اخبار داغ

بندرعباس در باتلاق بی تدبیری فرو رفت/ باران پایتخت اقتصادی را شست و برد!+تصاویر

بندرعباس در باتلاق بی تدبیری فرو رفت/ باران پایتخت اقتصادی را شست و برد!+تصاویر
با وجود اخطارهای مکرر سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب، آبگیری شدید معابر، باران چند ساعته شب گذشته زندگی در پایتخت اقتصادی کشور را به صورت کامل فلج کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛آخرین روزهای سال در هرمزگان شاهد فعالیت سامانه بارشی و باران رنگ و لعابی دیگر به شهرهای خشکیده و تکیده جنوبی داده که سجده شکر هرمزگانی ها را به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

تداوم دو دهه خشکسالی در هرمزگان باعث نابودی بسیاری از ذخایر آبی و سفره های زیرزمینی شده و رنگ خطر بی آبی سالهاست که در این استان جنوبی بصدا درآمده از این رو برداشت از آب دریا بوسیله تاسیسات آبشیرین کن با قدرت و شدت تمام آغاز شده است.

,

درست در اوج خشکسالی ها و روزشمار نابودی اراضی و مراتع، ورود سامانه های جدید بارشی جان دیگری به هرمزگان بخشید و تن خشکیده جنوب را نوازش کرد؛بارش های متداول در ماههای اخیر موجب شده تا بسیاری از سازه های آبخیزداری پرآب شوند و چاهها، قنوات و رودهای بی جان دوباره جاری شوند.

,

آبگیری98درصدی سازه های آبی و سدهای هرمزگان روح دوباره ای به پیکر بی جان هرمزگان بخشید و حس امید به زندگی دوباره را به مردم جنوب بخشید.

,

, ,

شادی از بارش های مداوم و رهایی از دیو خشکسالی در سراسر استان جریان دارد و سجده شکرکشاورزان و باغداران را موجب شده اما در سایه ضعف های زیرساختی و فقدان تجهیزات عمرانی مردم هرمزگان متحمل بیشترین آسیب ها از بارندگی های چند ساعته هستند.

,

میلیون متر مکعب آب باران در حالی روانه خورهای فاضلاب و دریا می شود که کم آبی داغ کهنه هرمزگان است و با وجود محرز شدن اهمیت آب در جامعه هیچ تلاشی برای ذخیره سازی آب باران نمی شود.

,

فعالیت آخرین سامانه بارشی سال 97 موجب جاری شدن سیلاب در بسیاری از مناطق هرمزگان شد که به طبع آن خسارات و زیان های فراوانی نیز به دنبال داشت در این بین شهرستان بندرعباس و قشم به عنوان کانون فعالیت های اقتصادی و تجاری بیشترین صدمات را از زیرساخت های نامناسب شهری متحمل شدند.

,

 

,

, ,

با وجود اخطارهای مکرر سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب، آبگیری شدید معابر شهری و اعلام آمادگی مدیریت بحران برای مقابله با حوادث پیش رو هیچ گونه تدبیری از سود دستگاههای متولی برای کاهش خسارات اندیشیده نشد و چند ساعت پس از بارش باران موج جدیدی از مشکلات روانه شهر و مناطق مسکونی شد.

,

ساعات اولیه بارندگی ها در بندرعباس آبگرفتگی معابر و فوران فاضلاب در سطح شهر را به دنبال داشت  و یکباره تمامی خیابان ها به زیر آب فرو رفت که به دنبال آن وقوع تصادف، ترافیک شدید و فرورفتگی خودروهای عبوری در جوی های آب را موجب شد.

,

, ,

شدت بارندگی ها در ساعات بعدازظهر به اوج خود رسید که سیلاب شدید را در خیابان ها و کوچه ها جاری ساخت و به پشتوانه شهرسازی غیراصولی و احداث منازل در مناطق بیابانی و خاکی حجم کلانی از گل و لای روانه خیابان هاو کوچه های شهر شد.

,

باران چند ساعته شب گذشته روند زندگی در پایتخت اقتصادی کشور را به صورت کامل فلج کرد و شدت آسیب ها و آبگرفتگی ها در اقصی نقاط شهر فارغ از بافت فرسوده و نوساز همه را با مشکل مواجه ساخته بود.

,

طغیان سیلاب در شب گذشته باعث شد تا دهها خودرو دچار آبگرفتگی و فرورفتگی شوند که درخواست اهالی شهر از شهرداری و آتش نشانی برای ورود به غائله با عدم همراهی و امدادرسانی به بهانه اعلام آماده باش همراه بود.

,

 

,

, ,

شب گذشته را باید فرصت طلایی برای خودرو های کشنده و جرثقیل ها دانست که بابت برون کشدن خودروها از آب مبالغ چندصدهزار تومانی را کاسب بودند و در مقابل اوج کار و دغدغه را برای پاکبانان و کارگران تنضیف شهری به دنبال داشته است.

,

ورود خروارها گل و لای به خیابان ها و کوچه های شهر در آستانه سال نو حجم عظیمی از کار و مشغله را برای پاکبانان به دنبال دارد که تمام این مشکلات را باید ناشی از مدیریت ناکارآمد شهری و روش نامناسب شهرسازی در بندرعباس دانست.

,

 

,

, ,

شهرک پیامبراعظم (ص)  که قلب تپنده حیات نوین شهری بندرعباس بشمار می رود و دهها هزار مسکن مهر را در خود جای داده به واسطه فقدان زیرساخت های اولیه و حتی روشنایی معابر متحمل بیشترین خسارات برای ساکنانش بوده که انتشار تصاویر متعدد از آبگرفتگی و فرورفتگی ها تنها گوشه ای از دغدغه اهالی منطقه است.

,

معضل تلخ و دیرینه معابر و خیابان‌های غیراستاندارد با چاشنی بی توجهی مقامات شهری مشکل دیرینه شهروندان بندرعباس به شمار می رود که با وجود ارائه راهکارهای جدید و نوین شهری همچنان اصرار بر حل مشکلات پس از بروز بحران است که طبیعتا خسارات فراوانی به تاسیسات، زیرساخت ها و شهروندان به دنبال دارد لذا باید وضع موجود را داستان دنباله دار بی‌تدبیری متولیان کلان‌شهری 700 هزار نفری پایتخت اقتصادی کشور دانست.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه