اخبار داغ

با این ترفندها دست دزدان از منزلتان را کوتاه کنید

با این ترفندها دست دزدان از منزلتان را کوتاه کنید
یادمان باشد که دزدان خانه و اموال ما افرادی از کره دیگر نیستند. آن‌ها در بین ما و در همسایگی ما زندگی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایام نوروز یکی از زمان‌هایی است که به سارقان این فرصت را می‌دهد تا از خلوتی خیابان‌ها و نبود صاحبان منازل نهایت سوءاستفاده را داشته، دست به سرقت زده و یک‌شبه میلیون‌ها پول به جیب بزنند. بر آن شده‌ایم تا با ارائه راهکار‌هایی امنیت خانه و وسایل زندگی و شخصی افراد که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در است را تا حدودی تأمین نماییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
ناامید کردن دزد‌های نوروزی با تجهیزات ایمنی
,
 
,
دزدان نوروزی
,
 آنچه در میان سرقت‌های اهمیت بیشتری داشته و نگران‌کننده است، سرقت منازل و خودرو‌ها است که تأثیر بسیار بالایی در احساس امنیت شهروندان دارد. در این فرصت بر آن شده‌ایم تا با ارائه راهکار‌هایی در ایام نوروز که شاید جذابیت سرقت و دزدی برای تبهکاران بیشتر است، اهداف شوم آن‌ها را با موانعی روبرو سازیم.
,
 
,
بیشتر بخوانید: در ۱۵ ثانیه دزد شوید!
,
 
,
از نگهداری طلا، وجوه نقد و ارز در خانه‌ها اجتناب کنید
,
یادمان باشد که دزدان خانه و اموال ما افرادی از کره دیگر نیستند. آن‌ها در بین ما و در همسایگی ما زندگی می‌کنند. این تفاوت که آن‌ها از فرصت‌ها نهایت استفاده را می‌کنند. هنگامی‌که فردی با صدای بلند با تلفن همراه درباره اموال و داری‌هایش حرف می‌زند یا خانم و آقایی درباره زیورآلات و مقدار پس‌انداز خود صحبت می‌کنند ممکن است کسی در حال شنود حرف‌ها و برنامه‌ریزی برای سرقت باشد؛ بنابراین باید در نحوه گفتگو و رفتارهایمان دقت بیشتری داشته باشیم.
,
با داشتن قفل فرمان می‌توانید مانع بزرگی در کار سارقان ایجاد کنید. این قفل باعث می‌شود فرمان حرکت نکند. بهتر است به همراه قفل فرمان، قفل پدال هم استفاده شود، چراکه سارقان حرفه‌ای این قفل فرمان را می‌توانند به‌راحتی باز کنند.
,
 
,
یکی از دلایل جذابیت سرقت منازل این است که خانه‌ها پایگاهی برای نگهداری طلا و وجوه نقد و ارز شده درحالی‌که پیشنهاد می‌کنیم نگهداری این اقلام را به صندوق امانات بانک‌ها، واگذار کنید.
,
 
,
از بسته شدن درب خانه و وسیله نقلیتان مطمئن شوید
,
ورودی‌های منزل و وسیله نقلیه‌تان را با بهترین قفل‌ها مجهز کنید. طبق آماربدست آمده ۴۰ درصد سرقت‌ها بدون استفاده از زور صورت می‌گیرد و این به این معنی است که بسیاری از مردم خانه خود را بدون قفل‌کردن در و پنجره‌ها و یا استفاده از موانع غیراستاندارد ترک می‌کنند. قبل از ترک خانه مطمئن شوید که در ورودی پارکینگ‌ها، پنجره‌ها و همه راه‌های ورودی به داخل منزل قفل هستند.
,
 
,
استفاده از قفل‌های پیچیده، محکم کردن جنس در‌های ورودی، نصب دزدگیر، استفاده از شیشه‌های دوجداره که شکستن و بریدنشان دشوار است و صدای زیادی ایجاد می‌کند. ایجاد درب‌های آکاردئونی همه این‌ها موانعی هستند که کار را برای سارقان دشوار می‌کنند. پژوهشی در آمریکا در ۱۹۹۸ نشان می‌دهد که حدود ۶۱ درصد از ورود به منازل با زور انجام می‌شود و در مواردی که در و پنجره‌ها به‌خوبی قفل و مستحکم شده‌اند این درصد به ۳۷ می‌رسد.
,
 
,
سارقان را گول بزنید
,
راه دیگری که می‌توان ورود سارق را به داخل منزل غیرممکن کند شیوه علائم غلط انداز حضور در منزل است.. اکثر سارقان بیشتر قبل از ورود به منزل، از راه‌های مختلف نسبت به خالی بودن مکان اطمینان پیدا می‌کنند. درب منازل را می‌زنند و اگر کسی پاسخ نداد با خیال راحت‌تری به عملی شدن نقشه شوم خود اقدام می‌کنند.
,
 
,
راه دیگری که سارقان برای اطمینان از نبود صاحب‌خانه اجرا می‌کنند، استفاده از «کاغذ سفید» است. دراین‌باره اعتراف یکی از سارقان دستگیرشده که به این شیوه دست به دزدی می‌زده را می‌خوانیم: «گاهی با پرسه زدن در خیابان‌ها زاغ زنی می‌کردم و وقتی صاحب‌خانه را می‌دیدم که از خانه خارج‌شده و در را قفل کرده است، می‌فهمیدم به‌زودی به خانه برنمی‌گردد. بعضی‌اوقات هم‌خانه‌ای را زیر نظر می‌گرفتم اگر یکی دو شب‌چراغ خانه روشن نمی‌شد، می‌فهمیدم ساکنانش به سفر رفته‌اند و فرصت برای سرقت مهیاست. چون ممکن بود در نبود من صاحب‌خانه برگشته باشد برای اطمینان بیشتر از شگرد کاغذ سفید استفاده می‌کردم. کاغذ سفید را لای در می‌گذاشتم و دو روز بعد برمی‌گشتم، اگر کاغذ افتاده بود، معلوم می‌شد کسی وارد خانه شده، اما اگر کاغذ سر جایش بود، می‌توانستم نقشه سرقت را اجرا کنم.»
,
استفاده از دوربین مداربسته به دو هدف انجام می‌شود، یکی اینکه خطر ارتکاب جرم می‌دهد و دیگری اینکه اگر دزدی هم صورت بگیرد، امکان شناسایی و دستگیری مجرم را راحت‌تر می‌کند.
,
 
,
راهکار پیشنهادی در این‌گونه موارد این است از علائمی مانند روشن نگه‌داشتن لامپ‌ها، تلویزیون و رادیو، استفاده از تایمر‌های هوشمند برای روشن و خاموش کردن وسایل فوق در اوقات مشخص، درخواست کردن از فردی که به او اطمینان دارید برای آب دادن به گلدان‌ها و امثال این‌ها می‌تواند ترس حضور کسی در خانه را برای سارقان ایجاد کرده و آن‌ها را از دزدی از منزل شما منصرف کند.
,
 
,
کلید یدکی را در جای قابل‌دسترسی نگذارید
,
قرار دادن کلید یدکی خانه زیر گلدان، یا داخل کفشی بیرون از آپارتمان در هنگام ترک منزل، به‌نوعی راه دادن سارق به داخل خانه است؛ بنابراین کلید یدکی منزل خود را به اقوام درجه‌یک یا همسایه یا دوستی که به‌خوبی او را می‌شناسید و در نزدیکی شما زندگی می‌کند بدهید.
,
 
,
دوربین مداربسته را نادیده نگیرید
,
دوربین مداربسته را نباید مورد بی‌توجهی قرارداد. استفاده از دوربین مداربسته به دو هدف انجام می‌شود، یکی اینکه خطر ارتکاب جرم می‌دهد و دیگری اینکه اگر دزدی هم صورت بگیرد، امکان شناسایی و دستگیری مجرم را راحت‌تر می‌کند.
,
 
,
خودروها، وسایلی جذاب برای سرقت سارقان
,
باوجود پیشرفت‌هایی که در صنعت خودروسازی ایجادشده، اما باز شاهد سرقت خودرو هستیم. سرقت‌هایی که این روز‌ها با بالا رفتن قیمت خودرو، صاحبان خود را بیش‌ازپیش نگران و مضطرب ساخته است. سارقانی که گاهی دیده می‌شود حتی به لاستیک‌ها و چراغ‌های خودرو هم رحم نمی‌کنند. به همین جهت، در ادامه به راهکار‌هایی در رابطه با ایجاد ایمنی برای خودرو‌های خود توجه کنید:
,
 
,
مراقب سوئیچ خودرویتان باشید
,
اصلی‌ترین چیزی که می‌تواند عبور سارقین برای سرقت خودرو را فراهم کند، سوییچ ماشین است. پس مراقب آن باشید.
,
 
,
همچنین اگر خودرو شما از فناوری کیلس برخوردار است، از ایموبلایزر‌های غیراستاندارد و اضافی استفاده نکنید، زیرا بسیاری از این ایموبلایزر‌ها قابل هک شدن هستند و سارقان با استفاده از دستگاه‌های تولید موج می‌توانند کد سوئیچ خودرو شما را هک و اقدام به ورود به داخل خودرو شما کنند.
,
پیشنهاد دیگر ما این است که در کنار استفاده از تجهیزات ایمنی و رعایت نکات ایمنی با خرید بیمه بدنه با پوشش سرقت کلی و جزئی خیال خود را بابت سرقت ماشین و اجزای ماشین راحت کنید.
,
 
,
سرقت خودرو بدون نیاز به سوئیچ
,
یک از راه‌های سرقت ماشین، سرقت‌هایی است که بدون نیاز به سوئیچ انجام می‌شود. سارقان بدون نیاز به سوئیچ خودرو‌های مدنظر خود را می‌دزدند. در ابتدا، سارقان یک تقویت‌کننده و یک فرستنده‌ی امواج را تهیه‌کرده و از طریق آن رصد می‌کنند که خودروی موردعلاقه خود برای ویژگی استارت بدون سوئیچ هست یا نه. پس از تعیین خودروی مورد هدف، سارق تقویت‌کننده را در محدوده‌ی خانه‌ی صاحب خودرو می‌گرداند. درصورتی‌که ریموت به‌اندازه‌ی کافی نزدیک باشد، تقویت‌کننده سیگنال آن را تشخیص داده و آن را تقویت می‌کند؛ و این‌گونه می‌شود که خودرو به‌اشتباه، سیگنال این فرستنده را با سیگنال ریموت واقعی اشتباه می‌گیرد؛ و سارق می‌تواند کمتر از ۶۰ ثانیه وارد خودرو شود.
,
 
,
پیشنهادی که برای این‌گونه موارد می‌توان داشت این است که ریموت خودرو تا حد امکان دورتر از در و پنجره خانه نگه‌دارند. این اقدامات باعث می‌شود تا شانس موفقیت سارقان به حداقل برسد و نتوانند به‌راحتی سیگنال ریموت را پیدا کرده و تقویت کنند.
,
 
,
راه دیگر این است که صاحبان خودرو می‌توانند ریموت خودرو را در یک جعبه‌ی فلزی از جنس قلع نگه‌دارند چراکه این اقدام موجب می‌شود تا سیگنال ریموت، بلاک شود.
,
 
,
توصیه دیگر اینکه اگر ریموت خودرو، قابلیت خاموش کردن سیگنال را دارد با رعایت موازین ایمنی به خاموش کردن آن اقدام شود.
,
 
,
مواردی که سرقت خودرو را جذاب می‌کند
,
کیف، موبایل، کیف و یا هر بسته دیگری بر روی صندلی خودرو و در معرض دید می‌تواند برای سارق خودرو جذابیت داشته باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که قبل از پیاده شدن از اتومبیل، وسایل خود را زیر صندلی‌ها یا در صندوق‌عقب خودروتان پنهان کنید.
,
 
,
خودرویتان را حتی برای لحظه‌ای هم روشن رها نکنید
,
بسیاری از سرقت خودرو‌ها در زمان روشن بودن آن‌ها اتفاق افتاده است. تا اتومبیلتان را خاموش نکرده‌اید، آن را رها نکنید؛ زیرا بسیاری از سارقان به دنبال چنین فرصت‌هایی برای به سرقت بردن اتومبیل‌ها هستند.
,
 
,
از ابزار ایمنی استفاده کنید
,
برای بالا بردن ایمنی خودرو، وسایلی مثل قفل پدال، قفل فرما، قفل چراغ، قفل موتور، دزدگیر، ردیاب و موارد این‌چنین زیادی طراحی و ساخته‌شده‌اند و شما با بهره گیری از آن‌ها می‌توانید امنیت اتومبیلتان را در برابر سارقان چند برابر کنید.
,
 
,
با داشتن قفل فرمان می‌توانید مانع بزرگی در کار سارقان ایجاد کنید. این قفل باعث می‌شود فرمان حرکت نکند. بهتر است به همراه قفل فرمان، قفل پدال هم استفاده شود، چراکه سارقان حرفه‌ای این قفل فرمان را می‌توانند به‌راحتی باز کنند.
,
 
,
پیشنهاد دیگر ما این است که در کنار استفاده از تجهیزات ایمنی و رعایت نکات ایمنی با خرید بیمه بدنه با پوشش سرقت کلی و جزئی خیال خود را بابت سرقت ماشین و اجزای ماشین راحت کنید.
,
 
,
در انتها توصیه می‌شود فریب شگرد‌هایی که سارقان به کار می‌گیرند نخورید، ازجمله این شگرد‌ها می‌توان به خوابیدن جلوی خودرو، یا تظاهر به بیماری و حتی پرتاب تخم‌مرغ به شیشه راننده اشاره کرد. استفاده از برف‌پاک‌کن دید راننده را از بین می‌برد و او را ناچار به پیاده شدن می‌کند. وقتی با نزاع‌های خیابانی روبرومی شوید سعی کنید از خودرو پیاده نشوید. اگر مجبور شدید پیش از آن پنجره‌ها را بالا بکشید و سوئیچ را بردارید.
,
 
,
منبع: تبیان
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه