اخبار داغ

رئیس منابع طبیعی خلیل‌آباد خبر داد؛

وجود بیش از ۱۰۸ هزار هکتار مرتع در خلیل‌آباد / حفاظت از منابع طبیعی یک ضرورت حیاتی و اجتناب‌ناپذیر است

وجود بیش از ۱۰۸ هزار هکتار مرتع در خلیل‌آباد / حفاظت از منابع طبیعی یک ضرورت حیاتی و اجتناب‌ناپذیر است
رئیس منابع طبیعی خلیل‌آباد از وجود بیش از 108 هزار هکتار مراتع در خلیل‌آباد خبر داد و گفت: از منابع طبیعی و فرهنگ‌سازی درباره آن اهمیت ویژه‌ای دارد و باید به همه اقشار مختلف مردم و به‌ویژه دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه آگاهی لازم داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مظفر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی، به بیان اقدامات شاخص اداره منابع طبیعی در سال ۹۷ پرداخت و اظهار داشت: شهرستان خلیل‌آباد بالغ‌بر ۱۵۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که وظیفه حفاظت و حراست از این اراضی ملی و همچنین حفاظت و قرق جنگل‌های دست کاشت تاغ در سطح ۲۰ هزار هکتار را یگان حفاظت این اداره بر عهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی بابیان اینکه سطح غالب شهرستان خلیل‌آباد را مناطق بیابانی تشکیل می‌دهد که در معرض خطر فرسایش بادی و تخریب قرار دارد، خاطرنشان کرد: هرساله برنامه‌هایی جهت کنترل بیابان‌زایی در این مناطق اجرا می‌شود که در امسال نیز در راستای اجرای طرح بیابان‌زدایی ۲۰ هزار اصله نهال گلدانی تولیدشده و نسبت به بوته کاری به میزان ۲۲۰ هکتار اقدام شده که از این میزان ۱۷۰ هکتار در روستای مهدی‌آباد و ۵۰ هکتار در جنوب شهر کندر اجراشده است.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل‌آباد ادامه داد: در حوزه آبخیزداری تعداد دو بند سنگی ملاتی به حجم ۱۲۰۰ مترمکعب در کال ششطراز و یک بند توری۔ سنگی به حجم ۴۰۰ مترمکعب در حوزه انجیررود کاریزک به‌منظور کنترل سیل و رسوب اجراشده است.

,

وی با اشاره به وجود سطح ۱۰۸۷۶۹ هکتار مراتع شهرستان خلیل‌آباد تصریح کرد: جهت احیای مراتع نسبت به بوته کاری در سطح هفت هکتار و کپه کاری در سطح ۲۵۰ هکتار در محدوده کال ششطراز اقدام شده، همچنین ۵ هکتار جنگل کاری در کال ششطراز صورت گرفته است.

,

مظفر جلالی بابیان اینکه در سال ۹۷ توسط اداره منابع طبیعی در خصوص ممیزی اراضی نسبت به نقشه‌برداری و تبدیل و اخذ سند تک‌برگی به نفع دولت جمهوری اسلامی در سطح ۵ هزار هکتار از اراضی ملی اقدام شده است، اذعان کرد: در یک سال اخیر ۱۳ فقره پرونده تخلف، تخریب و تصرف و خلع ید اراضی ملی توسط دایره حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تشکیل شده است.

,

وی در پایان با اشاره به این‌که حفاظت از منابع طبیعی و فرهنگ‌سازی درباره آن اهمیت ویژه‌ای دارد و باید به همه اقشار مختلف مردم و به‌ویژه دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه آگاهی لازم داده شود، عنوان کرد: ارزش‌گذاری منابع طبیعی و توجه به آن گامی برای توسعه پایدار کشور به شمار می‌رود، ازاین‌رو حفاظت از منابع طبیعی یک ضرورت حیاتی و اجتناب‌ناپذیر است و به فرموده مقام معظم رهبری «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه