اخبار داغ

مدیر کل هواشناسی لرستان:

دمای هوا در لرستان کاهش می یابد/۳۰ میلیمتر متوسط بارش های ۲۴ ساعت گذشته در استان

دمای هوا در لرستان کاهش می یابد/۳۰ میلیمتر متوسط بارش های ۲۴ ساعت گذشته در استان
مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: با خروج سامانه بارشی از منظقه شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود و دمای هوا در برخی از شهرستان های استان به زیر صفر می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر هاشمی در گفت و گو با سفیر افلاک اظهار داشت: قبلا پیش بینی شده بود که این سامانه بارشی ، بارش های خوبی را به دنبال دارد و روز گذشته در بسیاری از شهرستانها شاهد بارش برف و باران بودیم که ارتفاع برف در برخی از شهرستان ها به بیش از 20 میلیمتر رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی اضافه کرد: متوسط بارشها طی 24 ساعت گذشته در استان لرستان 30 میلیمتر بوده که بیشترین بارش با 32 میلیمتر بارندگی مربوط به سپید دشت بوده و میزان بارندگی در خرم آباد 15، بروجرد 28، الشتر 27، الیگودرز 29، پلدختر 4، کوهدشت 11، دورود 28، ازنا 17 و رومشگان 3 میلیمتر گزارش شده است.

,

هاشمی از کاهش دمای هوا در استان خبر داد و افزود: سامانه بارشی به تدریج طی امروز از استان خارج می شود و با خروج این سامانه، دمای هوا در برخی از شهرستان ها از جمله سلسله، دلفان، بروجرد، ازنا، الیگودرز به زیر صفر می رسد و شاهد پدیده یخبندان خواهیم بود و در سایر شهرستان ها دمای هوا در حد صفر خواهد ماند.

,

به گفته وی با خروج این سامانه تا چهارم فروردین ماه سامانه بارشی نداریم و جوی آرام پیش بینی می شود اما از روز چهارم فروردین سامانه ضعیفی وارد منطقه می شود که احتمال دارد بارندگی های مختصری به همراه داشته باشد.

,

وی بیان کرد: میزان بارش های سال زراعی استان لرستان به 618 میلیمتر رسیده که این رقم نسبت به سال زراعی گذشته 164 درصد و نسبت به بلند مدت 64 درصد افزایش یافته است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه