اخبار داغ

چهارشنبه دوستی به جای چهارشنبه سوزی؛

اقدام جالب جوانان روستانشین دنا در آخرین چهارشنبه سال+جزئیات

اقدام جالب جوانان روستانشین دنا در آخرین چهارشنبه سال+جزئیات
جوانان و اهالی روستای "کَره"شهرستان دنا استان کهگیلویه بویراحمد در آخرین چهارشنبه سال اقدام به برگزاری جشن بزرگ "چهارشنبه دوستی" به منظور پاسداشت چهارشنبه سوری و جلوگیری از بروز حوادث ناخوشایند در این روز می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا؛ جوانان و اهالی روستای "کَره"شهرستان دنا در آخرین چهارشنبه سال اقدام به برگزاری جشن بزرگ "چهارشنبه دوستی" به منظور پاسداشت چهارشنبه سوری و جلوگیری از بروز حوادث ناخوشایند و به دور از ترقه و آتش بازی در این روز می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,

 

,

 

,

 

,

روستای کره از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا دارای طبیعتی بکر و شگفت انگیز به همراه شالیزارهای خرم بوده که مقصد بسیاری از گردشگران در فصول مختلف سال است.

,

 

,

 

,

 

,
جوانان تحصیل کرده و با درایت این روستای زیبا ضمن در نظر گرفتن اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است در چهارشنبه سوری امسال رخ دهد، به منظور فرهنگ سازی و پاسداشت چهارشنبه سوری با هویت ایرانی اسلامی، به همراه ریش سفیدان و بزرگان طائفه رئیس ایل باستانی "کَرایی" در منطقه گردشگری تنگ کَره گرد هم جمع می شوند و به اجرای برنامه های متنوع و شاد و مفرح می پردازند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
گفتنی است این برنامه های شاد و مفرح شامل شاهنامه خوانی، اجرای طنز و موسیقی محلی، اجرای حرکات ورزشی و بازی های بومی محلی بوده که سبب زنده نگه داشتن رسومات و فرهنگ غنی شهرستان دنا می شود.
,
 
,
 
,
 
,
---
,
---
, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه