اخبار داغ

انتظار تولیدکنندگان از مردم:

کالای ایرانی اولویت خرید عید

کالای ایرانی اولویت خرید عید
با اولویت قرار دادن خرید کالای ایرانی گام موثری و تعیین کننده‌ای در راستای تحقق حمایت از تولید ملی برداریم و موجب ایجاد انگیزه در نسل جوان شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، نوروز با مفهومی که همراه خود دارد هرساله بهانه‌ای می‌شود تا مردم در تکاپو و تلاش باشند برای نو شدن.
     
این سنت دیرینه باعث شده هرسال مردم در این روزها سرگرم خرید، خانه‌تکانی و آماده‌سازی برای استقبال از بهار باشند و بازار گرم‌ترین روزهایش را در پی خریدهای نوروزی می‌بیند.
     
اگرچه گرانی و تورم باعث شده این سنت کمرنگ‌تر شود اما همچنان هم مردم به‌دنبال تغییراتی هرچند جزیی هستند.
      
این روزها کمتر مغازه‌ای پیدا می‌شود که خالی از مشتری باشد و همه اصناف از لباس فروشی، کیف، کفش و... در حال و هوای نوروز هستند، فروشندگان در بازار عید به دلیل گرانی‌ها باید تلاش بیشتری برای جذب مشتری کنند و در این میان فروشندگان کالاهای داخلی بیشتر تحت فشارند چرا که فضاسازی و جوسازی‌های روانی باعث شده مردم از خرید این کالاها فراری باشند.
         
در بحث تمایل به خرید کالاهای خارجی بیشتر از آنکه مسئله کیفیت مطرح باشد، مسئله روانی مطرح است، به دلیل فرهنگ‌سازی غلطی که در جهت آن تبلیغات فراوانی شده و نتیجه آن اقتصاد بیماری که در کشور شاهد آن هستیم پدیدار می‌شود، موج عظیم بیکاری که خود به تنهایی موجب بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در نسل جوان شد.
     
اگرچه در مواردی کیفیت کالای ایرانی از کالای خارجی مشابه کمتر است اما حمایت یعنی همین و برای رسیدن به کیفیت مطلوب باید صبر کرد و فرصت داد، برای به‌دست آوردن چیز بهتر باید هرکسی به اندازه خود بهایی بپردازد و این بهایی است که مردم برای پیشرفت اقتصادی کشور باید بپردازند.
     
بدانید که بخش اعظم فاجعه اقتصادی که این روزها درگیر آن هستیم ریشه در عدم حمایت مردم و مسئولین دارد. همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است.
         
تولید ملی بیشتر از هر چیزی نیازمند پشتوانه روانی، خودباوری و اعتماد به نفس است که متاسفانه در جامعه ما با تمایل به خرید کالاهای خارجی مشابه، زحمات تولیدکنندگان‌مان سرکوب شده و همواره شاهد بودیم که هرکجا مردم به میدان آمدند ما فاتح میدان بودیم از جمله صحنه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و سایر موارد، حال در میدان جنگ اقتصادی بیشتر از همیشه به حمایت مردم نیازمندیم.
     
حمایت از تولید ملی حمایت از فرزندان این ملت است چرا که حمایت ما از کالاهای داخلی یعنی راه انداختن چرخ تولید ملی، یعنی حمایت از تولیدکنندگان و کارگرانی که بعضا به دلیل عدم استقبال مردم و تعطیلی کارخانه‌ها بیکار شده‌اند، یعنی راه افتادن چرخ اقتصادمان!
      
این حمایت از جنبه روانی هم باعث اعتماد به نفس و خودباوری ملت به‌ویژه در تولیدکنندگان و همچنین موجب ایجاد انگیزه در نسل جوان می‌شود، با اولویت قرار دادن خرید کالای ایرانی گام موثر و تعیین کننده‌ای در راستای تحقق حمایت از تولید ملی برداریم.
      
سال ۹۷ را با شعار حمایت از کالای ایرانی آغاز کردیم و این روزها بهترین فرصت است برای اینکه نگذاریم در حد شعار باقی بماند، در اوضاع اقتصادی نه چندان مناسب کشور اولین قدم را شاید ما مردم باید برداریم و زمینه‌ساز یک اتفاق بزرگتر شویم.
     
هر انقلابی نیاز به همراهی همگانی دارد و جامعه امروز ما نیازمند این انقلاب اقتصادی، انقلابی که برای حمایت از کالای ایرانی صورت بگیرد، با حضور همگان است و این روزها از این بستر مناسبی که وجود دارد باید استفاده کنیم تا در آستانه سال نو قدمی برای تحول اقتصادی کشور برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

یادداشت از هانیه علی‌نژاد

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه