اخبار داغ

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار قزوین اعلام کرد؛

آخرین نرخ آجیل در بازار قزوین/ قیمت‌ها ۴۰۰برابر افزایش یافته است

آخرین نرخ آجیل در بازار قزوین/ قیمت‌ها ۴۰۰برابر افزایش یافته است
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار قزوین با بیان اینکه میزان فروش آجیل نسبت به سال‌های گذشته یک پنجم است، گفت: قیمت آجیل امسال نسبت به سال گذشته از ۱۰۰ درصد به ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، با نزدیک شدن به ایام پایانی سال همه مردم به دنبال تهیه مایحتاج خود برای شب عید هستند که آجیل و خشکبار هم یکی از نیازهای ضروری مردم در این ایام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

با نگاهی گذرا به بازار محصولات خشکباری و آجیل شب عید می‌توان فهمید که قیمت‌های نامتعارف و عجیب و غریبی در بازار وجود دارد که شاهد فاصله چند برابری با شب عید سال‌های گذشته هستیم و این موضوع کماکان روی قدرت خرید مردم بی تاثیر نبوده است.

,

باتوجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت تمامی اقلام، امسال خرید آجیل کم رنگ شده و بسیاری از مردم این کالا را در اولویت‌های دست چندم خریدهای خود قرار دادند و برای کاهش هزینه‌های خرید آخر سال از خرید آجیل صرف نظر کردند.

,

این روزها دیگر مانند سال‌های قبل شاهد صف‌های شلوغ و طولانی مقابل آجیل فروشی‌ها نیستیم و عدم رغبت مردم برای تهیه این کالای به اصطلاح لوکس سفره عید به طور محسوس قابل مشاهده است.

,

مهدی خشکباری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، در خصوص وضعیت بازار آجیل شب عید اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامطلوبی که حاکم بر اقتصاد و معیشت مردم است، در سراسر کشور بازار آجیل راکد است و افزایش چند برابری قیمت آجیل قدرت مردم را کاهش داده است.

, شاخص,

, , ,

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار قزوین افزود: متأسفانه در کلیه اصناف قیمت چند برابری وجود دارد و مواد غذایی و خشکبار هم از این مسئله مستثنی نیست و شاهد یک افزایش قیمت چند برابری در قیمت‌های آجیل و خشکبار هستیم.

,

پسته دانه‌ای هزار تا هزار و ۲۵۰ تومان!

,

وی در رابطه با مقایسه قیمت‌ها نسبت به سال گذشته بیان کرد: قیمت آجیل امسال نسبت به سال گذشته از ۱۰۰ درصد به ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

,

این مسئول با بیان اینکه میزان فروش آجیل نسبت به سال‌های گذشته تا یک پنجم کاهش یافته است، ادامه داد: قیمت تخمه تقریبا دوبرابر و پسته چهار برابر شده است و این موضوع سبب استقبال کمتر مردم برای خرید شده است.

,

, , ,

خشکباری  با اشاره به دلایل افزایش قیمت آجیل به‌ویژه پسته در استان خاطر نشان کرد: سرما سبب از بین رفتن سردرختی پسته شد و از طرف دیگر نوسانات نرخ ارز نیز در افزایش قیمت مؤثر بود به طوری که هر دانه پسته به قیمت هزار تا هزار و ۲۵۰ تومان محاسبه می‌شود.

,

وی در ادامه آخرین قیمت آجیل شب عید در بازار قزوین را به شرح ذیل اعلام کرد:

,

* آجیل مخلوط شیرین کیلویی ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان

,

* آجیل مخلوط شور کیلویی ۸۰ تا ۱۶۰ هزار تومان

,

*آجیل چهار مغز کیلویی ۱۶۰ تا ۱۷۰  هزار تومان

,

* بادام زمینی کیلویی  ۲۳ تا ۴۸ هزار تومان

,

*بادام هندی کیلویی ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان

,

*تخمه ژاپنی کیلویی ۳۰  تا ۶۰ هزار تومان

,

*تخمه آفتابگردان کیلویی ۲۰ تا ۴۰ هزارتومان

,

* تخمه کدو  کیلویی ۴۲ تا ۵۷ هزار تومان

,

* پسته کیلویی ۱۳۰ تا ۲۸۰ هزار تومان

,

* فندوق کیلویی ۶۵ تا ۸۵ هزار تومان

,

* مغز گردو کیلویی ۱۱۰ تا ۱۴۵ هزار تومان

,

* انجیر خشک کیلویی ۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان

,

*توت خشک کیلویی ۳۰ تا ۱۲۰ هزار تومان

,

* نخود گل کیلویی ۱۶ تا ۱۹ هزار تومان

,

* کشمش کیلویی ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان

,

*کشمش شانی بدون مغز کیلویی ۸۵ هزار تومان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه