اخبار داغ

رییس جمهور در مراسم افتتاح فازهای پارس جنوبی:

هدف از تحریم نا امیدی مردم از آینده است

هدف از تحریم نا امیدی مردم از آینده است
رییس جمهور گفت: اولین هدف از تحریم نا امیدی مردم از آینده است و وقتی مردم نسبت به فردای خود نگران باشند در اشتغال و آینده مردم تاثیر می‌گذارد و این جنایتی از سوی آمریکاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ در ادامه برنامه‌های سفر رییس جمهور به استان بوشهر ضمن افتتاح و بازدید از فازهای 13 و 22، 23 و 24 پارس جنوبی در شهرستان کنگان، با توضیحات وزیر نفت و مدیران و متخصصان این فازها، در جریان روند احداث این مجموعه عظیم پالایش گاز و تولید محصولات گوناگون در آن و نیز طرح‌های توسعه‌ای فازهای پارس جنوبی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

رییس جمهور در آئین بهره برداری از 4 فاز جدید پارس جنوبی گفت: امروز بسیار روز خوشحال کننده و مبارکی برای ملت بزرگ ایران است که ضربه های محکمی به دشمنان زدند چرا که آنان فکر می کردند با تحریم همه طرح ها و پیشرفت های ما متوقف می شود.
وی افزود: دشمنان فکر می کردند مردم را آنچنان در فشار اقتصادی قرار می دهند که مردم عجز خود را در برابر ابرقدرت ها نشان می دهند اما این ملت بزرگ و تاریخ ساز در همه مقاطع تاریخی بویژه در این سالی که روزهای پایانی آن در حال سپری شدن است ایستادگی و مقاومت خود را نشان دادند.

,
,

رئیس جمهور گفت: در ابتدای شروع دولت تدبیر و امید 10 فاز در پارس جنوبی داشتیم و در این مدت پنج ساله تعداد 15 فاز دیگر را افتتاح کردیم که در فازهای افتتاح شده 100 میلیون متر مکعب گاز، ظرفیت ما افزایش پیدا کرده است. از لحاظ منابع گازی در جهان اول هستیم و این نشان از قدرت ماست. ضمن اینکه 15 طرح پتروشیمی نیز در این دو دولت افتتاح شده است.

, .,

وی با بیان اینکه در تولید بنزین از 52 میلیون لیتر در سال 92 به 105 میلیون لیتر در سال 97 رسیده‌ایم، تصریح کرد: در این چند سال در نفت، گاز و بنزین خودکفا شده‌ایم و کسی نمی‌تواند به ما زور بگوید. در حالی که این منابع انرژی را در گذشته وارد می‌کردیم.

, .,

رئیس جمهور اظهارداشت: از اینکه در طول دولت های یازدهم و دوزادهم پنج سفر به پارس جنوبی داشته ام و هر بار افتتاح های بزرگی انجام شده که نشان می دهد پیشرفت و تعالی خود را به حول قوه الهی انجام داده و خواهیم داد.

, . ,

, ,

وی گفت: از همه کسانی که در ایجاد این سرمایه و پشرفت ملی سهیم و شریک بوده اند اعم از شرکت های مختلف، وزارت نفت و همه کسانی که تلاش کردند و قراگاه سازندگی که بار سنگین اجرا را در بسیاری از بخش ها بر عهده گرفت سپاس گزاری می شود.

,

روحانی با بیان اینکه سال 97 سال سختی برای ملت بود، فشارهای تحریم و اقتصادی ناجوانمردانه بر ملت ما تحمیل می‌شود، گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ما یک جنایت علیه بشریت است. تحریم آمریکا قبل از اینکه جنگ اقتصادی باشد، جنگ روانی است.

, . , .,

رئیس جمهوری ابراز کرد: اولین هدف از تحریم، نا امیدی مردم از آینده است. وقتی مردم نسبت به فردای خود نگران باشند در اشتغال و آینده مردم تاثیر می‌گذارد و این جنایت از سوی آمریکاست. اهدافی که آمریکا دارد، به هیچ وجه به آن نخواهد رسید.

,

وی گفت: آنهایی که در صف واحد ایران می‌خواهند فاصله بیندازند، ضد قرآن و ضد فرمان خدا عمل کرده اند. ما همه در صف واحد هستیم و نباید در این صف واحد فاصله بیاندازیم.

, .,

روحانی با بیان اینکه موفقیت علاوه بر سرمایه و تکنولوژی چیزهای دیگر هم نیاز دارد، ابراز کرد: یکی از این سرمایه ها اعتماد است.اینکه ما هر ساله فازهایی را افتتاح می‌کنیم، این نشان از اعتماد به مهندسین، مدیران و کارگران کشور است که سرمایه بزرگی برای ملت ماست.

, .,

رئیس جمهور با اشاره به انضباط اجتماعی گفت: باید انظباطی پیدا کنیم که کارگران ایرانی برتر از کارگران دیگر کشورها در ساعت، کیفیت و نحوه کار باشند. اگر همه اینها در هم ضمیمه شود، محصول آن افتتاح چنین فازهایی است. امیدواریم سه فاز دریایی دیگر به این مجموعه اضافه شود و پارس جنوبی با 27 فاز به فعالیت پرافتخار خود ادامه دهد.

, .,

روحانی با اشاره به آلودگی‌های زیست محیطی استان بوشهر گفت: مردمی که اطراف این پالایشگاه‌ها قرار گرفته اند از لحاظ زیست محیطی در فشار هستند و نباید بگذاریم آنها در رنج قرار بگیرند و سلامت آنها تهدید شود.

, .,

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز گفت: طی سال‌های اخیر، مشکلات و موانعی که بیشتر بواسطه محدود بودن تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان خارجی، در تامین مواد بودارکننده گاز ایجاد شده بود، شرکت ملی گاز ایران را بر آن داشت تا نسبت به تولید داخلی این ماده مهم و ضروری اقدام کند.

,

, ,

 

,

حسن منتظرتربتی افزود: بر اساس استانداردهای بین‌المللی، برای استفاده از گاز طبیعی در مصارف عمومی، شهری و روستایی ضروری است که ماده بودارکننده‌ای به آن اضافه شود.

, .,

وی ادامه داد: در کشورمان از بدو استفاده از گاز طبیعی، از ماده بودارکننده با پایه مرکاپتانی استفاده شده است این ماده در تاسیسات تقلیل فشار ورودی شهرها یا روستاها با نسبت مشخص به گاز طبیعی تزریق می‌شود.

, .,

تربتی با بیان این که گاز طبیعی ماده‌ای بدون بو است که در صورت نشت قابل تشخیص نبوده و خطرآفرین است افزود: از این رو، از ادورانت گاز طبیعی یا همان مرکاپتان، به‌عنوان بودارکننده گاز طبیعی و یا گاز مایع مورد استفاده قرار می‌گیرد که در تاسیسات تقلیل فشار ورودی شهرها به نسبت مشخص، به عنوان شاخص تشخیص نشت گاز تزریق می‌شود.

, .,

به گفته تربتی، بر همین اساس و پس از انجام مطالعات امکان‌سنجی تولید این ماده در داخل کشور و اخذ نتایج قابل قبول در مراحل آزمایشگاهی، پایلوت و توسعه و بومی‌سازی دانش فنی، مطالعات طراحی مفهومی و مهندسی پایه به منظور تولید ماده بودارکننده مرکاپتانی با جداسازی این مواد از میعانات گازی ترش در پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی، با کارفرمایی شرکت ملی گاز ایران و توسط پژوهشگاه صنعت نفت در قالب یک طرح پژوهشی اجرا شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از واحد تولید ماده بودارکننده مرکاپتانی که با استفاده از دانش بومی توسعه یافته است، ایران در کنار فرانسه، روسیه و آمریکا، به جمع بسیار محدود کشورهای تولیدکننده ماده بودارکننده گاز پیوست.

, .,
,
, .,

با بهره‌برداری از این فازها، برای نخستین بار برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر پیشی می‌گیرد. اجرای این طرح‌ها که با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به کنسرسیوم‌هایی متشکل از پیمانکاران، مشاوران و سازندگان ایرانی واگذار شده، با بهره‌ گیری از حداکثر توان و تخصص شرکت‌های داخلی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

, ., .,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه