اخبار داغ

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان:

رشد ۲۳۰ درصدی بارندگی ها در سال جاری/ ۳۶ سد در استان هرمزگان ساخته می شود

رشد ۲۳۰ درصدی بارندگی ها در سال جاری/ ۳۶ سد در استان هرمزگان ساخته می شود
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان با اشاره به رشد ۲۳۰ درصدی بارندگی ها در سال جاری از شناسایی ۳۶نقطه برای احداث سدهای کوچک با ظرفیت شش میلیون مترمکعبی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛هوشنگ ملایی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بارندگی های اخیر در استان و حجم آبگیری اظهار کرد: متوسط بارندگی از ابتدای سال تا کنون  ۱۵۵ میلی متر بوده که نسبت به دوره دراز مدت ۹ درصد رشد داشته و در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۳۰ درصدی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی گفت: در بارندگی های اخیر در شهرستان بستک با میزان بارش ۷۱ میلی متر بیشترین و شهرستان جاسک با متوسط بارش ۷٫۶ کمترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده است.

,

ملایی با اشاره به میزان حجم ذخیره سدها طی بارندگی سال جاری افزود: میزان آب‌گیری سد استقلال ۹۵ میلیون مترمکعب و سدشمیل و نیان ۴۷ میلیون مترمکعب است که سد میناب ۲۵۰ میلیون مترمکعب و شمیل و نیان ۱۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارند.

,

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه نیاز آبی استان هرمزگان در بخش کشاورزی یک ونیم میلیارد مترمکعب و در بخش آب شرب ۱۷۰ میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: میزان بیلان منفی آب زیرزمینی در استان سه میلیارد مترمکعب است که ۳۶نقطه برای احداث سدهای کوچک با هدف تقویت آبخوان به ظرفیت ۵۰۰ هزار تا شش میلیون مترمکعب در بالا دست دشت های با بیلان منفی شناسایی شده‌ است.

,

وی یادآور شد: فاز نخست طرح نوسازی خط انتقال آب میناب بندرعباس به طول ۱۷ کیلومتر،تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان با توجه به کمبود موجود، بهره برداری از سه هزار هکتارشبکه شمالی دشت میناب و طرح سد تغذیه مصنوعی شمیل و آشکارا سد تغذیه بنو در پارسیان که کمک به بهبود آبخوان ها اهم برنامه های انجام شده در سال گذشته است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ادامه داد:بهره برداری از آبشیری کن بندرعباس نقطه عطفی در تامین آب استان هرمزگان و شهر بندرعباس است.

,

وی گفت:آبگیری از سد سرنی با ظرفیت ۶۰ میلیون مترمکعب، طرح ساماندهی رودخانه رویدر، انتقال آب از چشمه سبزپوشان حاجی‌آباد با پیشرفت ۷۵ درصد فعلی و سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی و بهره‌مندی ۷۰۰ هکتار از اراضی پایین دست و جلوگیری از هدررفت ۳۰ درصدی آب از مهم ترین برنامه های پیش بیینی شده سال آینده می باشد.

,

ملایی با بیان اینکه ۳۶ نقطه برای احداث سدهای کوچک با ظرفیت ۵۰۰ هزار مترمکعب تا شش میلیون مترمکعب شناسایی شده‌است،گفت: فاز دوم شبکه مرکزی میناب به مساحت هشت هزار هکتار ، طرح انتقال آب به بخش یکدار جاسک برای تحت پوشش قرار گرفتن ۱۵۰۰ هکتار اراضی و سد تغذیه دشت لاور میستان با ۹ میلیارد تومان در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه