اخبار داغ

کارشناس مسائل دینی:

اعتکاف حج کوچکی است که باید از لحظات آن استفاده کرد/تولد دوباره انسان با این مراسم معنوی

اعتکاف حج کوچکی است که باید از لحظات آن استفاده کرد/تولد دوباره انسان با این مراسم معنوی
کارشناس مسائل دینی گفت: اعتکاف برای معتکفین همچون حج کوچکی است و در این ایام افراد می توانند بار یک ساله خود را ببندند و همانند یک انسان تازه متولد شده پاک شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با این که معتکفین چگونه می توانند از مراسم معنوی اعتکاف بهره بیشتر را ببرند ، اظهار داشت : معتکفین باید واجبات و محرمات را در این ایام مد نظر قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان ,

وی گفت: معتکفین حتما باید اذان صبح روز اول اعتکاف در مسجد حضور داشته و این حضور الزامی می باشد زیرا در غیر این صورت اعتکاف را از دست می دهند و اعتکافشان با مشکل روبرو می شود .

,

کارشناس مسائل دینی خاطر نشان کرد: در ایام اعتکاف احکام و جزوء هایی در اختیار معتکفین قرار می گیرد و باید معتکفین از این فرصت ۳ روز بهره کافی را ببرند ؛  باید حواسشان باشد که ایام اعتکاف همچون برق و باد می گذرد پس از لحظه لحظه این ایام استفاده باید کرد .

,

بهایی با اشاره به این که بهترین کار در ایام اعتکاف تفکر در عبادت است ، توضیح داد: تفکر به این که خداوند متعال چه نعمت هایی به آن ها داده است و نعمت های او را شکرگزار باشند و خطاهای گذشته خود را جبران کنند و تصمیم بگیرند در راه اصلاح آن ها قدم بردارند و در آینده چه کارهایی انجام دهند تا در این مسیر ثابت قدم بمانند .

,

وی اضافه کرد: معتکفین بهتر است موارد و برنامه های خود را نسبت به آینده خانواده خود و جامعه یادداشت برداری کنند و بیشتر به این فکر کنند که بعد از مرگ دیگر نمی توانند هیچ کاری را انجام دهند و قبل از مرگ باید برای زندگی ابدی خود تصمیم بگیرند .

,

کارشناس مسائل دینی با بیان این که در ایام اعتکاف باید معتکفین از کارهای حواس پرت کن و دورهمی ها بپرهیزند و وقت خود را به بطالت نگذرانند، تشریح کرد: یکی از کارهایی که معتکفین باید در این ایام انجام دهند کمک به افراد سالمند ، ناتوان و رفع مشکلات نیازمندان است .

,

بهایی افزود: در ایام اعتکاف برای معتکفین در مساجد برنامه های مختلفی از جمله  فرهنگی ، سخنرانی و مسابقات برگزار می شود و باید از لحظه های ارزشمند آن استفاده کرد .

,

وی با اشاره به این که اعتکاف برای معتکفین همچون حج کوچکی است، یادآورشد: در این ایام افراد می توانند بار یک ساله خود را ببندند و همانند یک انسان تازه متولد شده پاک شوند و با روحیه ای قوی و ذخیره ای سرشار وارد زندگی پر از صفا، مهر و محبت به دیگران و خدمت به مردم و مساعدت در راه خدا شوند.

,

کارشناس مسائل دینی در پایان گفت: با توجه به همزمانی ایام اعتکاف و ولادت امام علی (ع) و ایام نوروز معتکفین باید در مضامین مقام معظم رهبری هنگام تحویل سال دقت لازم را داشته باشند و در روز آخر اعتکاف نیز هنگام خواندن دعای ام داوود برای همه اسرا ، مظلومین جهان و رفع گرفتاری آن ها متوسل شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه