اخبار داغ

قیمت CNG تا ۵ سال آینده ثابت خواهد ماند

قیمت CNG تا ۵ سال آینده ثابت خواهد ماند
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به افزایش قیمت سی ان جی به میزان ۱۰ درصد از سال آینده گفت: طبق مصوبه هیئت دولت، قیمت این سوخت تا ۵ سال آینده ثابت خواهد ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید قاسمی ده‌چشمه مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در یک نشست خبری گفت: نیمی از هزینه‌های تعمیر و تعویض مخازن در طرح صدور گواهینامه سلامت سیستم سوخت رسانی خودروهای دوگانه‌سوز با دولت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
قاسمی افزود: در فرایند صدور گواهینامه سلامت سیستم سوخت رسانی خودروها، گواهی به تایید دو مرجع یعنی مسئول کارگاه و ناظران سازمان ملی استاندارد می‌رسد و در صورت نیاز به هرگونه تعمیر و تعویض، قطعات استاندارد و مجاز جایگزین قطعات و مخازن فرسوده می‌شود.
,
 
,
وی از همکاری دستگاه‌هایی نظیر وزارت نفت، کشور، صنعت و معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد در این طرح خبر داد و گفت: QR کد تولید شده در این فرایند، در اختیاز سامانه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی و سیمفا (معاینه فنی) قرار می‌گیرد و در نهایت خودرو، به عنوان خودروی مجاز و سالم از جهت سامانه سوخت شناسایی می‌شود.
,
 
,
وی از هماهنگی با شبکه بانکی برای پرداخت وام تا سقف ۴ میلیون تومان برای خودروهای عمومی خبر داد و گفت: خودروهایی که گواهینامه سلامت سوخت دریافت نکرده باشند، از اول دی سال آینده نمی‌توانند در جایگاه‌های سی ان جی سوخت گیری کنند.
,
 
,
قاسمی همچنین با اشاره به افزایش قیمت سوخت سی ان جی به میزان ۱۰ درصد از سال آینده تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت دولت، قیمت سوخت سی ان جی تا ۵ سال آینده ثابت خواهد ماند.
,
 
,
وی با اشاره به مزایای سوخت سی ان جی در مقایسه با سایر انواع سوخت از جمله بنزین در کشور ما افزود: هم اکنون ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار خودروی دوگانه سوز در کشور داریم و وزارت نفت با مشارکت بخش خصوصی تاکنون ۲ هزار و ۴۹۰ ایستگاه گاز رسانی ایجاد کرده است و برنامه ایجاد ۲ هزار و ۶۰۰ ایستگاه سی ان جی که تعهد وزارت نفت بود تا پایان سال دیگر به سرانجام می‌رسد.
,
 
,
هیئت وزیران در جلسه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ مصوب کرد به منظور تأمین منابع مالی اجرای الزامات ایمنی و هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) و کمک به تعویض مخازن وسایل نقلیه با سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) نرخ گاز از تاریخ اول خرداد ۱۳۹۸ از ۴,۱۴۰ ریال به ۴,۵۳۲ ریال در هر متر مکعب افزایش می‌یابد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه