اخبار داغ

پرتاب مواد محترقه خطرناک چه مجازاتی دارد؟

پرتاب مواد محترقه خطرناک چه مجازاتی دارد؟
قانون مجازات اسلامی برای افرادی که با حرکات غیرمتعارف مخل نظم و آسایش عمومی می‌شوند، مجازات‌هایی در نظر گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با نزدیک شدن به ایام چهارشنبه آخر سال شاهد بروز حوادثی هستیم که بر اثر انفجار موادمحترقه و منفجره ایجاد شده و منجر به بروز خسارات جانی و مالی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
قربانیان حوادث چهارشنبه آخر سال تنها افرادی نیستند که با مواد محترقه و خطرناک سروکار دارند بلکه بعضاً شهروندانی نیز که ناظر حوادث خطرناک چهارشنبه آخر سال بوده‌اند در موارد متعددی دچار مصدومیت، قطع عضو شده یا بینایی خود را از دست داده‌اند.
,
 
,
اما سؤال اینکه در برخورد با این‌گونه افراد چه قوانین بازدارنده‌ای اندیشیده شده است؟ قانون به صراحت افرادی را که در معابر و اماکن عمومی در چهاشنبه آخر سال اقدام به پرتاب اینگونه مواد می‌کنند و سبب ایجاد اختلال در نظم عمومی می‌شوند را به مثابه مصداق ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت برای شهروندان تلقی کرده و برای آنان مجازاتی درنظر گرفته است.
,
 
,
در ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی آمده است: هرکس با هیاهو و جنجال با حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا سه سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
,
 
,
در همین حال نیروی انتظامی نیز ضمن هشدار به افرادی که قصد برهم زدن آسایش و آرامش مردم را در شب چهارشنبه آخر سال دارند، از برخورد جدی با مخلان نظم و امنیت در این شب خبر داده است.
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه