اخبار داغ

گزارش تصویری؛

عطر و بوی بهار کوچه و بازار فارسان رو پر کرد

عطر و بوی بهار کوچه و بازار فارسان رو پر کرد
با نزدیک شدن به پایان سال، کم‌کم عطر و بوی بهار به مشام می‌رسد و مردم شهرستان فارسان،با خرید شب عید خود را آماده نوروز می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، این روزها با قدم زدن در بازار و خیابان‎ها شاهد این هستیم که عید نزدیک است و مردم همه در تلاش هستند که سال خوبی را آغاز کنند و این رسمی که از گذشته بوده و هنوز هم ادامه دارد که از مدت‎ها قبل خانه تکانی‎ها شروع شده و مردم از نیمه اسفند ماه خرید‎های خود را برای ایام نوروز تهیه می‎کنند.

برخی برای خرید لباس، خرید آجیل و شکلات و برخی هم که وسع‌شان نمی‎رسد، تنها مغازه‎ها را تماشا می‌کنند، ولی در این میان بچه‎ها این ایام و خریدهای شب عید را بیشتر از هر قشری دوست دارند و برای رسیدن عید لحظه شماری می‎کنند، تا با پوشیدن لباس‎های نو به دیدار اقوام بروند و عیدی خود را بگیرند.

بعضی از مردم هم خریدهای خود را انجام نمی‎دهند، تا در ایام نوروز که به مسافرت می‎روند، این خریدها را در شهرهایی که سفر کرده می‎خرند از ایام نوروز هم لذت می‎برند و جالب‎تر این که از شلوغی بازار هم فرار می‌کنند.

در میان بازار یک آقای جوان در گفت‎وگو با خبرنگار ما گفت: قیمت‎ها بسیار بالا هستند و لیستی که برای خرید همراه دارم را تنها می‎توانم چند قلم آن را تهیه کنم.

وی افزود: خیلی از مغازه‌های بازار را گشتم، ولی از نظر پوشاک، لباس‎هایی که جنس خوب و قیمت مناسبی را داشته باشند پیدا نکردم.

یک مادر میان سال در گفت‎وگو به خبرنگار ما  بیان داشت: من برای خرید مواد اولیه مانند آجیل و شکلات و از این قبیل به بازار آمده‎ام، ولی قیمت آجیل بسیار بالا است و با حقوقی که من دریافت کرده‎ام، قدرت خرید خیلی از نیازهایم را ندارم.

فرماندار شهرستان فارسان گفت:در جلسه‌ای که  برگزار شد  خدمات  سفر شهرستان فارسان  و کلیه موارد مرتبط  با تعطیلات نوروز  و ورود گردشگران  به این شهرستان موردبحث و بررسی قرار گرفت.

مرداس طاهری افزود: مقرر شد که فضاسازی‌های  روستایی و شهری  در دستور کار شهرداران  و دهیاران قرار بگیرد  تا مسافران بتوانند از این فضاها نیز استفاده‌های لازم را ببرند.

وی خاطرنشان کرد :مکان‌هایی برای استقرار مسافران در نظر گرفته‌شده است که مقرر شد  ارگان‌های متولی این امر  امکانات مربوط  برای این مکان‌ها را  جهت اسکان مسافران  فراهم  و آماده سازند.

وی اظهار داشت: در خصوص تنظیم بازار  نیز مباحث مربوط  را بررسی  شد تا در ایام نوروز و تعطیلات مشکلی پیش نیاید

طاهری اضافه کرد: تمهیدات لازم جهت تأمین اقلام مصرفی مانند مرغ، گوشت، ماهی، میوه و انواع آجیل شب عید شهروندان به‌عمل‌آمده است و هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

وی هدف  ستاد تنظیم بازار، تلاش برای تعادل در قیمت عرضه میوه شب عید در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز است که با ذخیره‌سازی به‌موقع و باکیفیت این محصولات، مشکلی در تأمین این اقلام برای شهروندان نداشته باشیم.
 

وی ادامه داد: گردشگاه پیرغار، قلعه سردار اسعد بختیاری و چشمه قلعه فارسان را از پر بازدیدترین نقاط گردشگری در نوروز ۹۷ بود.

به گزارش جهانبین نیوز؛ فارسان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری هست که مرکز آن (شهر فارسان) در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه