اخبار داغ

اهتمام مدیران خراسان‌جنوبی در حمایت از کالای ایرانی/ استاندار: خودروی شخصی‌ام ایرانی است

اهتمام مدیران خراسان‌جنوبی در حمایت از کالای ایرانی/ استاندار: خودروی شخصی‌ام ایرانی است
در سال جاری که به نام حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است مدیران خراسان‌جنوبی نسبت به تحقق شعار سال و خرید کالای ایرانی تلاش کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، چندین سال است مقام معظم رهبری در اولین روز از سال جدید عنوانی را برای سال پیش رو انتخاب کرده و تاکید بر تحقق شعار سال به مسئولان و مردم دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , چندین سال است مقام معظم رهبری در اولین روز از سال جدید عنوانی را برای سال پیش رو انتخاب کرده و تاکید بر تحقق شعار سال به مسئولان و مردم دارند.,

 

,

سال 97 که آخرین روزهای خود را سپری می‌کند از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد. سال قبل نیز عنوان سال، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بود و سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده بود.

,

 

,

هدف از این عنوان‌ها طی حداقل سه سال گذشته، تلاش مسئولان و مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی که این موضوع نیز سال‌های زیادی است مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، است.در سال جاری نیز رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی عنوان سال 97 را حمایت از کالای ایرانی گذاشتند.

,

 

,

در این راستا برآن شدیم تا گفت‌وگویی با مدیران استانی و در راس همه استاندار خراسان‌جنوبی برای تحقق شعار سال و میزان حمایت از کالای ایرانی با خرید کالای ایرانی برای محل کار، خانه و زندگی آنها داشته باشیم.

,

 

,

 

,

رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: باتوجه به اینکه در سال جاری نسبت به حمایت و خرید کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری تاکید شد و برای ادارات دستورالعملی در راستای حمایت و خرید از کالای ایرانی ارسال شد، کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز مانند سایر ادارات کشور و در راستای حمایت از کالای ایرانی نسبت به خرید کالای ایرانی تاکید داشته است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان اینکه 100 درصد اقلام مورد نیاز خریداری شده در کمیته امداد تولید داخلی است، افزود: مگر در مواردی که مشابه داخلی وجود نداشته باشد و به ناچار باید از اقلام خارجی استفاده شود که می‌توان به سخت افزار رایانه‌ها و قطعات دستگاه‌های فنی مورد استفاده اشاره کرد.

,

 

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های کمیته امداد تهیه و توزیع لوازم خانه برای مدد جویان است و در این راستا در سال جاری نیز چند نوبت اهدای جهزیه و خرید لوازم خانگی برای مددجویان داشته‌ایم، همه کالاهای خریداری شده تولید داخلی و از کارخانه‌های داخل کشور تهیه شده است.

,

 

,

سلم آبادی اظهار کرد: در زندگی شخصی‌ام نیز سعی شده تا جایی که امکان دارد از کالای ایرانی خریداری کرده و به خانواده نسبت به خرید کالای ایرانی تاکید دارم چراکه برای رونق اقتصاد داخلی باید با خرید کالای ایرانی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم.

,

 

,

محمداصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی نیز در این خصوص در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: در اداره کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی همه اقلام مورد نیاز این اداره و موارد مورد نیاز امور دام و طیور از جمله داروهایی که خریداری و مورد استفاده قرار گرفته ایرانی بوده است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان اینکه مگرخرید برخی از اقلام که شامل قطعات و بخش‌های سخت افزاری رایانه‌ها یا سایر دستگاه‌های فنی در این اداره کل است که مشابه داخلی نداشته باشد، افزود: در سایر موارد نیز اقلام مورد نیاز خریداری شده ایرانی بوده است.

,

 

,

محمدرحیم شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی نیز در این خصوص به خاورستان، گفت: در هلال احمر استان نیز تلاش شده است با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی نسبت به خرید کالای ایرانی توجه و تاکید داشته باشیم.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان اینکه در سال جاری چند دستگاه آمبولانس و یک بالگرد به هلال احمر خراسان‌جنوبی تعلق گرفت: افزود: این وسایل نقلیه خارجی بوده است.

,

 

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: داروها، کرم، پماد و همه اقلام بهداشتی مورد نیاز در جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی به دلیل اینکه توسط شرکت‌ها تهیه و در اختیار هلال احمر قرار می‌گیرد اطلاع دقیق از داخلی و خارجی بودن آنها نداریم اما تاجایی که امکان داشته باشد دارو و سایر مایحتاج هلال احمر در داخل کشور تولید شود از خرید کالای خارجی پرهیز شده است.

,

 

,

محمدابراهیم شرکا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی نیز در راستای تحقق شعار سال و خرید کالای ایرانی، در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی نیز بر خرید کالای ایرانی برای ادارات برق استان تاکید داشته و دارد.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان اینکه بسیاری از اقلام مربوط به برق که تولید داخل است از داخل کشور تهیه می‌شود، افزود: در معدود مواردی که اقلام مشابه داخلی ندارد کالای خارجی خریداری می‌شود.

,

 

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی، حمایت از اقتصاد و ایجاد رونق اقتصادی برای داخل کشور است.

,

 

,

 

,

حسن اکبری مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان‌جنوبی نیز در این خصوص در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: اداره کل محیط زیست خراسان‌جنوبی نیز در سال حمایت از کالای ایرانی نسبت به کالای ایرانی اقدام کرده است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: در سال جاری تمام اقلام مورد نیاز محیط‌بانان از جمله کفش و پوشاک همه ایرانی بوده مگر موارد جزئی مانند دوربین‌های مخصوص که اصلا ایرانی وجود ندارد.

,

 

,

 

,

محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خاورستان، با اشاره به خرید کالای ایرانی در سال جاری برای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه دستورالعملی نسبت به خرید کالای ایرانی به اداره کل آموزش و پرورش ارسال شده بود همه اقلام مورد نیاز خریداری شده ایرانی بوده است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان اینکه مگر در مواردی که مشابه داخلی نداشته و از کالای خارجی خریداری شده، افزود: به جز قطعات سخت افزاری رایانه‌های مورد استفاده در آموزش و پرورش و برخی از دستگاه‌های مورد نیاز هنرستان‌ها سایر اقلام مورد نیاز آموزش و پرورش از جمله لوازم التحریر همه ایرانی بوده است.

,

 

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: در برخی از موارد خیران برای دانش‌آموزان لوازم التحریر و اقلام آموزشی را تهیه می‌کنند و برای توزیع تحویل آموزش و پرورش می‌دهند که در این گونه موارد ما نسبت به داخلی یا خارجی بودن اقلام اطلاعی نداریم اما در صورتی که هزینه خریداری اقلام برای دانش آموزان از سوی خیران در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد همکاران نسبت به خرید کالای ایرانی اهتمام ویژه‌ای دارند.

,

 

,

این تعداد از مدیران کل ادرات استان نسبت به خرید کالای ایرانی برای خانه و زندگی خود نیز، اظهارکردند: با توجه به دغدغه کاری، عمده خرید برای خانه بر عهده خانواده است. اما با توجه به اینکه وظیفه هر فردی است از تولید کننده داخلی حمایت کند به خانواده نسبت به خرید کالای ایرانی تاکید شده و تاجایی که امکان داشته باشد از کالای تولید داخلی با خرید خود حمایت کرده و خواهیم کرد.

,

 

,

 

,

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی نیز در خصوص حمایت و خرید کالای ایرانی برای خانه‌اش در گفت‌وگو با خاورستان، با اشاره به اینکه همیشه خرید برای خانه، برعهده خانواده من است اظهار کرد: کالاهای خانه ما ایرانی است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برخرید کالای ایرانی و ممنوع بودن کالای خارجی مگر اینکه موارد مشابه‌ای نداشته باشد، افزود: خرید کالای ایرانی تکلیف قانونی است و همه افراد باید خود را مکلف کنند به توصیه و دستورالعمل‌های مقام معظم رهبری را اجرا کنند. دولت اقلام را مشخص کرده و براساس جدول‌بندی باید خریدها انجام شود و در غیر این صورت محدودیت دارد.

,

 

,

استاندار خراسان‌جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر خودروی شخصی خودش، گفت: خودرو ایرانی دارم ضمن اینکه خودم استفاده نمی‌کنم و در اختیار خانواده است.

,

 

,

با تعدادی از مدیران کل سایر ادارات استان نیز تماس برقرار کردیم اما موفق به دریافت پاسخ نشدیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه