اخبار داغ

تحلیلگر مسائل اقتصادی:

«بیانیه گام دوم» راهکار تحقق عزت و پیشرفت در همه عرصه‌ها است

«بیانیه گام دوم» راهکار تحقق عزت و پیشرفت در همه عرصه‌ها است
تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: موفقیت‌های امروز ما مدیون مدیریت جهادی بوده و «بیانیه گام دوم» راهکار تحقق عزت و پیشرفت در همه عرصه‌ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید اسدی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ با توجه به اینکه یکی از مفاهیم و نکات مهم بیانیه گام دوم انقلاب مدیریت جهادی است، گفت: مدیریت جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل « مامی توانیم» راهکار تحقق عزت و پیشرفت در همه عرصه هابوده و هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی در ادامه همین مطلب، افزود: مدیریت جهادی یعنی، تلاش بی وقفه در به کارگیری موثر امکانات موجود در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... با نیت الهی جهت نیل به اهداف والای جامعه و رفع موانع موجود است، که موفقیت های امروز ما نیز مدیون مدیریت جهادی و ضعف ها در بسیاری از موارد مربوط به حاکم نبودن مدیریت جهادی بوده و هست.

,

 

,

اسدی در ادامه در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انتشار این بیانیه از سوی مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب معطوف به نگاه به گذشته و ترسیم افق از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می رود، اظهار داشت: پیش روی نظام جمهوری اسلامی، از نقاط عطف تاریخ انقلاب به شمار می رود، که در نگاه به گذشته می توان تجربیات مهمی را در این زمینه مرور کرد.

,

 

,

وی افزود: روحیه انقلابیگری و مدیریت جهادی در عرصه های مختلف از نکات مهم و کلیدی است که توانسته است ما را به قله های پیشرفت برساند، مدیریت جهادی از ویژگی های بارزی برخوردار است که اگر نگاه واقع بینانه به آنها شود حل بسیاری ار مشکلات سخت نخواهد بود.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه از میان ویژگی های مهم مدیریت جهادی می توان به ۱۰ ویژگی اصلی آن با توجه به آرا و نظرات مقام معظم رهبری اشاره کرد، اذعان داشت: توکل به خدا، خودباوری و اعتماد به نفس، دشمن شناسی، دوری از اختلاف، کارآمدی، استفاده از امکانات و ظرفیت ها، نگاه نقادانه، حرکت مبتنی بر علم و درایت، همراه باهمت و انگیزه خدمت، حضور مردمی( عزم ملی) از جمله نکات و ویژگی های مدیر جهادی از نظر مقام معظم رهبری است.

,

 

,

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه مهم خود در گام دوم عوامل متعددی را برای موفقیت نظام مقدس اسلامی بیان فرمودند، یادآور شد: بیانیه گام دوم انقلاب خود نقشه راهی برای همه آحاد ملت بخصوص جوانان عزیز است، اما آنچه مهم و اساسی به نظر می‌رسد که می‌بایست به آن توجه ویژه داشت نقش ولایت فقیه و رهبری چه در چهل سال اول انقلاب و چه در گام دوم انقلاب اسلامی ایران بوده و است، آری ملت ما به درستی می دانند اگر نبود نقش ولایت فقیه و رهبری های حکیمانه ایشان، انقلاب ما چهل سالگی خود را تجربه نمی کرد و قدم درگام دوم نمی گذاشت.

,

 

,

وی در ادامه همینن مطلب، اظهار داشت: حال نیز این یک تجربه ارزنده ای است برای ورود به گام دوم که بدانیم نقش رهبری و ولایت فقیه مهم ترین عامل دربین عوامل مختلف پیشرفت در گام دوم است، پس بر ای رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران که همان عزت و سربلندی آنان است، با حضور گسترده در تمامی عرصه ها و حمایت قاطع از رهنمودهای رهبری فرزانه، منویات ایشان را در گام دوم انقلاب به انجام خواهند رساند.

,

 

,

اسدی با اشاره به مهم ترین عیوبی که اقتصاد کشور را دچار چالش ساخته است، عیوب ساختاری و ضعفهای مدیریتی است، گفت:
ازجمله این عیوب می توان به چند مورد اشاره کرد، وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی. بودن بخشهایی از اقتصاد، نگاه به خارج و نه به ظرفیت های داخلی، بودجه بندی معیوب و نام متوازن، عدم ثبات سیاست های اجرایی اقتصاد و عدم رعایت اولویتها، هزینه های زائد و حتی مسرفانه در بخشهایی از دستگاههای حکومتی نتیجه همه این ها مشکلات زندگی مر‌‌دم ازقبیل بی کاری جوان ها؛ فقر درامدی در طبقه ی ضعیف و امثال آن است، پس می توان با برنامه ریزی بهتر و مدیریت انقلابی و کارآمدتر به جنگ اقتصادی دشمن رفت.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه