اخبار داغ

بررسی تحولات منطقه در سال 1397؛

سال 97 تجلی توانمندی‌های ایران و محور مقاومت در منطقه بود/ آمریکا در وزن‌کشی منطقه شکست خورد

سال 97 تجلی توانمندی‌های ایران و محور مقاومت در منطقه بود/ آمریکا در وزن‌کشی منطقه شکست خورد
از جمله اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حفظ امنیت و آرامش در منطقه است و این رویکرد قطع به یقین به نفع آمریکا و هم پیمانانش نیست؛ بنابراین ضروری است که ایران با اقتدار برای بیرون راندن دشمنان و حفظ امنیت مردم در منطقه اقدام کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حفظ امنیت و آرامش در منطقه است؛ اعتقاد ایران اسلامی بر این است که با همکاری کشورهای منطقه می تواند به آرامش، امنیت و پیشرفت در منطقه دست پیدا کند. این رویکرد قطع به یقین به نفع آمریکا و هم پیمانان این دولت در نقاط مختلف جهان و به ویژه منطقه نیست. بر همین اساس استکبار جهانی با روش های گوناگون در تلاش است تا مانع از ایفای نقش ایران در جهت ثبات منطقه باشد.جمهوری اسلامی برای دفاع از منافع ملی خود باید در منطقه حضور داشته باشد همچنین با توجه به اینکه آمریکا و هم پیمانانش برای کسب منافع بیشتر در منطقه حضور دارند؛ بنابراین ضروری است که ایران با اقتدار برای بیرون راندن دشمنان و حفظ امنیت مردم در منطقه  اقدام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

بنابراین می بینیم جمهوری اسلامی ایران اولین دولتی بود که به ندای ملت و دولت سوریه برای کمک به رویارویی با تروریست ها پاسخ مثبت داد و در روزهای اخیر به منظور ایجاد تعامل دوستانه بین دو کشور سوریه و ایران نیز شاهد حضور رئیس جمهور سوریه در تهران بوده ایم که بنا به نظر برخی از کارشناسان دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری دیداری تاریخی و حاوی پیام برای جبهه مقاومت و مخالفان این جبهه بود.

,

تروریستها در منطقه در یک مربع محاصره شده اند

, تروریستها در منطقه در یک مربع محاصره شده اند, تروریستها در منطقه در یک مربع محاصره شده اند,

سید هادی سید افقهی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص تحولات منطقه در سال ۹۷ با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت محو و نابود شدن داعش در مناطق عراق و سوریه گفت: خوشبختانه تروریست ها در یک مربع محاصره شده اند و بقیه سرزمین ها از وجود تروریست ها آزاد هستند.

, راه آرمان, راه آرمان,

وی ادامه داد:در لبنان  نیز پیروزی های سیاسی حزب الله را داشته ایم و همچنین نمایندگان انان در پارلمان توانستند کرسی های خوبی را به دست آوردند و پیروزی های چشمگیری را کسب کنند.

,

یمنی ها کمر آل سعود را شکستند

, یمنی ها کمر آل سعود را شکستند, یمنی ها کمر آل سعود را شکستند,

این کارشناس مسائل منطقه ابراز کرد: در یمن نیز علی رغم بمباران های قساوت مندانه رژیم آل سعود شاهد مقاومت دلاورانه مردم مظلوم یمن و کمیته های انقلابی و ارتش یمن بوده ایم که آنان با این مقاومت دلاورانه توانسته اند کمر آل سعود را بشکنند و هزینه سنگینی را بر این رژیم متحمل سازند.

,

سید افقهی عنوان کرد: در فلسطین اشغالی نیز رئیس جمهور آمریکا دستور انتقال سفارتخانه از تلاویو به بیت المقدس را اعلام کرد تا قدس به طور کامل و یکپارچه برای اسرائیل باشد و تا ابد تظاهراتشان را تحت عنوان بازگشت به سرزمین های اشغالی ادامه می دهند.

,

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به قیام مردم بحرین اظهار کرد: با توجه به پیروزی هایی که در منطقه صورت گرفته است می توان گفت که سال ۹۷، سال خوب و پر باری بوده است؛ اما نه اینکه بگوییم که  دشمن دیگر اقدامی نخواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه از بعد سیاسی شاهد تنش های آمریکا در منطقه بوده ایم، تصریح کرد: شاهد بودیم که این دولت برجام را علیه ما پاره کرد و همچنین دو مرحله تحریم های ظالمانه، غیر منطقی و غیر اخلاقی علیه کشورمان اعمال کرد.

,

آمریکا در وزن کشی منطقه شکست خورد/ورشو مرده به دنیا آمد

, آمریکا در وزن کشی منطقه شکست خورد/ورشو مرده به دنیا آمد, آمریکا در وزن کشی منطقه شکست خورد/ورشو مرده به دنیا آمد,

سید افقهی افزود: همچنین دولت آمریکا در تلاش بود در انتخابات عراق دخالت کند و بر پارلمان این کشور مسلط شود؛ تا بتوانند افراد مد نظر خودشان را برای ریاست روی کار بیاوردند که خوشبختانه در یک وزن کشی شکست خورد.

,

این کارشناس مسائل منطقه با تأکید بر اینکه شاهد تحولات خوبی به ویژه در دو نشست اخیر بوده ایم، ابراز کرد: در نشست ورشو آمریکا در تلاش بود که یک اجماع جهانی علیه ایران راه بیندازد؛ اما سیلی محکمی خورد و ورشو مرده به دنیا آمد.

,

وی ادامه داد: در کنفرانس امنیتی مونیخ شاهد بودیم که آمریکایی ها در تلاش بودند تا ایران را منزوی کنند و دنیا را علیه ما تحریک کنند و جبهه متحدی علیه ایران و محور مقاومت تشکیل دهند که در آنجا  هم خوشبختانه شکست خوردند و دعوت معاون ترامپ مبنی بر خروج کشورهای اروپایی از برجام را نپذیرفتند و پاسخ دندان شکن به او دادند.

,

سید افقهی با بیان اینکه  این مسائل و اتفاقات رخ داده چشم انداز خوبی است، خاطر نشان کرد:  در سطح داخلی، شرایط اقتصادی به صورت ریشه ای و جدی حل نشده است؛ بنابراین مسئولین باید به مردم بیشتر رسیدگی کنند و به رهنمودهای مقام معظم رهبری باید عمل کنند؛ چرا که خیر و صلاح مردم و دولت در این است که فرامین دلسوزانه رهبری را گوش دهیم.

,

سال ۹۷ تجلی توانمندی های ایران و محور مقاومت در منطقه بود

, سال ۹۷ تجلی توانمندی های ایران و محور مقاومت در منطقه بود, سال ۹۷ تجلی توانمندی های ایران و محور مقاومت در منطقه بود,

سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه سال ۹۷ سال تجلی توانمندی های ایران و کشورهای محور مقاومت در منطقه خاورمیانه بوده است،گفت: سالی که گذشت شاهد اعتراف آشکار آمریکایی ها در عدم ناتوانی حضور در سوریه بودیم.

, راه آرمان, راه آرمان,

وی ادامه داد: در این سال مثلث عربی،عبری و غربی یعنی ائتلاف آمریکایی ها، ارتجاع منطقه و رژیم صهیونیستی ناگزیر به تلاش هایی برای جبران شکست شدند که خوشبختانه آن تلاش ها نیز شکست خورد؛ همچنین  می توان گفت در این سال مردم سوریه توانستند با کمک هم پیمانان این کشور آخرین ضربات را به پیکر جریان تروریستی و تکفیری در سوریه واردکنند و به مجموع به تحرکات آنان پایان دهند.

,

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: سال ۹۷ سالی بود که ارتجاع منطقه صراحتا و آشکارا به ضعف ها و نا توانی هایش در پیش برد  اهدافش در منطقه غرب آسیا اعتراف کرد و به ویژه در همین سال چهره واقعی رژیم عربستان آشکار شد و پرده از جنایات آنها در یمن برداشته شد.

,

آشکار شدن چهره تروریستی ارتجاع منطقه با قتل قاشقچی

, آشکار شدن چهره تروریستی ارتجاع منطقه با قتل قاشقچی, آشکار شدن چهره تروریستی ارتجاع منطقه با قتل قاشقچی,

قنادباشی افزود: به گونه ای که اتحادیه اروپا مجبور شد تا فروش سلاح را به عربستان ممنوع کند و با این اقدام خود اعلام کند که عربستان در یمن عامل اصلی جنایات است؛  البته سازمان ملل نیز در سال ۹۷  تحرکاتی را از خود نشان داد و این مسئله را اثبات کرد که جنایات عربستان در یمن پنهان نمانده است.

,

وی با اشاره به انجام مذاکرات صلح در پایتخت سوئد، ابراز کرد: برگزاری این مذاکرات به این دلیل بود که عربستان، امارات و حامیان غربی آنها قدرت ادامه اقدامات نظامی را در یمن از دست داده بودند و به ویژه در نبرد پنج ماهه در یمن الحدیده شکست فضاحت بار نظامی را متحمل شدند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در سال ۹۷ با قتل قاشقچی بخش دیگری از چهره تروریستی ارتجاع منطقه و حامیان آنان آشکار شد، اظهار کرد: این اقدام موجب شد تا افکار عمومی غرب به  طور روشن تری در جریان اقدامات تروریستی عربستان و حامیان او در منطقه قرار گیرند و این مسئله پیروزی بزرگی بود.

,

قنادباشی ادامه داد: پیش از این برای نشان دادن چهره تروریستی عربستان باید هزینه های بسیار زیادی پرداخت می شد اما قتل قاشقچی به تنهایی کمک کرد تا چهره عربستان آشکار شود؛ البته در سال ۹۷ عربستان، امارات و برخی از چهره های مرتجع منطقه به اسرائیلی ها نزدیکتر شدند.

,

همگرایی اسرائیل، عربستان و آمریکا اعتراف به شکست است

, همگرایی اسرائیل، عربستان و آمریکا اعتراف به شکست است, همگرایی اسرائیل، عربستان و آمریکا اعتراف به شکست است,

وی با اشاره به مطلب فوق افزود: نزدیک تر شدن برخی از کشورها به اسرائیل به معنی قدرتمند تر شدن آنها نبود بلکه به دلیل نگرانی از فرو پاشی و ضعف هایی که متحمل شده بودند به اسرائیلی ها نزدیک شدند واین همگرایی بین اسرائیل، عربستان و آمریکا در واقع اعتراف عملی به ضعف کشورها بود.

,

اعمال تحریم ها اعتراف به قدرتمندتر شدن ایران است

, اعمال تحریم ها اعتراف به قدرتمندتر شدن ایران است, اعمال تحریم ها اعتراف به قدرتمندتر شدن ایران است,

قنادباشی ضمن تأکید بر اینکه در سال ۹۷ جایگاه ایران در منطقه تثیبت شد و کشورهای مقاومت سوریه، لبنان و عراق پیروزی  به دست آوردند، خاطر نشان کرد: این در حالی است که آمریکایی ها علیه ایران تحریم اقتصادی اعمال کردند؛ اما اعمال تحریم ها  بیانگر اعتراف عملی قدرتمند تر شدن ایران است؛ چرا که آمریکا هیچ گزینه دیگری برای ایران ندارد و به دلیل نگرانی از قدرتمند شدن ایران به تحریم های اقتصادی متوسل شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه