اخبار داغ

گزارشی از بازار و قیمتها در آستانه سال جدید؛

نفس‌های سال 97 به شماره افتاد/ قیمت‌ها همچنان با قدرت ایستاده در اوج!

نفس‌های سال 97 به شماره افتاد/ قیمت‌ها همچنان با قدرت ایستاده در اوج!
مردم در حالی سال 97 را با همه مشکلات اقتصادی بدرقه می‌کنند که قیمت‌ها همچنان بالا است و قدرت خرید را در آستانه سال جدید کاهش داده اما بازارهمچنان شلوغ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در روزهای نزدیک به عید نوروز چیزی که بیش از پیش به چشم می‌خورد شلوغی بازار است. مردم برای آغاز سال نو خود را آماده می‌کنند اما این روز ها وقتی از کنار مغازه‌ها عبور می‌کنیم می‌بینیم که مردم بیشتر برای تماشا به بازار آمده اند تا خرید. و وقتی علت را جویا می‌شویم پاسخی جز گرانی نمی‌یابیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،,  در روزهای نزدیک به عید نوروز چیزی که بیش از پیش به چشم می‌خورد شلوغی بازار است. مردم برای آغاز سال نو خود را آماده می‌کنند اما این روز ها وقتی از کنار مغازه‌ها عبور می‌کنیم می‌بینیم که مردم بیشتر برای تماشا به بازار آمده اند تا خرید. و وقتی علت را جویا می‌شویم پاسخی جز گرانی نمی‌یابیم.,

 

,

حتی مغازه‌داران نیز از این میزان کاهش قدرت خرید مردم گلایه‌مند هستند و می‌گویند بیشتر مردم فقط قیمت ها را سوال می‌کند و در این بین تعداد کمی برای فرزندان خرید می‌کنند. همه از مردم گرفته تا فروشندگان درخواست دارند قیمت‌ها کنترل شود.

, حتی مغازه‌داران نیز از این میزان کاهش قدرت خرید مردم گلایه‌مند هستند و می‌گویند بیشتر مردم فقط قیمت ها را سوال می‌کند و در این بین تعداد کمی برای فرزندان خرید می‌کنند. همه از مردم گرفته تا فروشندگان درخواست دارند قیمت‌ها کنترل شود.,

 

,

آجیل، گوشت، میوه، شیرینی و سایر موارد ورد نیاز از خوراکی تا لباس، کیف و کفش همه از جمله مواردی است که در آستانه سال نو رغبت مردم برای خرید آن نسبت به سایر ایام سال بیشتر است و با این گرانی‌ها نارضایتی مردم بسیار شده است. اگر کمی فکر کنیم به این نتیجه می‌رسیم که اقلام خوراکی مورد نیاز مردم از جمله گوشت، برنج، مرغ، تخم مرغ و سایر موارد اقلامی نیست که بتوان از خرید آن چشم پوشی کرد. عید است و مردم بیش از هر زمان دیگری مهمان دارند مهمان هم که نداشته باشند خود آنها که باید چیزی برای خوردن داشته باشند. اما با این گرانی بی سابقه طی سال‌های اخیر در آستانه سال نو چیزی به جز شرمندگی پدر خانواده در مقابل فرزندان باقی نمی‌ماند که اگر خانواده، خانواده کم درآمدی باشد تحمل حسرت کشیدن فرزندانش برای نداشتن یک لباس نو سخت است و بیش از گرانی‌ها این حسرت کودکانه کمر پدر را می‌شکند.

, آجیل، گوشت، میوه، شیرینی و سایر موارد ورد نیاز از خوراکی تا لباس، کیف و کفش همه از جمله مواردی است که در آستانه سال نو رغبت مردم برای خرید آن نسبت به سایر ایام سال بیشتر است و با این گرانی‌ها نارضایتی مردم بسیار شده است. اگر کمی فکر کنیم به این نتیجه می‌رسیم که اقلام خوراکی مورد نیاز مردم از جمله گوشت، برنج، مرغ، تخم مرغ و سایر موارد اقلامی نیست که بتوان از خرید آن چشم پوشی کرد. عید است و مردم بیش از هر زمان دیگری مهمان دارند مهمان هم که نداشته باشند خود آنها که باید چیزی برای خوردن داشته باشند. اما با این گرانی بی سابقه طی سال‌های اخیر در آستانه سال نو چیزی به جز شرمندگی پدر خانواده در مقابل فرزندان باقی نمی‌ماند که اگر خانواده، خانواده کم درآمدی باشد تحمل حسرت کشیدن فرزندانش برای نداشتن یک لباس نو سخت است و بیش از گرانی‌ها این حسرت کودکانه کمر پدر را می‌شکند.,

 

,

بازار میوه و تره بار و قیمت‌ها 

, بازار میوه و تره بار و قیمت‌ها , بازار میوه و تره بار و قیمت‌ها , بازار میوه و تره بار و قیمت‌ها ,

میوه نیز طی ماه های گذشته با افزایش قیمت زیادی مواجه بوده. البته درست است که شاهد گرانی هستیم اما خوشبختانه شاهد کمبود نیستیم و در تمام سطح شهر از روزبازارها گرفته تا مغازه‌ها میوه موجود است. تنوع هم بالا است. تنها چیزی که در این میان برای مردم سوال است افزایش قیمت‌ها است. سوالی که جواب منطقی برای آن وجود ندارد.

, میوه نیز طی ماه های گذشته با افزایش قیمت زیادی مواجه بوده. البته درست است که شاهد گرانی هستیم اما خوشبختانه شاهد کمبود نیستیم و در تمام سطح شهر از روزبازارها گرفته تا مغازه‌ها میوه موجود است. تنوع هم بالا است. تنها چیزی که در این میان برای مردم سوال است افزایش قیمت‌ها است. سوالی که جواب منطقی برای آن وجود ندارد.,

 

,

در سال جاری افزایش قیمت را در همه زمینه‌ها شاهد بودیم و این فقط مختص میوه، اقلام مصرفی و پوشاک نبوده بلکه در بازار طلا نیز شاهد افزایش قیمت سرسام آوری بودیم. بحث مسکن، خودرو، مصالح ساختمانی، آهن آلات و ... که بماند.

,

 

,

در مورد گوشت قرمز و سفید (مرغ) به گونه‌ای شاهد افزایش بی رویه قیمت‌ها بودیم که دولت برای کنترل بازار اقدام به توزیع گوشت تنظیم بازار با قیمت دولتی کرد. اما نه تنها قیمتی کنترل نشد بلکه شاهد صف‌های طولانی و برخی از مواقع بی احترامی به مردم برای دریافت گوشت بودیم. حرکتی که اصلا در شأن جامعه اسلامی و مردم شریف ایران نبود.

,

 

,

اما سال 97 با تمام مشکلات اقتصادی خود که مقام معظم رهبری طی ماه‌های اخیر از شرایط فعلی کشور با عنوان "جنگ اقنتصادی" یاد کردند دارد به لحظات آخر خود نزدیک می‌شود در حالی که قیمت‌ها هم چنان در اوج است و ظاهرا قصد پایین آمدن را ندارد.

,

 

,

در این میان شادی کودکان برای خرید لباس نو است که می‌تواند نشاطی به بازار و شاید ناراحتی برای پدر داشته باشد. کودکانی که تصورشان از سال نو خرید کفش و لباس نو است و درکی از گرانی و عدم توانایی خرید پدر با توجه به درآمدها ندارند. 

, در این میان شادی کودکان برای خرید لباس نو است که می‌تواند نشاطی به بازار و شاید ناراحتی برای پدر داشته باشد. کودکانی که تصورشان از سال نو خرید کفش و لباس نو است و درکی از گرانی و عدم توانایی خرید پدر با توجه به درآمدها ندارند. ,

 

,

رضا خسروی یکی از همشهریان بیرجندی که برای خرید لباس عید برای فرزندش به بازار بیرجند آمده بود در گفت‌گو با خاورستان، گفت: بیش از اینکه بخواهیم خرید کنیم به قیمت‌ها نگاه کرده و حساب کتاب می‌کنیم که آیا می‌توانم با پولی که دارم خرید کنم یا نه؟

, رضا خسروی یکی از همشهریان بیرجندی که برای خرید لباس عید برای فرزندش به بازار بیرجند آمده بود در گفت‌گو با خاورستان، گفت: بیش از اینکه بخواهیم خرید کنیم به قیمت‌ها نگاه کرده و حساب کتاب می‌کنیم که آیا می‌توانم با پولی که دارم خرید کنم یا نه؟, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان اینکه قیمت‌ها بسیار بالا است و قدرت خرید پایین، افزود: هر کس را که نگاه می‌کنم به محض دیدن قیمت یا پرسیدن از مغازه‌دار با شندین قیمت، می‌گوید چه گران!حالا جالب این است که این گرانی ماه‌ها شده در بازار و در همه موارد مشهود است.ظاهرا مردم منتظر هستند که قیمت‌ها کاهش پیدا کند اما دریغ از همت مسئولان برای کنترل بازار و برنامه‌ای برای کاهش قیمت‌ها.

, وی با بیان اینکه قیمت‌ها بسیار بالا است و قدرت خرید پایین، افزود: هر کس را که نگاه می‌کنم به محض دیدن قیمت یا پرسیدن از مغازه‌دار با شندین قیمت، می‌گوید چه گران!حالا جالب این است که این گرانی ماه‌ها شده در بازار و در همه موارد مشهود است.ظاهرا مردم منتظر هستند که قیمت‌ها کاهش پیدا کند اما دریغ از همت مسئولان برای کنترل بازار و برنامه‌ای برای کاهش قیمت‌ها.,

 

,

خسروی با بیان اینکه اگر بخواهیم آجیل نخریم یا تخمه را جایگزین پسته کنیم، گفت: قیمت تخمه هم افزایش داشته و گویی یک رقابت بین اجناس برای افزایش قیمت به وجود آمده چه اجناس در داخل کشور موجود باشد چه وارد شود. چه به آنها ارز تعلق گیرد چه نگیرد باید گران شود چون الان همه چیز گران است. اصلا هیچ منطقی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

, خسروی با بیان اینکه اگر بخواهیم آجیل نخریم یا تخمه را جایگزین پسته کنیم، گفت: قیمت تخمه هم افزایش داشته و گویی یک رقابت بین اجناس برای افزایش قیمت به وجود آمده چه اجناس در داخل کشور موجود باشد چه وارد شود. چه به آنها ارز تعلق گیرد چه نگیرد باید گران شود چون الان همه چیز گران است. اصلا هیچ منطقی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.,

 

,

وی با بیان اینکه اگر آجیل هم نخریم ایام عید خواهد گذشت و با سایر موارد پذیرای مهمان‌ها خواهیم بود، گفت: اگر از سوی مردم یک حرکتی برای نخریدن اقلام غیر ضروری صورت بگیرد یا کمتر بخرند به نظرم در کاهش قیمت‌ها تاثیر خواهد داشت.اما متاسفانه گاهی اوقات شاهد خرید بیش از نیاز از سوی مردم هستیم چراکه فکر می‌کنند بعد از این گران تر خواهد شد. در هر صورت باید نسبت به قیمت‌ها نظارت جدی صورت بگیرد.

,

 

,

علی یوسف‌پور یکی دیگر از همشهریان بیرجندی که برای خرید مرغ به یکی از مغازه های سطح شهر آمده بود در گفت و گو با خاورستان، گفت: قیمت مرغ نیز طی ماه های گذشته افزایش داشته است.

, علی یوسف‌پور یکی دیگر از همشهریان بیرجندی که برای خرید مرغ به یکی از مغازه های سطح شهر آمده بود در گفت و گو با خاورستان، گفت: قیمت مرغ نیز طی ماه های گذشته افزایش داشته است., خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان اینکه همین افزایش قیمت هم ثابت نیست، افزود: در بسیاری از اوقات شاهد نوسان قیمت مرغ طی یک هفته هستیم.

, وی با بیان اینکه همین افزایش قیمت هم ثابت نیست، افزود: در بسیاری از اوقات شاهد نوسان قیمت مرغ طی یک هفته هستیم.,

 

,

یوسف‌پور گفت: گوشت، برنج و روغن از جمله مواردی است که همه مردم نه تنها برای عید بلکه برای سایر اوقات سال بیش از سایر اقلام خوراکی خرید می‌کنند چرا که عمده غذاها شامل گوشت و برنج می‌شود و این افزایش چند برابری طی چند ماه بسیار سخت است. افزایش قیمت‌ها در حالی است که حقوق و درآمد مردم ثابت است البته اگر کارمند باشند. اگر کسی شغلش آزاد یا کارگر باشد که یک روز درآمد دارد و شاید تا چند روز هیچ درآمدی نداشته باشد خیلی سخت است.

, یوسف‌پور گفت: گوشت، برنج و روغن از جمله مواردی است که همه مردم نه تنها برای عید بلکه برای سایر اوقات سال بیش از سایر اقلام خوراکی خرید می‌کنند چرا که عمده غذاها شامل گوشت و برنج می‌شود و این افزایش چند برابری طی چند ماه بسیار سخت است. افزایش قیمت‌ها در حالی است که حقوق و درآمد مردم ثابت است البته اگر کارمند باشند. اگر کسی شغلش آزاد یا کارگر باشد که یک روز درآمد دارد و شاید تا چند روز هیچ درآمدی نداشته باشد خیلی سخت است.,

 

,

این شهروند بیرجندی بیان کرد: هرچه ما از گرانی و عدم نظارت بر بازار بگویم بی فایده است چرا که ماه‌ها شده مردم گلایه دارند اما شاهد تغییری در قیمت‌ها نبوده‌ایم اگر هم تغییری داشته اندک بوده و دوباره افزایش داشته است.

, این شهروند بیرجندی بیان کرد: هرچه ما از گرانی و عدم نظارت بر بازار بگویم بی فایده است چرا که ماه‌ها شده مردم گلایه دارند اما شاهد تغییری در قیمت‌ها نبوده‌ایم اگر هم تغییری داشته اندک بوده و دوباره افزایش داشته است.,

 

,

زجاجی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان جنوبی در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: قیمت گوشت گوسفند در بازار بیرجند کیلویی 80 هزار تومان است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان اینکه طی 6 ماه اخیر قیمت گوشت از 40 به 80 هزار تومان رسیده است، گفت: افزایش قیمت نهاده‌ها و خروج دام دلیل افزایش قیمت گوشت عنوان می‌شود.

,

 

,

داوود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی نیز قیمت هر کیلو گوشت مرغ را 13 هزار و 300 تومان اعلام کرد و گفت: گوشت مرغ به اندازه کافی موجود است و مردم نگران نباشند.

,

 

,

وی افزود: گوشت مرغ در تمامی مراکز تنظیم بازار موجود است و در ایام عید نیز مراکز تنظیم بازار سطح شهر برای عرضه گوشت مرغ فعال است. اگر مردم جایی مشاهده کردند که گوشت مرغ  بیش از 13 هزار و 300 تومان است حتما اطلاع دهند که پیگری و برخورد صورت گیرد.

,

 

,

محمد حیدری مسئول اتحادیه میوه و تره بار بیرجند نیز در گفت و گو با خاورستان، از نوسان در قیمت میوه خبر داد و گفت: میوه موجود است و هیچ مشکلی برای کمبود نداریم.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان اینکه تونع میوه زیاد است گفت: قیمت میوه از میدان بار تا رسیدن به مغازه 20 تا 30 درصد با افزایش قیمت مواجه است.

,

 

,

یکی از مغازه داران بیرجند نیز در خصوص قیمت تخم مرغ گفت: در حال حاضر هر کیلو تخم مرغ 7هزار و 800 تومان است.

,

 

,

در این شرایط سخت اقتصادی و با این قیمت‌های زیاد مردم در حالی سال 97 را به پایان رسانده و به استقبال سال جدید می‌روند که از مسئولان به دلیل بی نظارتی و بی توجهی بر قیمت‌ها و عدم تلاش موفقیت آمیزی برای کاهش قیمت‌ها گلایه دارند.

,

 

,

ان شاءالله سال جدید سال رونق اقتصادی برای مردم ایران باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه