اخبار داغ

دانا گزارش می دهد:

ادعای ترکیه مبنی بر مشارکت ایران در حمله به پ ک ک تکذیب شد

ادعای ترکیه مبنی بر مشارکت ایران در حمله به پ ک ک تکذیب شد
وزیر کشور ترکیه طی سخنانی اعلام کرد که صبح امروز عملیات مشترکی را با ایران علیه پ.ک.ک در مرزهای شرقی ترکیه آغاز کرده اما یک مقام آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، این ادعا را انکار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه طی سخنانی در دیدار با مردم شهرستان سریک استان آنتالیا اعلام کرد که صبح امروز عملیات مشترکی را با ایران علیه پ.ک.ک در مرزهای شرقی ترکیه آغاز کرده که نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اظهار داشت: پانزده روز گذشته گفته بودم که 'عملیات مشترکی را با ایران انجام خواهیم داد. ' برای نخستین بار در تاریخ مان 2-3 بار به تهران رفتیم. آنها نیز آمدند. امروز راس ساعت 08.00 صبح عملیات مشترکی را با ایران علیه پ.ک.ک در مرزهای شرقی کشورمان آغاز کردیم که نتایج آن اعلام خواهد شد. به تروریستها اجازه نخواهیم داد نفس بکشند. مردم خود را از دست آنها نجات خواهیم داد. 

,

واکنش نیروهای مسلح ایران به ادعای وزیر کشور ترکیه

, واکنش نیروهای مسلح ایران به ادعای وزیر کشور ترکیه,

در پی اظهارات وزیر کشور ترکیه مبنی بر مشارکت ایران در حمله نظامی به مواضع پ ک ک، یک مقام آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرگزاری فارس، گفت‌: ارتش ترکیه صبح امروز عملیاتی را در مرزهای شرقی خود بر علیه گروه پ.ک.ک. آغاز نموده است. گفتنی است نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این عملیات دخالتی ندارند.

گفتنی است حزب غیر قانونی کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگند.
این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است.
دولت ترکیه از دو سال پیش عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور و همچنین شمال عراق آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.
مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه