اخبار داغ

وزیر امورخارجه:

دیپلماسی نیازمند قدرت میدانی است / امروز غرب محور عالم نیست

دیپلماسی  نیازمند قدرت میدانی است / امروز غرب محور عالم نیست
وزیر امورخارجه کشورمان گفت: دیپلماسی امروز نیازمند قدرت میدانی است و نیاز داریم که همواره قدرت میدانی در کنار دیپلماسی قرار بگیرد تا موفقیت هایی مانند آن چیزی که در عراق و سوریه به دست آمد، محقق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، محمد جواد ظریف عصر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، اظهار داشت: حجت الاسلام ربانی یکی از شخصیت های برجسته وزارت امورخارجه است که امروز به عنوان نماینده ای وزارت امورخارجه کشورمان در استان قم مشغول به کار می شوند.

وی ادامه داد: انتصاب وی نشان دهنده ای اهمیتی است که وزارت امورخارجه به قم دارد و علت این اهمیت نقشی است که قم و فقاهت و مرجعیت در میزان نفوذ جمهوری اسلامی ایران در جهان دارد.

ظریف افزود: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که از همه جهات فرق کرده است به طوری قبلا تمامی تحولات در غرب اتفاق می افتد اما امروز در جهانی زندگی می کنیم که پساغربی است و امروز غرب محور عالم نیست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال روسیه و آمریکا تصمیم گرفتند که در سوریه آتش بش بشود اما این عملی نشد اما توافق ایران ، روسیه و ترکیه آتش بس را در این کشور رقم زد.

وزیر امورخارجه تاکید کرد: اگر غرب محوری را کنار بگذاریم ، غرب شیفتگی و غرب ستیزی هم از میان خواهد رفت.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز کنشگر و تصمیم گیرنده است و در دنیا ایفای نقش می کند.

ظریف تصریح کرد: امروز منابع قدرت نیز متکثر شده است و قدرت تنها به پول و نیروی نظامی نیست بلکه قدرت های فرهنگی ، مقاومت ، شهادت و ایثار خود تعیین کننده هستند.

وی بیان داشت: قدرت نظامی و اقتصادی تعیین کننده هستند اما این ها تنها عوامل قدرت نیست به طوری که امروز قدرتی که از قم نشئت می گیرد برگ برنده و قدرت اساسی کشور باشد.

وزیر امورخارجه کشورمان خاطر نشان کرد: مهمترین منبع قدرت کشور قدرتی است که از استقلال کشورمان به دست آمده است و این مهم در سفر وزیر امورخارجه و رئیس جمهور کشورمان به عراق کاملا مشخص شد.

ظریف ابراز داشت: عشایر شیعه و سنی عراق در کربلا از جمهوری اسلامی ایران بابت حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق تشکر کردند.

وی ادامه داد: آن چیزی که ایران را در عراق سرافراز کرده است قدرت معنایی کشورمان است به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات نمی هراسد اما به هیچ کشوری در مذاکرات اعتماد نمی کنیم.

وزیر امورخارجه کشورمان افزود: وزارت امورخارجه آمادگی دارد در زمینه های مختلف با استان قم همکاری کند و در این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

وی ادامه داد: امروز چهل سالگی انقلاب را درحالی جشن می گیریم که در اوج قدرت قرار داریم و باید برای موفقیت بیشتر  هم افزایی انجام دهیم.

ظریف تاکید کرد: دیپلماسی امروز نیازمند قدرت میدانی است و نیاز داریم که همواره قدرت میدانی در کنار دیپلماسی قرار بگیرد تا موفقیت هایی مانند آن چیزی که در عراق و سوریه به دست آمد، محقق شود.




انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه