اخبار داغ

«۹۸/۱/۱» و تراژدی تولدهای تقویمی

«۹۸/۱/۱» و تراژدی تولدهای تقویمی
با نزدیک شدن به سال نو شاید دغدغه برخی مادران باردار به دنیا آوردن فرزندشان در تاریخ رُند ۹۸/۱/۱ باشد؛ موضوعی که در چند سال اخیر دغدغه جدی برخی مادران برای به دنیا آوردن فرزندشان در تاریخ‌های رُند دیگر نظیر ۹۷/۷/۷ و ... بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدت زمان زیادی از تاریخ ۹۷/۷/۷ نمی گذرد که به اذعان دست‌اندرکاران سلامت کشور، با دستکاری برخی مادران در تاریخ تولد  نوزادشان، شاهد افزایش آمار تولد در این روز و شلوغی بخش زایمان بیمارستان‌ها بودیم؛ موضوعی که توجه رسانه‌ها و فضای مجازی را به خود جلب کرده و واکنش متخصصین زنان و زایمان را نیزدر پی داشت. اما سوال این است که آیا این دستکاری در تاریخ تولد به ضرر نوزاد نیست؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
دکتر اعظم السادات موسوی – رییس انجمن متخصصان زنان ایران و در گفت‌وگویی به بررسی آسیب‌های به دنیا آوردن زود هنگام  نوزاد پرداخت و گفت: متاسفانه در چند سال گذشته دچار مشکلی فرهنگی در این زمینه شده‌ایم. دستکاری تاریخ تولد یک ظلم بزرگ به نوزاد است؛ چراکه در طبیعتِ به دنیا آمدن نوزاد دخالت کرده‌ایم.
,
 
,
موسوی افزود: در حاملگی‌های کمتر از ۳۹ هفته و دو روز، قلب و ریه‌ها تکامل کافی پیدا نکرده و ممکن است پس از تولد نیاز باشد نوزاد برای تکامل ریه‌ها و قلب در دستگاه بماند. گاهی اوقات نیز ممکن است پزشک در محاسبه تاریخ تولد دچار خطا شود. پس برای زایمان هرچه به ۴۰ هفتگی نزدیک‌تر شویم بهتر است.
,
 
,
وی عوارض نام برده را از عوارض حتمی دستکاری در تاریخ تولد نوزاد برشمرد و افزایش احتمال وجود آسم و دیابت در بزرگسالی برای این نوزادان را نیز از عوارض مهم آن برشمرد.
,
 
,
حال با بررسی عوارض زایمان زودتر از موعد برای به دنیا آمدن نوزادان  باید دید آیا در ۹۸/۱/۱ بازهم شاهد افزایش تقاضای زایمان پیش از موعد از سوی والدین هستیم؟
,
منبع: ایسنا
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه