اخبار داغ

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبرداد؛

اقامت ۱۱هزار نفر در زائر سرای حرم مطهر در ایام نوروز

اقامت ۱۱هزار نفر در زائر سرای حرم مطهر در ایام نوروز
معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی در حرم برگزار می شود، گفت: اقامت11هزار نفر در زائر سرای حرم مطهر در ایام نوروز پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به طرح حافظان حریم اظهار کرد: این طرح پیرامون حرم حضرت معصومه(س) با هدف تذکر لسانی برای حفظ شان بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) اجرا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: در اوایل سال آینده به دنبال اختصاص بخشی در حرم حضرت معصومه(س) به عنوان رواق کودک و نوجوان هستیم. قوی ترین مرکز قرآنی در میان اعتاب مقدسه متعلق به آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) است و این مرکز 500 نفر حافظ کل قرآن تربیت کرد و هم اکنون پنج هزار نفر در حال آموزش در مرکز قرآنی حرم حضرت معصومه(س) هستند.

,

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: نمایشگاه نوروزی بهشت بانو در ایام نوروز از 29 اسفندماه تا 14 فروردین سال 98 در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س) از ساعت 10 الی 14 و 17 الی 22 برپا می‌شود.

,

احمدی با اشاره به نمایشگاه نوروزی بهشت بانو اظهار کرد: این نمایشگاه شامل بخش‌های کودک و نوجوان، دیجیتال و سواد رسانه، مسابقه و نمایش، احکام ویژه خانواده(فقه و زندگی)، ایستگاه جوایز، عکاس خانه و زیارت مجازی است.

,

وی ادامه داد: نمایشگاه حریم حرم روایت گری زندگانی حضرت فاطمه معصومه(س) در هشت غرفه است. نمایشگاه از 29 اسفندماه الی 14 فروردین از ساعت 10 الی 21 در پارکینگ ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) دایر است.

,

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: نمایشگاه آفرینش‌های فرهنگی و هنری از جمله نمایشگاه‌های نوروزی آسان مقدس حضرت معصومه(س) است و هدف این نمایشگاه معرفی خدمات و دستاوردهای آستان مقدس به زائران و مجاوران است.

,

احمدی با اشاره به نمایشگاه آفرینش‌های فرهنگی و هنری فاطمی اظهار کرد: این نمایشگاه در صحن حضرت صاحب الزمان(عج) در حرم حضرت معصومه(س) برپا خواهد شد و زمان برپایی آن از 29 اسفندماه الی 14 فروردین طی ساعت‌های 10 الی 24 است.

,

وی ادامه داد: ویژه برنامه خانوادگی همراهی در ایام نوروز در صحن حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار می‌شود، زمان برگزاری این ویژه برنامه از 29  اسفندماه تا 14 فروردین سال 98 از ساعت 21 الی 24 است.

,

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: ویژه برنامه خانوادگی همراهی بخش‌هایی همچون تلاوت مجلسی قرآن کریم، سخنرانی و روایت‌گری با موضوع سبک زندگی اسلامی، مسابقه حضوری، اجرای نمایش، ارائه گزارش مدیران اجرایی خدمت گذار در ایام نوروز، حضور هنرمندان انقلابی کشور و اجرای سرود و هم‌خوانی همراه با اهدای بسته‌های فرهنگی است.

,

احمدی با اشاره به مراسم تحویل سال در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: این مراسم در روز چهارشنبه 29 اسفندماه از ساعت 22 در شبستان امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و سخنرانان مراسم آیت‌الله مکارم شیرازی، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: از بخش‌های دیگر مراسم تحویل سال در حرم حضرت معصومه(س) قرائت دعای توسل توسط حاج عباس حیدرزاده، شعرخوانی توسط حمید رضا برقعی و اجرای سرود و همخوانی توسط گروه میعاد و نسیم قدر است.

,

معاون فرهنگی حرم ادامه داد: در ایام نوروز درمجموع 11 هزار نفر از زائرین حرم مطهر حضرت معصومه(س) در زائرسرای کوثر اقامت خواهند داشت، مسئله اسکان و زائرسرا یکی از مشکلات بزرگ شهر قم است، برخی خدمات در حرم مطهر و آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ارائه‌شده و ارائه برخی خدمات نیز نیازمند همت جمعی است.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه