اخبار داغ

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس:

روحیه انقلابی و اعتماد به روحانیت عوامل موثر ملی شدن صنعت نفت ایران بود

روحیه انقلابی و اعتماد به روحانیت عوامل موثر ملی شدن صنعت نفت ایران بود
امیری نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:سلطنت به منظور حاکمیت ساده تر، تلاش داشت تا مردم در خلا اطلاعاتی باشند از این رو می توان گفت روحیه انقلابی و اعتماد به روحانیون وقت توسط مردم در ملی شدن صنعت نفت ایران موثر بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیری خامکانی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به 29 اسفند ماه سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران در خصوص دلایل ملی شدن این صنعت گفت: با توجه به اینکه نفت یک کالای استراتژیک و کلیدی بوده و تا کنون نیز این ویژگی آن حفظ شده است؛ از این رو نفت ایران همواره در طول تاریخ ابزار استعمار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سال ها قبل از اینکه منابع طبیعی دیگر، تکنولوژی، صنایع و یا خدمات فناوری به عنوان دیتا کشور شوند، نفت ثروت ملی بوده است.

,

وی ادامه داد: این طلای سیاه تنها منبع انرژی روز و نیاز کامل کشورها در حرکت رو به جلو انقلاب صنعتی بود؛ بنابراین  کشورهایی که به تکنولوژی استخراج و کشف نفت دست یافته بودند، بر منابع نفتی کشورهایی مثل ما نیز مسلط شده بودند و آن را قبضه کردند.

,

امیری خامکانی با بیان اینکه در آن زمان حاکمان داخلی ایران در امور نفت و منابع نفتی کشور بیگانه و به نوعی هیچ کاره بودند، ابراز کرد: بر همین اساس هیچ کس از حجم ذخایر نفتی کشف شده و میزان استخراج آن آگاهی پیدا نمی کرد و ضمن اینکه مردم نیز در فقر کامل بودند و کشور به منابع خود نیاز داشت.

,

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب فوق افزود: در چنین شرایطی ملت ایران باید اقدامی انجام می داد تا بر منابع ملی کشور خود مسلط می شد؛ بنابراین در مبارزات نسبتا سخت و طولانی نفت از سلطه بیگانگان درآمد و تحت کنترل مسئول وقت و ملت قرار گرفت.

,

این مقام مسئول در خصوص عوامل موثر در ملی شدن صنعت نفت ایران اظهار کرد: بیداری ملت و آگاهی از کم و کیف این صنعت نوپا و ارزش حیاتی آن به رهبری مصدق بود را می توان از جمله عوامل موثر نام برد؛ همچنین درک این واقعیت که بیگانگان بر چه منابع ارزشمند کشور مسلط شدند و آن را به یغما برده اند و پی بردن به اینکه چه ثروتی در دل خاک ایران نهفته است در حالی که به تاراج می رود.

,

امیری خامکانی ادامه داد: اعتماد به نفس و توانایی انقلابیون در مدیریت صنعت نفت از جمله عوامل موثر دیگر در ملی شدن صنعت نفت بود.

,

وی با بیان اینکه عامل دیگر روحیه انقلابی مردم ایران بود، تصریح کرد: مردمی که کاملا در ید قدرت سلطنتی قرار داشتند و آنها تلاش می کردند به منظور حاکمیت ساده تر، مردم در خلا اطلاعاتی باشند و به ناگاه مردم توسط انقلابیون بحرکت درآمدند؛ می توان گفت آگاهی بخشی توسط انقلابیون و اعتماد به علما و روحانیون وقت توسط مردم بسیار موثر بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه