اخبار داغ

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران:

طرح پیش فروش مسکن در کمیسیون عمران مجلس بررسی می شود

طرح پیش فروش مسکن در کمیسیون عمران مجلس بررسی می شود
رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه طرح پیش فروش مسکن ۱۰ سال پیش در قانون توسعه پنجم در دستور کار مجلس قرار گرفت و تصویب نشد گفت: در شرایط کنونی برای خرید مسکن پیش فروش باید آگاهانه اقدام کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، قیمت مسکن در کشور به دلایل متعددی از جمله تاثیر شرایط اقتصادی از ابتدای سال جاری با افزایش همراه بود و نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی در مدتی که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بود، قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران نزدیک به ۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است کارشناسان رفاه اجتماعی معتقدند این افزایش قیمت سبب شده تا فرصت خانه‌دار شدن افراد کمتر شود و خانه‌دار شدن مردم تا پنج سال به تاخیر بیفتد.

,

روند بازار مسکن تهران در سال جاری به حدی دچار نوسانات و تلاطم های شدید بود که بسیاری از کارشناسان، نمونه رفتاری بازار مسکن در سال یک سال اخیر را یک نمونه مطالعاتی مستقل برای اقتصاد مسکن در دنیا ارزیابی کرده‌اند.

,

شایان ذکر است به اعتقاد کارشناسان راهکار اصلی کنترل قیمت مسکن افزایش تولید و مقابله با سوداگری است.

,

کارشناسان اقتصادی معتقدند تا زمانی که شاخص‌های اقتصاد کلان از بی‌ثباتی کنونی فاصله نگیرند، بازار مسکن نمی‌تواند به آرامش قیمتی دست یابد.

,

در حالی بازار مسکن در هفته‌های نزدیک به نوروز ۱۳۹۸ مقدار اندکی گرم شده و هردو گروه خریدار و فروشنده البته با احتیاط وارد بازار شده‌اند که بسیاری از افراد مایل به خرید مسکن پیش فروش هستند.

,

 

,

بیش از ۸۵ درصد مصالح ساخت و ساز تولید داخل است

,

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تهران نیوز پیرامون اینکه مردم به خرید مسکن تمایل دارند، اظهار داشت: در شرایط کنونی مژده خوبی است که مردم بیایند و به ساخت و ساز و تولیدات داخل توجه کنند.

, تهران نیوز,

وی افزود: مردم بسیار عاقل و هوشیار هستند و قاعدتا می دانند که در شرایط کنونی و تحریم ها و دهن کجی ابر قدرت ها به نظام خوب است که در هر زمینه ای احتیاط کنند و بتوانند ضربه کاری را به دشمن وارد کنند و نه به خود.

,

خسروی با تاکید بر اینکه مردم با هوشیاری و احتیاط در خرید، فروش، گفتار و رفتار همانطور که حضرت آقا اشاره فرمودند که ما باید از این گذار بگذریم تاکید کرد: هرچه مردم به سمت خرید مسکن روی بیاورند، ۱۷۴ شغل کلیدی رونق می گیرد.

,

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد مصالح ساخت و ساز تولید داخل است، اظهار کرد: مصالح ساختمانی و ابزار مسکن بر عکس مصالح دیگر در صنعت، تولید داخل است، بنابراین نگرانی پیرامون این موضوع وجود ندارد.

,

خسروی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون گرانی مسکن و مراجعه مردم برای خرید مسکن پیش فروش به ملاقات خود با دادستان انقلاب اشاره کرده و گفت: خدا رحمت کند آقای علیزاده دادستان دوران اوایل انقلاب را روزی به ایشان مراجعه کرده و از ایشان نحوه نوشتن قرار داد را جویا شده و خواستار کمک شدیم، ایشان گفتند هر قراردادی نوشته شود ممکن است مشکل ایجاد شود ببینید کلید را دست چه کسی می دهید و با چه کسی معامله می کنید.

,

وی افزود: قانون پیش فروش ۱۰ سال پیش در قانون توسعه پنجم در دستور کار مجلس قرار گرفت و در توسعه پنجم وقتی با روسای اتحادیه ها و نمایندگان آنها صحبت شد آنها برای همیشه این قانون را از مجلس رد کردند، اما در توسعه ششم تا جایی پیش رفت که شورای نگهبان هم این قانون را تصویب کرد.

,

 

,

هیچ یک از مشاورین املاک تا کنون یک ملک را به دو نفر نفروخته اند

,

رئیس اتحادیه املاک ایران ادامه داد: با بررسی های اولیه مشاهده شد که ابهاماتی در این طرح وجود دارد و هم اکنون هم در کمیسیون عمران در حال بررسی است و یک مورد آن که در ماده ۱۸ آمده و به دلالت مشاورین املاک اشاره کرده ،اما اشاره ای به نحوه گرفتن حق و حقوق نشده است.

,

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران افزود: تا زمانی که حق و حقوق مشاور املاک مشخص نشود از لحاظ پیش فروش با مشکل روبرو است اما هر شهروندی که خریدار پیش فروش است باید بررسی های لازم را صورت دهد و به حرف مشاور و … پول در اختیار فروشنده قرار ندهد و پیش از فروش فروشنده را بشناسند ضمن اینکه هیچ یک از مشاورین املاک تا کنون یک ملک را به دو نفر نفروخته اند، اما شرکت های به ثبت رسیده ای که ثبت ساختمان می کردند به ۱۰ یا ۱۵ نفر یک ملک را فروخته اند.

,

وی با تاکید بر اینکه شهروندان در خرید مسکن پیش خرید یا پیش فروش دقت کنند، خاطر نشان کرد: بسیارهستند کسانی که به دادگستریها مراجعه و از نبود مشاوری امین و نبود اطلاعات و طمع در خرید و فروش املاک پیش فروش مراجعه کرده اند، بنابراین خریداران املاک هوشیارانه پای معامله بنشینند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه