اخبار داغ

به بهانه چهارشنبه‌سوری؛

آتش نادانی!/شیرینی عید را با تلخی حوادث، ناگوار نکنیم

آتش نادانی!/شیرینی عید را با تلخی حوادث، ناگوار نکنیم
والدین می‌توانند با نظارت مستقیم بر فرزندان و همراهی با آنها برای تهیه وسایل بی‌خطر آن‌ها را در مسیر درست هدایت و از بروز حوادث احتمالی پیشگیری نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، چهارشنبه‌سوری یکی از سنت‌های قدیمی ما ایرانیان است و از غروب سه‌شنبه، شب پیش از آخرین چهارشنبه ماه اسفند آغاز می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

این آیین در زمان های گذشته در حد یک آتش‌بازی مختصر در نقاط از پیش تعیین شده اجرا می گردید و هدف نهایی آن پاک‌سازی محیط زندگی و برطرف نمودن کدورت‌های مین اقوام بود تا به هنگام فرارسیدن عید نوروز با دلی پاک و به دور از هرگونه کینه‌توزی و خصومت شروع سال جدید را جشن بگیرند.

متاسفانه در سال‌های اخیر مراسم سنتی و زیبای این شب رنگ دیگری به خود گرفته و تبدیل به بازی‌های خطرناک با مواد منفجره و محترقه گردیده است و شادی این شب توسط برخی افراد به کام آن‌ها تلخ شده و خساراتی جبران ناپذیر به هموطنان ما وارد می‌کند.
 
جشن چهارشنبه‌سوری نیز ازجمله آیین‌های کهن ایران بوده که ریشه در سنت‌های دیرینه این مرز و بوم دارد و از دوره باستان تاکنون نیز ادامه داشته است بنابراین مردم باید اکنون نیز تلاش کنند که سنت برگزاری جشن آخرین شب چهارشنبه سال را بر پایه خواسته‌های خویش تغییر ندهند و آن را به درستی برپا دارند.


هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد. حادثه برای هرکسی اتفاق میافتد،در برخی حوادث افرادی کشته شده یا به شدت آسیب می‌بینند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
 
 
 
,
 
, ,
 
,
 
,
ضرورت نظارت والدین بر فرزندان در چهارشنبه آخر سال
 
,
ضرورت نظارت والدین بر فرزندان در چهارشنبه آخر سال
 
, ضرورت نظارت والدین بر فرزندان در چهارشنبه آخر سال,
,
فرامرز شاهین رئیس اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت وگو با جهانبین نیوز، با اشاره به نقش محوری والدین در پیشگیری از بروز حوادث اظهار داشت: والدین می‌توانند با نظارت مستقیم بر فرزندان و همراهی با آن‌ها برای تهیه وسایل بی‌خطر آنها را در مسیر درست هدایت و از بروز حوادث احتمالی پیشگیری نمایند.
 
, جهانبین,
,
شاهین  گفت: والدین با آگاهی بخشی به فرزندان و مطلع نمودن آنها از عواقب کارهای خطرناک همچون پرتاب مواد آتش زای خطرناک به سمت دیگران و اطراف و استفاده از الکل،‌ نفت و بنزین برای روشن کردن آتش و قرار دادن اسپری و ‌حشره‌کش‌ها بر روی آتش، آتش زدن لاستیک،‌ کارتن خالی و هیزم در معابر باریک و ‌نزدیک واحدهای مسکونی، پست‌های برق و پارکینگ‌ها از بروز حوادث ناگوار پیشگیری نمایند.
 
,
,
وی با بیان اینکه سال گذشته خوشبختانه با اطلاع‌رسانی‌های خوب و رعایت نکات ایمنی از سوی مردم و نظارت‌های خانواده‌ها در استان حادثه ناگواری گزارش نشد افزود: تنها دو مورد امدادرسانی ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری گزارش شد که به صورت جزئی و با انتقال مصدومان به بیمارستان با درمان سرپایی به اتمام رسید.
 
,
,
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: امید است در سال جاری نیز با همکاری مردم بتوانیم چهارشنبه‌سوری ایمنی داشته و ایام پیش رو را بدون هیچ حادثه ناگواری پشت سر بگذاریم.
 
,
,
شاهین با بیان اینکه متاسفانه هر ساله تعداد قابل توجهی از تماشاگران آئین چهارشنبه‌سوری به علت عدم رعایت نکات ایمنی دچار آسیب دیدگی می‌شوند افزود: این عزیزان باید مراقب خود باشند و همیشه فاصله خود را با حدود آتش رعایت کرده، حتما از عینک و دستکش محافظ استفاده کنند و از نزدیک شدن به افرادی که مسائل ایمنی را رعایت نمی‌کنند، جدا بپرهیزید.

 
,
,
,
, ,

وی، وجود یک کپسول خاموش‌کننده آتش‌نشانی پودری در نزدیک محوطه آتش را ضروری دانست و افزود: قبل از ترک محل روشن کردن آتش، حتما از خاموش بودن آن باید مطمئن شده و باقیمانده آن را توسط آب سرد کرده و جمع آوری کنید.
 
,
,
,
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری همچنین به برگزارکنندگان مراسم چهارشنبه سوری توصیه کرد: در حین بازی یک سطل آب،‌ ماسه،‌ کپسول اطفاء حریق و حتی‌الامکان جعبه کمک‌های اولیه را در دسترس قرار دهند.
 
,
,
شاهین خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه انسانی نیز به افراد توصیه می‌شود ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن ۱۱۵ و ۱۲۵ تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.
 
,
,
وی در ادامه از رانندگان خواست در صورت مشاهده آمبولانس در محل تردد خودروها با بازگشایی مسیرهای حرکت به تسریع خدمت‌رسانی به مصدومان و حفظ جان هم‌نوعان خود کمک کنند.
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه