اخبار داغ

با حضور رئیس جمهوری:

فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ میدان گازی پارس جنوبی افتتاح شد

فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ میدان گازی پارس جنوبی افتتاح شد
فازهای ۱۳و ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی در شهرستان کنگان روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در آئین افتتاح چهار فاز جدید پارس جنوبی،  دو طرح انتقال گاز اتان از سایت دو پارس جنوبی به مجتمع‌های پتروشیمی و طرح پالایشگاه تولید ماده بودار کننده گاز طبیعی را به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در آیین افتتاح فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی با ظرفیت کامل فرآورش 56 میلیون مترمکعب گاز وارد مدار تولید شد.

,

محمد مشکین‌فام بیان کرد: هر یک از فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی برای تولید 56 میلیون مترمکعب گاز غنی از میدان مشترک، 2 هزار و 900 تن گاز مایع (ال‌پی‌جی)، 3 هزار و 750 تن اتان، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد طراحی شده است.

,

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ارزش اقتصادی حاصل از بهره‌برداری و دستیابی به تولیدات سالانه فاز 13 و فاز 22 تا 24 پارس جنوبی را 5 میلیارد دلار در سال دانست.

,

مشکین‌فام  خاطرنشان کرد: با توجه به میزان تولید ناخالص داخلی کشور در سال گذشته معادل 427 میلیارد دلار، ارزش‌آفرینی محصولات فازهای گازی یادشده فراتر از 2 درصد تولید ناخالص داخلی کشور است که هیچ یک از حوزه‌های اقتصادی قابل رقابت با این بخش از اقتصاد ملی نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه