اخبار داغ

جانشین فرماندهی ناجا در قزوین اعلام کرد؛

کاهش ۱۱هزار نفری تلفات جاده‌ای

کاهش ۱۱هزار نفری تلفات جاده‌ای
جانشین فرماندهی ناجا در قزوین گفت: در سال اخیر با کاهش ۱۱هزار نفری آمار تلفات جاده‌ای مواجه بودیم، لازم است این میزان نیز کاهش یابد، پلیس ۲۰درصد از امنیت و آرامش جامعه را تامین می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، سردار ایوب سلیمانی در آئین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان قزوین که ظهر امروز(سه شنبه) در سالن شهدای فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: با تفضلات الهی و هدایت‌های رهبری سال۹۷ را باتمام فراز و فرودها در امنیت کامل به پایان رساندیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
 
,
وی ادامه داد: امیدواریم سال آینده نیز سالی پرافتخار و عزت برای کشور و نابودی و اضمحلال برای دشمنان باشد، امروز به برکت خون شهدای پلیس و مجاهدت ایثارگرانه آحاد کارکنان به مرتبه‌ای از عزت و احترام در منظر مردم رسیده‌ایم.  
,
 
,
جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: به اعتبار آیه قرآن مبنی بر اینکه شهدا زنده بوده و از خداوند روزی می‌گیرند، شهدا نیز از ویژگی فرد زنده یعنی تاثیرگذاری برخوردارند.
,
 
,
وی اذعان‌کرد: تنها و مهم‌ترین دلیل تداوم انقلاب خون شهدا و اثرگذاری آنان در قلوب مومنین است از این رو باید قدردان خانواده شهدا و رهرویی صدیق باشیم.
,
 
,
این مقام مسئول عنوان کرد: نیروی انتظامی ۲۰هزار جانباز و شهید دارد که تعداد زیادی از آن‌ها پس از انقلاب بوده و هر ساله این میزان افزایش می‌یابد.
,
 
,
وی ادامه داد: اهمیت و جایگاه هر سازمانی به رسالتی است که آن سازمان برای آن مبعوت شده، درواقع اهمیت متناسب با نقشی است که هر ارگان ایفا می‌کند؛ نقش پلیس نیز نظم، امنیت و آرامش جامعه و کشور، پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
,
 
,
سلیمانی بیان کرد: آرامش برآیند امنیت و حسی درونی و ناشی از اطمینان خاطر و این امر است که تهدید و مانعی متوجه فرد نیست و اگر باشد افرادی وجود دارند که در این راستا فرد را یاری می‌کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: پلیس مسئول ایجاد آرامش برای مردم در جامعه است از این رو باید به مرتبه‌ای برسد که اگر گم شده، گرفتار، مظلوم و مال باخته‌ای در جامعه باشد راه نجات خود را پلیس بداند.
,
 
,
جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: 20درصد از تامین امنیت متعلق به پلیس و ۸۰درصد متعلق به تمام قوای دیگر است، پلیس جمهوری اسلامی باید پاسدار ارزش‌های اساسی و بنیادین ملت و مسئول تامین انضباط و امنیت به معنای عام در جامعه باشد.
,
 
,
وی بیان کرد: نیاز مردم به امنیت همچون نیاز به هواست، اگر جامعه احساس ناامنی داشته باشد، خفقان به او دست می‌دهد، درواقع ناامنی کام فرد را تلخ می‌کند و رکن رکین تامین امنیت به عهده نیروی انتظامی است.
,
 
,
این مقام مسئول افزود: نیروی انتظامی مسئولیتی عظیم و حیاتی را عهده دار است، نخستین قدم برای تحقق این رسالت، قرار گرفتن در تراز جمهوری اسلامی است.
,
 
,
سلیمانی اذعان کرد: باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پلیس باید در تراز و شان انقلاب اسلامی قرار داشته باشد و تا امروز به این هدف بسیار نزدیک شده و دارای تدین، ایمان، مردم داری و رشد است.
,
 
,
وی اضافه کرد: طی گزینش، آموزش و به کارگیری شئونات، سازمان از منظر بیننده بیرونی رشد قابل توجهی را داشته و سعی شده به مرتبه تراز انقلاب اسلامی نزدیکتر شود.
,
 
,
جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نخستین خصوصیت پلیس تراز انقلاب، تدین و انقلابیگری است؛ زیرا باید پاسدار ارزش‌های دین و انقلاب و برخواسته از باور مردمی باشد که معتقد به اسلام هستند.
,
 
,
وی ادامه داد: پلیس باید مقتدر و توانمند باشد تا مردم درکنار آن‌ها احساس آرامش و امنیت داشته و مخلین امنیت از او بترسند، آگاهی و تشخیص درست، برنامه ریزی و اطلاعات دقیق و عدالت نیز از دیگر ویژگی‌های پلیس است.
,
 
,
سلیمانی تاکید کرد: پلیس، مسئول و حافظ امنیتِ جان، مال و ناموس مردم و سالم و درستکار است، درواقع ساحت پلیس باید ار هر آلودگی پاک باشد از این رو با نیرویی که خارج از مرام و راه پلیس قدم برداشته و تضعیف کننده جایگاه پلیس باشد برخورد جدی داریم.
,
 
,
وی گفت: اولویت‌های پلیس برای سال آینده برگرفته از نیاز واقعی جامعه و منویات رهبر معظم انقلاب است که کاهش جان باختگان ناشی از تصادفات از جمله آن‌هاست.
,
 
,
این مقام مسئول عنوان کرد: در راستای کاهش تلفات جاده‌ای میزان تلفات از ۲۷هزار به ۱۶هزار کاهش یافته است که البته باید میزان تلفات به حداقل ممکن و به سالی ۲هزار و سرجمع ۶هزار نفر برسد.
,
 
,
وی ادامه داد: باتوجه به نظر روانشناسان و جامعه شناسان، ۲۰درصد سبد آرامش مردم با در امان بودن از سرقت تامین می‌شود؛ میزان سرقت با سیر نزولی رو‌به‌رو بوده، البته افزایش سرقت خودرو وجود دارد که بر اثر مشکلات اجتماعی است و باید کنترل شود.
,
 
,
جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: تلاش وافری صورت گرفته که جدیدترین فناوری روز را در پلیس جمهوری اسلامی به کار بگیریم، مبارزه با قاچاق و تامین امنیت اقتصادی نیز از دیگر اهداف و وظایف نیروی انتظامی است، آمادگی رزم در مرز یکی دیگر از اهداف است که ممکن است تهدیدات مرزی در مرزها افزایش یابد از این رو تقویت رزم از اهمیت بالایی برخوردار است.
,
 
,
سلیمانی بیان کرد: برای نوروز امسال برنامه ریزی مناسب‌تر و کاملتری صورت گرفته و هماهنگی‌های بیشتری رقم خورده است‌، امنیت در چهارشنبه آخر سال نیز از تلاش‌های نیروی انتظامی و البته افزایش سطح آگاهی و دانش خانواده‌ها است و امیدواریم کم حادثه ترین سال را در پی داشته باشیم.
,
 
,
وی اظهار کرد: پلیس حافظ امنیت و انضباط اجتماعی است و با برنامه ریزی صورت گرفته و امیدواریم حضور  و هماهنگی همه جانبه سازمان‌های دخیل، نوروزی را با کمترین آمار تلفات جاده‌ای دارا باشیم.
,
 
,
 جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: پلیس زحمت کش‌ترین قشر است، در سال جاری شرایط اجتماعی ایجاب کرده که بیش از دو سوم سال و در صحنه‌های مختلف در آماده باش باشیم.
,
 
,
وی در پایان گفت: پلیس از حداقل‌ها در حقوق بهره‌مند است، رسیدگی به معیشت و مشکلات آن‌ها جزء وظایفی است که بخش عمده‌ای از این مشکلات مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه