اخبار داغ

کاهش میزان طلاق و شناسایی ۳۰ روستای در معرض تهدید در استان بوشهر

کاهش میزان طلاق و شناسایی ۳۰ روستای در معرض تهدید در استان بوشهر
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر گفت: در یک روز مانده به پایان سال، میزبان اصحاب رسانه بود تا ضمن ارائه کارکردی از سازمان متبوعش، پاسخگوی خبرنگاران باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛ الماس گشتاسبی معاون اجتماعی و پیشگیری استان بوشهر شب گذشته در پاسخ به سوال خبرنگار سپاس در خصوص آمارجرائم در سال 1397 در استان بوشهر اظهار داشت:از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر در یک روز مانده به پایان سال، میزبان اصحاب رسانه بود تا ضمن ارائه کارکردی از سازمان متبوعش، پاسخگوی خبرنگاران باشد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,
 
,
گشتاسبی ؛معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر در مسائل زیر تشریح نمودند:
, گشتاسبی ؛معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر در مسائل زیر تشریح نمودند:,
 
,
* در حوزه فرهنگی و اجتماعی 14 برنامه، در حوزه امنیتی 8 برنامه ، در پیشگیری وضعی 3 مورد، برنامه ریزی هفت برنامه بوده که با سایر موارد 42 برنامه به اجرا در آمده است.
,
 
,
* در حوزه پیشگیری برای ده جرم اول استان و ده مورد آسیب که در قالب دادخواست های حقوقی است برنامه ریزی ها انجام شده است.
,
 
,
* در حوزه جرائم خشن در استان هیچ موردی در سال جاری نداشته ایم به گونه ای که استان بوشهر امن ترین استان کشور است.
,
 
,
*سرقت سبک و ساده ، درگیری و ضرب و جرح و ایراد بدنی به شکل غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی سه جرم اول استان بوشهر هستند که نیاز است به خصوص در مورد سوم توجه خاصی شود.
,
 
,
* در راستای افزایش آستانه تحمل افراد، نیاز است که رسانه ها وارد حوزه فرهنگ سازی شوند تا شاهد تهدید افراد نشوند.
,
 
,
* یکی از مهمترین آسیب ها که جزء 10 مورد آسیب در استان است موضوع طلاق است که بیشتر به شکل توافقی بوده هر چند بخشش مهریه نیز کاهش یافته است.
,
 
,
* در سال گذشته طلاق های توافقی را بر اساس قوانین به پنج واحد مشاوره ارجاع می دادیم اما اسال با برنامه ریزی های انجام شده تمامی افرادی که به شکل توافقی و غیر توافقی می خواهند از هم جدا شوند ناچار هستند که حداقل یک و حداکثر سه ماه در این دوره های مشاوره ای باید حضور داشته باشند.
,
 
,
* در استای کاهش میزان طلاق و استفاده از هسته های مشاوره ای، اجازه ثبت دادخواست های طلاق را به دفاتر قضایی نداده ایم.شاهد کاهش یک درصدی طلاق توافقی و کاهش 15 درصدی دریافت مهریه در سطح استان در طی سال جاری بوده ایم.
,
 
,
* در راستای پیشگیری از مشکلات احتمالی در چهارشنبه آخر سال که می تواند امنیت عمومی را دچار مشکل کند، ویژه برنامه هایی به ضابطین قضایی اعلام شده ضمن این که از توان نیروهای سپاه و بسیج و دیگر سیستم های امنیتی نیز برای جمع آوری ترقه های خطر ساز استفاده شده است.
,
 
,
* بر اساس قانون، اگر خودرویی با حرکات خطرساز سبب سلب امنیت آسایش مردم شود ضمن این که متناسب با جرم با راننده آن برخورد می شود خودرو وی نیز تا پایان تعطیلات نوروز مهمان پلیس خواهد بود.
,
 
,
*  در سال جاری 50 کارگاه با 5250 نفر ساعت آموزش در حوزه طلاق ، 12 کارگاه ویژه سبک زندگی برای سربازان، 15 کارگاه مهارت با 4800 ساعت ، 17 کارگاه ضمن خدمت برای فرهنگیان برای رشد مدار و  8 کارگاه ویژه برای معتادان بهبود یافته با 4880 نفر ساعت آموزش برگزار شده است.
,
 
,
* تکدی گری جرم است و متولی برخورد با ان شهرداری ها هستند که باید مطابق قانون با آن برخورد شود.
,
 
,
* استان بوشهر از استان های پیشرو در طرح کاداستر است که سبب می شود از هرگونه حاشیه نشینی که می تواند بستر ایجاد هر گونه جرائم در ان وجود داتشه باشد گرفته شود.
,
 
,
* 30 روستای در معرض آسیب در سطح استان شناسایی شده و به استانداری و سازمان برنامه بودجه اعلام کرده ایم تا در برنامه ششم با تخصیص بودجه های لازم
,
 
,
* استان بوشهر جزء استان های برتر در حوزه پیشگیری از جرائم بوده که در تحلیل های قوه قضاییه به عنوان استان اول کشور در سال جاری مورد تجلیل واقع شده است.
,
 
,
* ساماندهی خانه های مبله را در دستور کار قرار داده ایم و در شورای پیشگیری مصوب کرده ایم که دادستان ها با کمک شهرداری ها شناسایی شود تا با ساماندهی آنها از هر گونه جرائم احتمالی پیشگیری شود. البته این کار انجام شده و از طریق
,
 
,
* در حوزه جرائم اخلاقی با توجه به گذر از جامعه سنتی به مدرنیته شاهد نابسامانی هایی در این بخش است که قانون مصوب امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که به خوبی اجرا نمی شود. برای کاهش جرائم باید دین مداری و خامحوری در جامعه باشیم.
,
 
,
* در قانون حمایت از آمران به معروف ، خودرو حوزه شخصی نیست و بر اساس مواد 637 و  638 مجازات اسلامی، هر فردی که در خودرو اقدام به کشف حجاب کند جرمی واقع شده و متناسب با قانون، برای برخورد با آن نیز تعاریفی انجام شود.
,

* در سال جاری و در طی نه ماه امسال، شاهد کاهش طلاق های توافقی هستیم اما در خصوص طلاق در کل با نه دهم درصد کاهش داشته ایم. این آمار ثبت احوال بوده و اصالت این ا»ار را می توانند تایید کنند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه