اخبار داغ

تفسیرگر سیاسی انگلیس:

به نفرت علیه مسلمانان خاتمه دهید!

به نفرت علیه مسلمانان خاتمه دهید!
سیاستمداران، مفسران، تأثیرگذاران و رسانه ها جنگی که عادی جلوه کند را علیه مسلمانان راه انداخته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ آیشا هازاریکا، مفسر سیاسی، نویسنده و مشاور اسبق سیاسی انگلیسی در رابطه به اسلام هراسی به cnn گفت که ما باید به این نفرت خاتمه دهیم و به مسلمانان به چشم انسان بنگریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, cnn,

 

,

صبح روز جمعه که از خواب بیدار شدم و اخبار کشتار در دو مسجد در کرایست چِرچ نیوزیلند را شنیدم، غمگین شدم. اما متأسفانه تعجب نکردم. از وقوع این نوع خشونت ترسیده بودم و نمی توانستم این مقیاس از بی حرمتی را تصور کنم.

,

50 نفر مرد، زن و کودک با خونسردی و فیلمبرداری برای شبکه های اجتماعی کشته شدند و در خون خود غلطیدند.

,

اسلام هراسی که مختص برخی ایام بود در حال افزایش است. از تاریخ 11 سپتامبر، مسلمانان از سوی جامعه، شرور و فاقد احساسات انسانی به تصویر کشیده شدند.

,

هیچ گروهی با چنین شیوه ی سیستماتیک و مقبولی مجازات نشده است.

,

سیاستمداران، مفسران، تأثیرگذاران و رسانه ها جنگی که عادی جلوه کند را علیه مسلمانان راه انداخته اند.

,

ترامپ، در پی ممنوعیت آنها به آمریکا است. ترزا می نخست وزیر و بوریس جانسون وزیر خارجه اسبق انگلستان با جوک به زنان مسلمان بی احترامی می کنند و می گویند که آنها شبیه صندوق نامه هستند. پس از آن اظهارات،‌ "تِل ماما"، سازمانی که حوادث ناشی از نفرت علیه مسلمانان را ثبت می کند، گزارش داد که حملات علیه زنان مسلمان افزایش یافته است.

,

این حملات به شکل کشیدن روسری از سر زنان محجبه به ویژه وقتی فرزندان خود را به مدرسه می برند یا از مدرسه برمی گردانند، اتفاق می افتد.

,

تصور کنید چه اتفاقی برای کودک مسلمان هراسان و سر در گم می افتد؟ مفسران برجسته می گویند اسلام هراسی وجود ندارد و این حملات به خاطر تروریست بودن آنهاست.

,

این مانند این است که بگوییم هر مرد سفیدپوست 28 ساله ی متعصبی می تواند به این خاطر، فهرستی را تهیه کند. این یک استدلال مزخرف و بدوی است. در عین حال، نخبگان در موقعیت های قدرتمند آن را تکرار می کنند.

,

این سرزنش که تمام مسلمانان به خشونت یا تروریسم تمایل دارند خطرناک و غلط است. اکثر مسلمانان به خصوص مهاجران سر به زیر بوده و خواهان زندگی آرام و صلح آمیز هستند و از دردسر دوری می کنند. من مسلمانم و جامعه خود را می شناسم. ما نمی خواهیم مشکل ایجاد کنیم. ما حمله نمی کنیم. ما می خواهیم زندگی بهتری را برای خودمان فراهم کنیم.

,

اما با این اوصاف، ما قربانی اذیت و آزار، تنفر و اکنون تروریسم شده ایم.

,

با وجود حملات کلامی و فیزیکی به مسلمانان، درد آنها برای کسی مهم نیست زیرا آنها شهروندان درجه دو یا افراد بد قلمداد می شوند.

,

من از غم حادثه روز جمعه گریستم. روز تاریک و تلخی بود. اگر نقطه روشنی هم وجود داشته باشد، ابراز غم و اندوه مردم جهان و پیام های همبستگی و محبت آنها بوده است.

,

درسی که از وحشت کرایست چرچ می گیریم این است که باید به این نفرت خاتمه دهیم و به مسلمانان به چشم انسان بنگریم درست مانند دیگران.

,

 

,

معصومه میرحسینی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه