اخبار داغ

در نشست سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی با خبرنگاران مطرح شد؛

اداره‌کل میراث فرهنگی، متولی برگزاری «شب‌های فرهنگی» نیست/ نرخ خدمات رستورانی در ایام نوروز افزایش نخواهد یافت

اداره‌کل میراث فرهنگی، متولی برگزاری «شب‌های فرهنگی» نیست/ نرخ خدمات رستورانی در ایام نوروز افزایش نخواهد یافت
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با گلایه از هزینه‌بر بودن برنامه «شب‌های فرهنگی» گفت: اداره‌کل میراث متولی برگزاری این دست برنامه‌ها نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مهدی جمال سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان این که شهروندان و گردشگران می‌توانند با شماره تلفن 31705 با یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان ارتباط برقرار کنند گفت: استان سمنان به لحاظ دارا بودن آثار تاریخی، استانی غنی است و باید از این آثار حفاظت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

جمال در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که یک روز حضور یک راهنمای سفر متخصص در پایگاه اطلاع‌رسانی سفر، 3 میلیون و 300 هزار ریال هزینه دربردارد، از کمبود اعتبارات در حوزه آموزش انتقاد کرد و گفت: شفاف می‌گویم؛ ما محاسبه کرده‌ایم که اگر بخواهیم از 40 راهنمای متخصص در سراسر استان استفاده کنیم به 900 میلیون ریال اعتبار نیاز داریم.

,

وی با تأکید بر این که برای رونق صنعت گردشگری ابتدا باید ذهنیت‌ها تغییر کند گفت: ما باید به تقاضاهای گردشگرانی که وارد استان می‌شوند توجه کنیم.

,

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه با اشاره به هزینه‌کرد 500 میلیون‌ریالی اداره متبوعش برای هر برنامه «شب فرهنگی» گفت: این هزینه‌کرد در حالی صورت می‌گیرد که متولی این برنامه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

,

جمال با بیان این که به سبب نابسامانی بازار ارز ممکن است از میزان سفرهای خارجی مردم کاسته شود گفت: در چنین شرایطی ما باید فضایی را ایجاد کنیم تا دست‌کم 10 درصد از مردم استان تهران برای گردشگری به استان سمنان بیایند.

,

برنامه‌ریزی برای طراحی سفرهای کوتاه به استان سمنان

, برنامه‌ریزی برای طراحی سفرهای کوتاه به استان سمنان, برنامه‌ریزی برای طراحی سفرهای کوتاه به استان سمنان,

وی با اشاره به برخی تصمیمات اتخاذشده برای انعقاد قرارداد مابین دفاتر سیاحتی سمنان و تهران گفت: بر این اساس مسافرت‌های کوتاه 48 تا 72 ساعته به استان سمنان برنامه‌ریزی خواهد شد؛ در این خصوص نیازمند تغییر نگاه نیز هستیم و لازم است که از مبانی علمی نیز برای رفع موانع گردشگری بهره بگیریم.

,

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به نابسامانی در حوزه ارائه آمارهای مرتبط با حضور گردشگران در استان سمنان گفت: برخی آمار گردشگران استان را 25 میلیون نفر عنوان کرده‌اند؛ آمارهای 19 میلیونی و 32 میلیونی و 15 میلیونی نیز شنیده می‌شود اما اگر بخواهیم آمار گردشگری واقعی را اعلام کنیم باید تنها به آمار تأسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و... استناد کنیم و آمار اسکان در مدارس و چادر(!) به ما ارتباطی ندارد.

,

رحمان فرمانی معاون اداره‌کل نیز در پاسخ به پرسشی در ارتباط با افزایش نرخ برخی از خدمات رستورانی در ایام نوروز، با یادآوری این مطلب که نرخ این خدمات در پایان شهریورماه هرسال حدودا 20 درصد افزایش می‌یابد گفت: بر این اساس در ایام نوروز نرخ این خدمات بیش از سقف قانونی تعیین‌شده افزایش پیدا نمی‌کند.

,

آمار دقیقی از گردشگران در دست نیست!

, آمار دقیقی از گردشگران در دست نیست!, آمار دقیقی از گردشگران در دست نیست!,

فرمانی در ادامه با اشاره به این که در دنیا تنها 5 کشور می‌توانند آمارهای دقیق مرتبط با گردشگری را بر اساس مولفه‌هایی همچون تولید ناخالص ملی و... ارائه کنند گفت: ایران از حساب اقماری گردشگری بی‌بهره است و به همین خاطر از شمار گردشگران و میزان هزینه‌کرد آن‌ها و سهم گردشگری در درآمد ناخالص ملی آمار دقیقی در دست نیست.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت همراهی و همگرایی همه دستگاه‌های دخیل در حوزه گردشگری گفت: ممکن است زیرساخت‌های ما به لحاظ فیزیکی برای رونق گردشگری آماده باشد اما ما به لحاظ فرهنگی و حرفه‌ای هنوز آماده نیستیم؛ جوامع بومی و محلی ما آماده پذیرش گردشگر نیستند و نمی‌دانند که گردشگر چه می‌خواهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه