سفر رئیس جهمور آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، رضا اردکانیان در آیین کلنگ‌زنی طرح‌های وزارت نیرو در استان بوشهر اظهار داشت: امروز شش پروژه مهم صنعت برق و آب در استان بوشهر آغاز شد که از این تعداد ۳ پروژه برق با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان آغاز شده و سه پروژه شیرین سازی آب با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان نیز برای تامین آب مردم آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وزیر نیرو با بیان اینکه دولت دوازدهم در مجموع ۴۵ درصد جمعیت استان بوشهر را تحت پوشش منابع آبی از محل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن قرار می‌دهد که قدم بزرگی برای رفع مشکل بی آبی استان بوشهر است افزود: پروژه‌های آب‌شیرین‌کن‌‌هایی که امروز آغاز شده که فاز اول آن به میزان ۵۰ درصد در تابستان آینده آماده بهره برداری می‌شود و ۵۰ هزار مترمکعب دیگر نیز تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

,

اردکانیان با اشاره به اینکه وزارت نیرو در نوار ساحلی جنوب کشور نیازهای آبی و شرب را از طریق دریا و شیرین کردن آب ایجاد خواهد کرد و هرچند این نوع تولید آب گران قیمت است ولی نقش مهمی در تامین آب خواهد داشت ابراز کرد: دو پروژه شیرین‌سازی آب دریا در کنگان و بوشهر در حال بهره برداری است که تحول بزرگی در تامین آب پایدار شکل گرفته و ایجاد می‌کند.

,

عبدالحمید حمزه پور در آیین آغاز عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن وحدتیه اظهار داشت: عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن وحدتیه  با اعتبار ۱۹۲ میلیارد ریال صبح امروز با حضور وزیر نیرو رسما آغاز شد.

,

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: این آب‌شیرین‌کن دو شهر دالکی و وحدتیه و ۲۴ روستا را با جمعیت ۳۵ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌دهد و با بهره برداری از آن مشکلات بزرگ حوزه آب در شهرستان دشتستان که بزرگ‌ترین شهرستان استان بوشهر است رفع می‌شود.

,

وی با بیان اینکه تکمیل این پروژه یک سال زمان می‌برد خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از ظرفیت این آ‌ب‌شیرین‌کن در نیمه نخست سال ۹۸ و بقیه تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد و امیدواریم دیگر پروژه‌های فعال حوزه آب در سطح استان بوشهر نیز طبق زمان‌بندی اعلام شده به بهره برداری برسند.
 

,
,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه