اخبار داغ

بازخوانی مدآرا از پیام رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب؛

راه بازگشت امید به جامعه “استفاده صحیح” از ظرفیت جوانان است

راه بازگشت امید به جامعه “استفاده صحیح” از ظرفیت جوانان است
بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی و جوانان هستند که با توجه به اهمیت نقش جوانان در توسعه کشور باید موانع استفاده از جوانان و باروری استعدادهای آنها برداشته شود، در این راستا مقام معظم رهبری به رفع موانع استفاده از جوانان متخصص در بدنه اجرایی کشور تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در برهه ای که پمپاژ ناامیدی از داخل و خارج صورت می گیرد تنها راه بازگشت امید به جامعه استفاده صحیح از ظرفیت جوانان است که بارها از سوی مسئولین به ویژه رهبری و ریاست جمهور بر ان تاکید کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گونه ای که رهبری معظم انقلاب در  بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب جوانان را به عنوان مخاطب ویژه این بیانیه قرار می‌دهند و بیش از ۴۰ بار از واژه “جوانان” در این این بیانیه استفاده می‌کنند.

,

رهبری در این بیانیه به ظرفیت جوان امروز اشاره و تاکید داشتند: ” نکته‌ی مهمّی که باید آینده‌سازان در نظر داشته باشند، این است که در کشوری زندگی میکنند که از نظر ظرفیّتهای طبیعی و انسانی، کم‌نظیر است و بسیاری از این ظرفیّت ها با غفلت دست‌اندرکاران تاکنون بی‌استفاده مانده است. همّتهای بلند و انگیزه‌های جوان و انقلابی، خواهند توانست آن‌ها را فعّال و در پیشرفت مادّی و معنوی کشور به معنی واقعی جهش ایجاد کنند.

,

به نقل از مدآرا، مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است. جمعیّت جوان زیر ۴۰ سال که بخش مهمّی از آن نتیجه‌ی موج جمعیّتی ایجاد شده در دهه‌ی ۶۰ است، فرصت ارزشمندی برای کشور است. ۳۶ میلیون نفر در سنین میانه‌ی ۱۵ و ۴۰ سالگی، نزدیک به ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات عالی، رتبه‌ی دوّم جهان در دانش‌آموختگان علوم و مهندسی، انبوه جوانانی که با روحیه‌ی انقلابی رشد کرده و آماده‌ی تلاش جهادی برای کشورند، و جمع چشمگیر جوانان محقّق و اندیشمندی که به آفرینش‌های علمی و فرهنگی و صنعتی و … اشتغال دارند؛ این‌ها ثروت عظیمی برای کشور است که هیچ اندوخته‌ی مادّی با آن مقایسه نمیتواند شد.”

,

رهبری با امید بر این که جوانان بتوانند در این شرایط سخت کاری کنند، تاکید می کنند که: ” با این همه اینجانب به جوانان عزیزی که آینده‌ی کشور، چشم انتظار آن‌ها است صریحاً میگویم آنچه تاکنون شده با آنچه باید میشده و بشود، دارای فاصله‌ای ژرف است. در جمهوری اسلامی، دل‌های مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیّتها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی بشدّت بیمناک باشد. در جمهوری اسلامی کسب ثروت نه‌تن‌ها جرم نیست که مورد تشویق نیز هست، امّا تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، بشدّت ممنوع است؛ همچنین غفلت از قشر‌های نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست. این سخنان در قالب سیاست‌ها و قوانین، بار‌ها تکرار شده است، ولی برای اجرای شایسته‌ی آن چشم امید به شما جوان‌ها است؛ و اگر زمام اداره‌ی بخش‌های گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان -که بحمدالله کم نیستند-سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد؛ ان‌شاءالله.”

,

قانون منع بکارگیری بازنشستگان که به تصوب مجلس شورای اسلامی رسید یکی از مواردی است می تواند ساختار ها را برای حضور نیروهای جوان در عرصه مدیریتی فراهم کند که با اجرای این قانون بسیاری از مدیران بازنشسته جای خود را به جوانان در عرصه مدیریتی کشور دادند.

,

برخی از مدیران نیز با استفاده از موارد گوناگون از عمل به این قانون سرپیچی کرده و حاضر به فرصت دادن به جوانان که قطعا از انگیزه، امید و نشاط بیشتری برای انجام امور وحوله برخوردار اند، نشدند و کماکان در در مسئولیت های خود باقی ماندند.

,

البته باید به این نکته توجه کرد که نباید به بهانه بکارگیری جوانان از ژن‌های خوب و آقازاده‌های بی عار و رانت‌بگیر که کاری به جز خرج کردن دلارهای مملکت ندارند استفاده کرد.

,

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واسطه برخورداری از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف و حجم بالای کاری در این وزارتخانه عریض و طویل که از ادغام سه وزارتخانه رفاه، کار و تعاون تشکیل شده است قطعا از مدیران بیشتری برخوردار می‌باشد، انتظار بیشتری برای عمل به قانون منع به کارگیری بازنشستگان و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور مبنی بر استفاده از جوانان در آن می باشد.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با همت بلند خود و با استفاده از مدیران جوان در مدیریت شرکت‌ها و سازمان‌ها نهایت تلاش را بکار گیرد تا با استفاده از نیروی جوان و کارآمد در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران عزیز شاهد تحول بنیادی و ظهور باکری و باقری های جوان باشیم که دل در گرو ملک و میهن عزیزمان دارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه