اخبار داغ

اداره اوقاف و امور خیریه تنگستان افتتاح شد

اداره اوقاف و امور خیریه تنگستان افتتاح شد
پس از چندین سال انتظار و جهت تسهیل در رسیدگی به امور موقوفات، بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنگستان افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، پس از چند سال انتظار و در راستای رسیدگی بهتر به مسایل و مشکلات موقوفات، بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی با کسب مجوز از این شهرستان اداره اوقاف و امور خیریه تنگستان افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

عبدالحسن رفیعی‌پور فرماندار تنگستان در آخرین روز از سال 97 در آئین افتتاح اداره اوقاف و امور خیریه تنگستان اظهار کرد: یکی از مطالبات دیرینه مردم تنگستان استقرار اداره اوقاف و امور خیریه بود که امروز شاهد تحقق این موضوع هستیم.

,

وی با بیان اینکه تنگستان در عرصه موقوفات دارای ظرفیت بسیار خوبی است گفت: این شهرستان در حوزه بقاع متبرکه، مساجد و امکان مذهبی یکی از شهرستانهای برتر استان بوشهر است که در حوزه موقوفات دارای یک ظرفیت بسیار خوبی می‌باشد.

,

فرماندار تنگستان از وجود 80 درصد موقوفات دشتی و تنگستان در تنگستان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به نیازی که به اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان تنگستان و اشتراک اوقاف و امور خیریه دشتی و تنگستان که بیش از 80 درصد موقوفات در تنگستان است ضروری بود اداره اوقاف راه‌اندازی شود.

,

رفیعی‌پور با بیان اینکه فرهنگ وقف نقش مهمی در عرصه‌های گوناگون جامعه دارد، خاطر‌نشان کرد : راه‌اندازی اوقاف در شهرستان تنگستان هم در احیاء و حفظ موقوفات وهم به لحاظ تشویق بیشتر مردم به فرهنگ وقف که یکی از اثرات خیریه ماندگار است می‌تواند کمک بسیار خوبی به مساجد و اماکن مذهبی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی باشد

,

وی از تخصیص 7.6 میلیارد ریال در راستای تکمیل پروژه‌های خانه قرآن، مهدیه، حسینیه‌ها، مساجد و مرمت بقاع متبرکه شهرستان تنگستان خبر داد.

,

مسئول اوقاف و امور خیریه تنگستان نیز با بیان اینکه اداره اوقاف در ایام سال برنامه‌های متنوعی اجراء می‌کند افزود:طرح آرامش بهاری ویژه نوروز، سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه، طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، طرح نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه درتابستان و طرح خیمه معرفت در ایام محرم و صفر از جمله برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه