اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با دانا:

توجه به شعار سال بخش اعظمی از مشکلات کشور را حل می کند/ برداشت یک میلیارد دلاری از ذخایر کشور برای کمک به اشتغال

توجه به شعار سال بخش اعظمی از مشکلات کشور را حل می کند/ برداشت یک میلیارد دلاری از ذخایر کشور برای کمک به اشتغال
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تشریح علت های عدم تحقق شعار رهبری برای سال جاری پرداخت و ملاک انتخاب شعار سال توسط رهبری را نیاز جامعه و کشور در آن مقطع زمانی دانست.
[

جهانبخش محبی نیا نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص نحوه عملکرد و اجرای شعار سال 97 مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: همه ساله رهبری نیاز ملی را در قالب یک شعار آن هم در بهترین شرایط سال که ایام عید نوروز است اعلام می فرمایند؛ و اگرمجموعه ی سیستم بوروکراسی کشور اعم از قوای سه گانه، نهادهای زیرنظر ایشان و فرهنگ عامه در یک حالت اجماعی بتوانند به سمت تحقق این اهداف ترسیم شده حرکت کنند، بخش اعظمی از مشکلات کشور حل می شود و شرایط برای یک توسعه ی بهینه، پایدار، مطلوب و مورد نیاز جامعه ایرانی فراهم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

عزم و اراده برای تحقق شعار سال در کشور کم است

, عزم و اراده برای تحقق شعار سال در کشور کم است, عزم و اراده برای تحقق شعار سال در کشور کم است,

وی در ادامه افزود: عزم و اراده برای تحقق شعار در نظام اداری کشور ضعیف است، به‌ویژه در نهادهایی مثل مجمع تشیخص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، دولت و حتی قوه قضاییه، آن هم نه در سطح بدنه کارشناسی و مدیران میانی بلکه در سطح سران و مدیران ارشد این موضوع دیده می شود به عنوان مثال برای اصلاح دو موضوع حمایت از اشتغال، تولید داخلی به شرط آنکه فساد سیستماتیک نباشد یک اسلوب قضایی، تدوینی، اجرایی و اجماعی لازم است. حقیقت این است که تبعیت و پیروی سیستم اداری از نظرات و دیدگاه های رهبری مطلوب نیست.

,

 

,

برداشت یک میلیارد دلاری از ذخایر کشور برای کمک به اشتغال

, برداشت یک میلیارد دلاری از ذخایر کشور برای کمک به اشتغال, برداشت یک میلیارد دلاری از ذخایر کشور برای کمک به اشتغال,

نماینده مردم میاندوآب در خصوص اقدامات مجلس و دولت برای تحقق شعار سال گفت: مجلس در یک سال گذشته کمیسیون اصل ۴۴ را راه اندازی کرد و مرکز پژوهش‌ها بررسی هایی را انجام داد، در کمیسیون اقتصادی هم جلساتی تشکیل شد و کمیسیون برنامه بودجه برای موضوع اشتغال یک و نیم میلیارد سال ۹۶ را به سال ۹۷ پیوند داد. از طرف دیگر رهبری مجدد اجازه برداشت یک میلیارد دلار برای مسئله اشتغال را به دولت داند.

,

محبی نیا خاطرنشان کرد: جلساتی را در این خصوص برگزار کردیم و ارزیابی هایی انجام شد، چند جلسه با وزیر قبلی آقای ربیعی و دو جلسه هم با وزیر فعلی برگزار کردیم؛ اما با وجود اینکه به نارسایی های جدی پی بردیم ولی دو و نیم میلیاردی دلاری که معادل آن را بانک ها باید برای مسئله اشتغال روستایی و اشتغال کلان و ملی صرف می کردند در نهایت وقتی نتیجه ی کار را مشاهده می کنیم، رضایت بخش نیست.

,

وی با اعلام اینکه قصدمان این نیست که بگویم سه قوه و نهادهای زیر مجموعه ی آن ها هیچ کاری انجام نداده اند و کارهایشان معطل مانده است یادآوری کرد: عمل کردن به مواضع رهبری برگرفته از ضرورتهایی است که باید با یک شیفت اورژانسی با دقت و سرعت پیش رود.

,

محبی نیا با اشاره به موضوعات بهره وری، اشتغال، تولید، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، مسئله بازار مصرف، دانش فنی، مدیریت های نوین گفت: باید مجموع این عوامل را ترکیبی پیش برد؛ مثلا در این اوضاع و احوال رکود تورمی اگر نمی توانیم اشتغال را به شکل قابل قبولی سرعت دهیم حداقل رشد منفی پیدا نکند. واقعیت های اقتصادی جامعه و شاخص ها، ما را از نظر رسیدن به هدف در موقعیت مطلوب و مناسبی تعریف نمی کند.

,

وی درمورد توصیه مسئولین به استفاده از کالای داخلی و عدم استفاده از کالای خارجی تصریح کرد: بین حرف و عمل مسئولین تناقض وجود دارد و آن ها بیش از حد کالای خارجی استفاده می کنند و یک رابطه ی صادقانه ای با نیازهای برآمده از نگاه های رهبری برقرار نمی کنند

,

محبی نیا تاکید کرد: مردم به شرطی از کالای ایرانی استفاده می کنند که کیفیت و قیمتش در حدی باشد که برای مصرف کننده داخلی خیلی آسیب رسان نباشد. در این زمینه از واحدهای تولیدی این گلایه را داریم و حداقل انتظار مردم در زمان تامین کالا این است که کیفیت کالای داخلی با مشابه خارجی خیلی فاصله نداشته باشد و قیمت تمام شده هم بالا نباشد.

,

وی در پایان همچنین گفت: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی داخلی بدلیل افزایش قیمت مواد اولیه و ارز، 14 میلیارد دلار از منابع ارزی حاصل از فروش نفت برای حمایت از مصرف کننده و بویژه تولید کننده اختصاص دادیم که شاخص های قیمت به طور نجومی رشد نکند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه