اخبار داغ

اقدامات نیروی انتظامی استان مرکزی طی ساعات و روزهای گذشته؛

کشف ۹۷۸ میلیون ریال چک پول تقلبی در عملیات پلیس شهرستان اراک/کشف ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در عملیات های پلیس استان مرکزی

کشف ۹۷۸ میلیون ریال چک پول تقلبی در عملیات پلیس شهرستان اراک/کشف ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در عملیات های پلیس استان مرکزی
فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: در عملیات ماموران کلانتری ۱۷ شهرستان، ۹۷۸ میلیون ریال چک پول تقلبی کشف و ۴ نفر در این خصوص دستگیر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ مجموعه ای از اقدامات و توصیه های ساعات و روزهای گذشته نیروی انتظامی استان مرکزی به شرح زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

بازدید از ۶۵ واحد صنفی در طرح نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم ساختمانی در اراک / به ۴ واحد صنفی متخلف اخطار پلمب داده شد

در طرح نظارت بر واحد صنفی عرضه کننده لوازم ساختمانی در شهرستان اراک، از ۶۵ واحد صنفی بازدید و به متصدیان ۴ واحد صنفی متخلف اخطار پلمب داده شد.

سرهنگ " محمود خلجی " معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: در تداوم طرح های امنیت بخش پلیس در نظارت بر واحدهای صنفی و با هماهنگی دستگاه قضائی، به مدت سه روز، طرح نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم ساختمانی در شهرستان اراک اجرا شد.

وی با اشاره به بازدید از ۶۵ واحد صنفی در طرح مذکور خاطرنشان کرد: در این طرح نظارتی۲۰ کیلوگرم کاربیت کشف و به متصدیان۴۲ واحد صنفی تذکر کتبی داده و از متصدیان ۸ واحد دیگر نیز تعهد کتبی گرفته شد.

این مقام انتظامی گفت: در این گونه طرح ها، پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارت بر واحدهای صنفی و نیز برگزاری کلاسهای آموزشی برای برخی از متصدیان واحدهای صنفی، بر آن است تا در روزهای پایانی سال، از پیدایش ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی  و خطرات جبران ناپذیر برای افراد جامعه پیشگیری کند.

سرهنگ خلجی با اشاره به اخطار پلمب به ۴ واحد صنفی در طرح مذکور افزود: در پایان این طرح، متصدیان واحدهای صنفی متخلف، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

کشف ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در عملیات های پلیس استان مرکزی

در عملیات های روز گذشته پلیس، ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف و ۹ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ "شهرام امیریان" معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: با توجه به مطالبات مردمی، طرح برخورد با فروشندگان مواد محترقه غیرمجاز با جدیت از سوی پلیس استان دنبال می شود.

وی با تقدیر از همراهی خوب شهروندان در ارائه گزارش ها از فعالیت افراد سودجو در زمینه عرضه و فروش مواد محترقه غیرمجاز گفت: در پیگیری گزارش های شهروندان به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ و در تحقیقات پلیس، ۹ نفر در این زمینه در روز گذشته شناسایی و دستگیر و برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ امیریان ادامه داد: از این افراد در حدود ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:‌ تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش های شهروندان در خصوص هر گونه ناهنجاری اجتماعی است.

کشف ۹۷۸ میلیون ریال چک پول تقلبی در عملیات پلیس شهرستان اراک 

فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: در عملیات ماموران کلانتری ۱۷  شهرستان، ۹۷۸ میلیون ریال چک پول تقلبی کشف و ۴ نفر در این خصوص دستگیر شدند. 

سرهنگ "امیر مختاری" در بیان جزئیات این خبر گفت: تیمی از ماموران کلانتری ۱۷ شهرستان در یکی از مناطق شهری به یک دستگاه خودروی سواری مظنون شدند و در استعلام انجام شده، مشخص شد که پلاک نصب شده بر روی این خودرو، سرقتی است.

وی افزود: در یک عملیات برنامه ریزی شده این خودرو متوقف و چهار سرنشین آن دستگیر شدند و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی دلالت شدند.

سرهنگ مختاری اضافه کرد: در بازرسی انجام شده از خودروی این افراد مقدار ۹۷۸ میلیون ریال چک پول تقلبی و ۲ فقره چک سفید امضاء‌ کشف شد .

این مقام انتظامی تصریح کرد: تحقیقات تکمیلی از افراد دستگیر شده، همچنان ادامه دارد.

کشف ۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات پلیس استان مرکزی 

در عملیات پلیس در یکی از محورهای مواصلاتی استان، دو توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و مقدار ۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از خودروی آنان کشف شد. 

سرهنگ "احمدرضا چگنی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر یکی از شهرستان های استان در تحقیقاتی از جابجایی مقادیری مخدر تریاک توسط ۲توزیع کننده مواد مخدر مطلع شدند.

وی افزود: در تمهیدات اجرایی پلیس،‌ این افراد که در حال تردد با یک دستگا خودروی سواری در یکی از محورهای مواصلاتی استان بودند، شناسایی و در عملیاتی متوقف شدند.

سرهنگ چگنی تصریح کرد:‌ در بازرسی از خودروی دستگیرشدگان، مقدار ۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم ماده مخدر تریاک کشف و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۱۸۷ هزار نخ سیگار قاچاق در عملیات پلیس ساوه 

در عملیات ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان ساوه از یک دستگاه خودروی سواری تعداد ۱۸۷ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد. 

سرهنگ "پرویز اسدی" فرماندهی انتظامی شهرستان ساوه، در این باره گفت: در تداوم طرح های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا، روز گذشته در عملیاتی ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان، در یکی از محورهای مواصلاتی یک دستگاه خودرو حامل بار قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: در برنامه ریزی عملیاتی پلیس، خودرو متوقف شد و در بازرسی از آن تعداد ۱۸۷ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش تقریبی ۳۱۸ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ اسدی خاطر نشان کرد: راننده خودرو در این عملیات دستگیر و برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۴۸ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر و کشف ۶ فقره سرقت ساختمان نیمه کاره در عملیات اخیر پلیس شهرستان محلات 

فرمانده انتظامی شهرستان محلات از دستگیری ۴۸ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر و نیز کشف ۶ فقره سرقت ساختمان نیمه کاره در عملیات اخیر پلیس این خبرداد. 

سرهنگ"جعفر شمس بیرانوند" فرمانده انتظامی شهرستان محلات در تشریح این خبر گفت: در برنامه ریزی عملیاتی پلیس در پاسخگویی به مطالبات شهرستان، در هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، طرح برخورد با معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار پلیس قرا ر گرفت.

وی افزود: با کارشناسی انجام شده در شناسایی مناطق آلوده و برنامه ریزی پلیس در شناسایی معتادان و خرده فروشان مواد مخدر، در طرحی عملیاتی ۴۸ نفر از آنان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ بیرانوند تصریح کرد: همچنین از این افراد ۶ فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره کشف و اموال کشف شده به مالباختگان تحویل داده شد.

سرهنگ بیرانوند گفت: تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش ها و اطلاعات شهروندان است .

این مقام انتظامی در پایان اظهار داشت: ۳ نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

هشدار در خصوص کلاهبرداری از طریق اسکیمرها

در یکی از روش‌های شایع کلاه‌برداری از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام اسکیمر اقدام به کپی‌برداری از اطلاعات مهم کارت‌بانکی افراد می‌کنند. 

اسکیمر دستگاهی است که از آن برای کپی کردن اطلاعاتی که در نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی وجود دارد استفاده می‌شود و فرد مجرم در فرصتی مناسب این اطلاعات را با استفاده از نرم‌افزاری خاص در کارت‌های بانکی خام کپی‌رایت کرده و می‌تواند از حساب قربانی برداشت وجه داشته باشد

انجام عملیات بانکی توسط مشتری و دقت در هنگام خرید می‌تواند از کپی شدن کارت‌بانکی جلوگیری  ضمن اینکه رمز عبور را خود مشتری باید وارد نماید.

وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می‌تواند تضمین‌کننده امنیت کارت‌بانکی وی باشد چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدتی است استفاده از کارت‌خوان‌های سیار رو به افزایش است و استقبال هم‌وطنان از این دستگاه باعث شده تا وقوع کلاه‌برداری در این حوزه افزایش پیدا کند».

نکته مهمی که اینجا مطرح می‌شود، امنیت این دستگاه‌ها و استفاده‌کنندگان از آن‌ها است.

در یکی از تازه‌ترین پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا، فرد سودجو که داری شغل میوه‌فروشی سیار بوده با استفاده از دستگاه کارت‌خوان سیار و نصب اسکیمر بر روی آن اقدام به سرقت اطلاعات بانکی مشتریان خود نموده و با استفاده از رمز ورود که معمولاً خود قربانی آن را در اختیار مجرم قرار داده اقدام به برداشت از حساب بانکی تعداد زیادی از هم‌وطنان نموده است.»

اگر هم‌وطنان عزیز در هنگام خرید، خودشان عملیات پرداخت را انجام دهند و رمز عبور را وارد نمایند، امکان سوءاستفاده وجود نخواهد داشت.»

شهروندان حتماً مراقب باشند در خرید از دست‌فروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت‌خوان سایر دارند در دام اسکیمر نیفتند و دستگاه کارت‌خوان آن‌ها چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه‌ای اضافه نداشته باشد.

تغییر رمز ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه مجرمان سایبری است.

در پایان هم‌وطنان عزیز در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما به پلیس فتا اعلام نمایند.

خریدار گوشی های سرقتی در خمین دستگیر شد/اعتراف به خرید یک میلیارد ریالی گوشی سرقتی 

در عملیات مأموران شهرستان خمین، خریدار گوش های همراه مسروقه شناسایی و به خرید گوشی های همراه سرقتی به ارزش یک میلیارد ریال اعتراف کرد.

سرهنگ "عزیز عزیزی" فرمانده انتظامی شهرستان خمین گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از مغازه های فروش گوشی های همراه، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با آغاز فعالیت میدانی پلیس، مأموران در تحقیقاتی از فعالیت فردی سابقه دار در زمینه خرید گوش های همراه مسروقه در شهرستان خمین  با خبر شده و سرانجام پس از پایان پذیرفتن مراحل تخصصی، در مدت زمان اندکی، او را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی یادآور شد: متهم دستگیر شده با مشاهده مستندات و شواهد قانونی پلیس، به خرید ۱۰۰ گوشی همراه سرقتی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال از سارقان اعتراف کرد.

سرهنگ عزیزی با اشاره به شناسایی سارقان گوشی های همراه از سوی پلیس و تلاش برای دستگیری آنان افزود: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

کشف ۲ تن بادام زمینی قاچاق در عملیات پلیس در شهرستان دلیجان 

۲ تن بادام زمینی قاچاق به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال در عملیات پلیس شهرستان دلیجان از یک دستگاه خودروی وانت کشف شد. 

سرهنگ "یوسف سپهوند" جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در تداوم طرح های مبارزه با قاچاق کالا، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان دلیجان، در تحقیقاتی از جابجایی یک محموله قاچاق از محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: با برنامه ریزی عملیاتی پلیس شهرستان، خودروی مورد نظر در ورودی شهرستان شناسایی و متوقف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی صورت گرفته از این خودرو، مقدار تقریبی ۲ تن بادام زمینی قاچاق به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ سپهوند خاطر نشان کرد:‌ فرد دستگیر شده در این عملیات با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۳ راس دام فاقد مجوز حمل در شازند 

در عملیات ماموران انتظامی شهرستان شازند، ۱۳راس گوسفند فاقد مجوز حمل از یک دستگاه وانت مزدا کشف شد. 

سرهنگ "محمد عقیل سلگی" فرمانده انتظامی شهرستان شازند در این باره گفت: ماموران انتظامی پلیس راه توره در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو وانت مزدا مشکوک شدند.

وی افزود:  با توقف خودرو و در بازرسی از آن، تعداد ۱۳ راس گوسفند فاقد مجوز حمل کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این رابطه خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد

انتهای پیام/

,

بازدید از ۶۵ واحد صنفی در طرح نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم ساختمانی در اراک / به ۴ واحد صنفی متخلف اخطار پلمب داده شد

, بازدید از ۶۵ واحد صنفی در طرح نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم ساختمانی در اراک / به ۴ واحد صنفی متخلف اخطار پلمب داده شد, بازدید از ۶۵ واحد صنفی در طرح نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم ساختمانی در اراک / به ۴ واحد صنفی متخلف اخطار پلمب داده شد,

در طرح نظارت بر واحد صنفی عرضه کننده لوازم ساختمانی در شهرستان اراک، از ۶۵ واحد صنفی بازدید و به متصدیان ۴ واحد صنفی متخلف اخطار پلمب داده شد.

,

سرهنگ " محمود خلجی " معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: در تداوم طرح های امنیت بخش پلیس در نظارت بر واحدهای صنفی و با هماهنگی دستگاه قضائی، به مدت سه روز، طرح نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم ساختمانی در شهرستان اراک اجرا شد.

,

وی با اشاره به بازدید از ۶۵ واحد صنفی در طرح مذکور خاطرنشان کرد: در این طرح نظارتی۲۰ کیلوگرم کاربیت کشف و به متصدیان۴۲ واحد صنفی تذکر کتبی داده و از متصدیان ۸ واحد دیگر نیز تعهد کتبی گرفته شد.

,

این مقام انتظامی گفت: در این گونه طرح ها، پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارت بر واحدهای صنفی و نیز برگزاری کلاسهای آموزشی برای برخی از متصدیان واحدهای صنفی، بر آن است تا در روزهای پایانی سال، از پیدایش ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی  و خطرات جبران ناپذیر برای افراد جامعه پیشگیری کند.

,

سرهنگ خلجی با اشاره به اخطار پلمب به ۴ واحد صنفی در طرح مذکور افزود: در پایان این طرح، متصدیان واحدهای صنفی متخلف، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

,

کشف ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در عملیات های پلیس استان مرکزی

, کشف ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در عملیات های پلیس استان مرکزی, کشف ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در عملیات های پلیس استان مرکزی,

در عملیات های روز گذشته پلیس، ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف و ۹ نفر دستگیر شدند.

,

سرهنگ "شهرام امیریان" معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: با توجه به مطالبات مردمی، طرح برخورد با فروشندگان مواد محترقه غیرمجاز با جدیت از سوی پلیس استان دنبال می شود.

,

وی با تقدیر از همراهی خوب شهروندان در ارائه گزارش ها از فعالیت افراد سودجو در زمینه عرضه و فروش مواد محترقه غیرمجاز گفت: در پیگیری گزارش های شهروندان به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ و در تحقیقات پلیس، ۹ نفر در این زمینه در روز گذشته شناسایی و دستگیر و برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

,

سرهنگ امیریان ادامه داد: از این افراد در حدود ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شد.

,

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:‌ تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش های شهروندان در خصوص هر گونه ناهنجاری اجتماعی است.

,

کشف ۹۷۸ میلیون ریال چک پول تقلبی در عملیات پلیس شهرستان اراک 

, کشف ۹۷۸ میلیون ریال چک پول تقلبی در عملیات پلیس شهرستان اراک , کشف ۹۷۸ میلیون ریال چک پول تقلبی در عملیات پلیس شهرستان اراک ,

فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: در عملیات ماموران کلانتری ۱۷  شهرستان، ۹۷۸ میلیون ریال چک پول تقلبی کشف و ۴ نفر در این خصوص دستگیر شدند. 

,

سرهنگ "امیر مختاری" در بیان جزئیات این خبر گفت: تیمی از ماموران کلانتری ۱۷ شهرستان در یکی از مناطق شهری به یک دستگاه خودروی سواری مظنون شدند و در استعلام انجام شده، مشخص شد که پلاک نصب شده بر روی این خودرو، سرقتی است.

,

وی افزود: در یک عملیات برنامه ریزی شده این خودرو متوقف و چهار سرنشین آن دستگیر شدند و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی دلالت شدند.

,

سرهنگ مختاری اضافه کرد: در بازرسی انجام شده از خودروی این افراد مقدار ۹۷۸ میلیون ریال چک پول تقلبی و ۲ فقره چک سفید امضاء‌ کشف شد .

,

این مقام انتظامی تصریح کرد: تحقیقات تکمیلی از افراد دستگیر شده، همچنان ادامه دارد.

,

کشف ۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات پلیس استان مرکزی 

, کشف ۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات پلیس استان مرکزی , کشف ۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات پلیس استان مرکزی ,

در عملیات پلیس در یکی از محورهای مواصلاتی استان، دو توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و مقدار ۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از خودروی آنان کشف شد. 

,

سرهنگ "احمدرضا چگنی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر یکی از شهرستان های استان در تحقیقاتی از جابجایی مقادیری مخدر تریاک توسط ۲توزیع کننده مواد مخدر مطلع شدند.

,

وی افزود: در تمهیدات اجرایی پلیس،‌ این افراد که در حال تردد با یک دستگا خودروی سواری در یکی از محورهای مواصلاتی استان بودند، شناسایی و در عملیاتی متوقف شدند.

,

سرهنگ چگنی تصریح کرد:‌ در بازرسی از خودروی دستگیرشدگان، مقدار ۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم ماده مخدر تریاک کشف و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

,

کشف ۱۸۷ هزار نخ سیگار قاچاق در عملیات پلیس ساوه 

, کشف ۱۸۷ هزار نخ سیگار قاچاق در عملیات پلیس ساوه , کشف ۱۸۷ هزار نخ سیگار قاچاق در عملیات پلیس ساوه ,

در عملیات ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان ساوه از یک دستگاه خودروی سواری تعداد ۱۸۷ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد. 

,

سرهنگ "پرویز اسدی" فرماندهی انتظامی شهرستان ساوه، در این باره گفت: در تداوم طرح های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا، روز گذشته در عملیاتی ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان، در یکی از محورهای مواصلاتی یک دستگاه خودرو حامل بار قاچاق را شناسایی کردند.

,

وی افزود: در برنامه ریزی عملیاتی پلیس، خودرو متوقف شد و در بازرسی از آن تعداد ۱۸۷ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش تقریبی ۳۱۸ میلیون ریال کشف شد.

,

سرهنگ اسدی خاطر نشان کرد: راننده خودرو در این عملیات دستگیر و برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

,

دستگیری ۴۸ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر و کشف ۶ فقره سرقت ساختمان نیمه کاره در عملیات اخیر پلیس شهرستان محلات 

, دستگیری ۴۸ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر و کشف ۶ فقره سرقت ساختمان نیمه کاره در عملیات اخیر پلیس شهرستان محلات , دستگیری ۴۸ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر و کشف ۶ فقره سرقت ساختمان نیمه کاره در عملیات اخیر پلیس شهرستان محلات ,

فرمانده انتظامی شهرستان محلات از دستگیری ۴۸ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر و نیز کشف ۶ فقره سرقت ساختمان نیمه کاره در عملیات اخیر پلیس این خبرداد. 

,

سرهنگ"جعفر شمس بیرانوند" فرمانده انتظامی شهرستان محلات در تشریح این خبر گفت: در برنامه ریزی عملیاتی پلیس در پاسخگویی به مطالبات شهرستان، در هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، طرح برخورد با معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار پلیس قرا ر گرفت.

,

وی افزود: با کارشناسی انجام شده در شناسایی مناطق آلوده و برنامه ریزی پلیس در شناسایی معتادان و خرده فروشان مواد مخدر، در طرحی عملیاتی ۴۸ نفر از آنان شناسایی و دستگیر شدند.

,

سرهنگ بیرانوند تصریح کرد: همچنین از این افراد ۶ فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره کشف و اموال کشف شده به مالباختگان تحویل داده شد.

,

سرهنگ بیرانوند گفت: تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش ها و اطلاعات شهروندان است .

,

این مقام انتظامی در پایان اظهار داشت: ۳ نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

,

هشدار در خصوص کلاهبرداری از طریق اسکیمرها

, هشدار در خصوص کلاهبرداری از طریق اسکیمرها, هشدار در خصوص کلاهبرداری از طریق اسکیمرها,

در یکی از روش‌های شایع کلاه‌برداری از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام اسکیمر اقدام به کپی‌برداری از اطلاعات مهم کارت‌بانکی افراد می‌کنند. 

,

اسکیمر دستگاهی است که از آن برای کپی کردن اطلاعاتی که در نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی وجود دارد استفاده می‌شود و فرد مجرم در فرصتی مناسب این اطلاعات را با استفاده از نرم‌افزاری خاص در کارت‌های بانکی خام کپی‌رایت کرده و می‌تواند از حساب قربانی برداشت وجه داشته باشد

,

انجام عملیات بانکی توسط مشتری و دقت در هنگام خرید می‌تواند از کپی شدن کارت‌بانکی جلوگیری  ضمن اینکه رمز عبور را خود مشتری باید وارد نماید.

,

وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می‌تواند تضمین‌کننده امنیت کارت‌بانکی وی باشد چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان‌پذیر نخواهد بود.

,

مدتی است استفاده از کارت‌خوان‌های سیار رو به افزایش است و استقبال هم‌وطنان از این دستگاه باعث شده تا وقوع کلاه‌برداری در این حوزه افزایش پیدا کند».

,

نکته مهمی که اینجا مطرح می‌شود، امنیت این دستگاه‌ها و استفاده‌کنندگان از آن‌ها است.

,

در یکی از تازه‌ترین پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا، فرد سودجو که داری شغل میوه‌فروشی سیار بوده با استفاده از دستگاه کارت‌خوان سیار و نصب اسکیمر بر روی آن اقدام به سرقت اطلاعات بانکی مشتریان خود نموده و با استفاده از رمز ورود که معمولاً خود قربانی آن را در اختیار مجرم قرار داده اقدام به برداشت از حساب بانکی تعداد زیادی از هم‌وطنان نموده است.»

,

اگر هم‌وطنان عزیز در هنگام خرید، خودشان عملیات پرداخت را انجام دهند و رمز عبور را وارد نمایند، امکان سوءاستفاده وجود نخواهد داشت.»

,

شهروندان حتماً مراقب باشند در خرید از دست‌فروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت‌خوان سایر دارند در دام اسکیمر نیفتند و دستگاه کارت‌خوان آن‌ها چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه‌ای اضافه نداشته باشد.

,

تغییر رمز ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه مجرمان سایبری است.

,

در پایان هم‌وطنان عزیز در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما به پلیس فتا اعلام نمایند.

, Cyberpolice.ir,

خریدار گوشی های سرقتی در خمین دستگیر شد/اعتراف به خرید یک میلیارد ریالی گوشی سرقتی 

, خریدار گوشی های سرقتی در خمین دستگیر شد/اعتراف به خرید یک میلیارد ریالی گوشی سرقتی , خریدار گوشی های سرقتی در خمین دستگیر شد/اعتراف به خرید یک میلیارد ریالی گوشی سرقتی ,

در عملیات مأموران شهرستان خمین، خریدار گوش های همراه مسروقه شناسایی و به خرید گوشی های همراه سرقتی به ارزش یک میلیارد ریال اعتراف کرد.

,

سرهنگ "عزیز عزیزی" فرمانده انتظامی شهرستان خمین گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از مغازه های فروش گوشی های همراه، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

,

وی ادامه داد: با آغاز فعالیت میدانی پلیس، مأموران در تحقیقاتی از فعالیت فردی سابقه دار در زمینه خرید گوش های همراه مسروقه در شهرستان خمین  با خبر شده و سرانجام پس از پایان پذیرفتن مراحل تخصصی، در مدت زمان اندکی، او را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

,

این مقام انتظامی یادآور شد: متهم دستگیر شده با مشاهده مستندات و شواهد قانونی پلیس، به خرید ۱۰۰ گوشی همراه سرقتی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال از سارقان اعتراف کرد.

,

سرهنگ عزیزی با اشاره به شناسایی سارقان گوشی های همراه از سوی پلیس و تلاش برای دستگیری آنان افزود: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

,

کشف ۲ تن بادام زمینی قاچاق در عملیات پلیس در شهرستان دلیجان 

, کشف ۲ تن بادام زمینی قاچاق در عملیات پلیس در شهرستان دلیجان , کشف ۲ تن بادام زمینی قاچاق در عملیات پلیس در شهرستان دلیجان ,

۲ تن بادام زمینی قاچاق به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال در عملیات پلیس شهرستان دلیجان از یک دستگاه خودروی وانت کشف شد. 

,

سرهنگ "یوسف سپهوند" جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در تداوم طرح های مبارزه با قاچاق کالا، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان دلیجان، در تحقیقاتی از جابجایی یک محموله قاچاق از محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند.

,

وی افزود: با برنامه ریزی عملیاتی پلیس شهرستان، خودروی مورد نظر در ورودی شهرستان شناسایی و متوقف شد.

,

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی صورت گرفته از این خودرو، مقدار تقریبی ۲ تن بادام زمینی قاچاق به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال کشف شد.

,

سرهنگ سپهوند خاطر نشان کرد:‌ فرد دستگیر شده در این عملیات با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

,

کشف ۱۳ راس دام فاقد مجوز حمل در شازند 

, کشف ۱۳ راس دام فاقد مجوز حمل در شازند , کشف ۱۳ راس دام فاقد مجوز حمل در شازند ,

در عملیات ماموران انتظامی شهرستان شازند، ۱۳راس گوسفند فاقد مجوز حمل از یک دستگاه وانت مزدا کشف شد. 

,

سرهنگ "محمد عقیل سلگی" فرمانده انتظامی شهرستان شازند در این باره گفت: ماموران انتظامی پلیس راه توره در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو وانت مزدا مشکوک شدند.

,

وی افزود:  با توقف خودرو و در بازرسی از آن، تعداد ۱۳ راس گوسفند فاقد مجوز حمل کشف شد.

,

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این رابطه خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه