اخبار داغ

دشمن بداند این گرانی ها نمی تواند لبخند را از لبان مردم بگیرد/این تحریم ها ما را محکم تر می کند

دشمن بداند این گرانی ها نمی تواند لبخند را از لبان مردم بگیرد/این تحریم ها ما را محکم تر می کند
این روزهای پایانی سال و این گرانی های اخیر گوشت قرمز، مرغ و شکر هم نمی تواند لبخند را از مردم ولایتمدار ما بزداید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به  نقل از راه آرمان؛ تولید گوشت قرمز در این ماه‌ها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و قیمت هر کیلوگرم آن در بازار به حدود ۹۰ هزار تومان رسیده و در برخی نقاط قیمت بعضی از قسمت‌های گوشت قرمز بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان هم رسیده است، اما بسیاری از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی پیش از این وعده ارزانی را دادند و گفته شد که با عرضه بیشتر گوشت قرمز منجمد و تازه وارداتی و تولید داخل شاهدکاهش قیمت آن در بازار خواهیم بود اما متاسفانه این امر محقق نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛, راه آرمان,
برخی مسئولین علت گرانی را قاچاق دام از جمله دام مولد را به کشورهای همسایه دانستند.
,
 
,
از آنجایی که قاچاق دام زنده از مرزهای کشورمان به میزان قابل توجهی صورت می‌گیرد، لزوم رسیدگی به این وضعیت و مبارزه با قاچاق در این حوزه به شدت احساس می‌شود. در هفته‌های گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار تشدید نظارت و کنترل بر قاچاق دام زنده توسط دستگاه‌های متولی شد.
,
 
,
برخی از مسئولین نیز می گویند با واردات نیز نمی‌توان نیاز بازار داخلی را پاسخ داد چرا که در همه دنیا تجارت گوشت قرمز بسیار سخت و محدود صورت می‌گیرد، البته مسئولان در تلاشند تا بیشترین میزان ممکن را وارد کنند اما همین کمبودهاست که بازار را با مشکل مواجه می‌کند.
,
 
,
البته باید گفت به سادگی نمی‌توان جلوی قاچاق را گرفت و امسال یکی از دلایل افزایش قیمت بی‌حد و اندازه گوشت قرمز، قاچاق دام زنده است که به اذعان بسیاری از مسئولان پنج برابر سال گذشته شده است.
,
 
,
البته با توجه به طولانی بودن مرزهای آبی و خاکی، کنترل آن بسیار سخت و تقریبا ناممکن است چرا که 2000 کیلومتر مرز آبی و 4000 کیلومتر مرز خاکی در جنوب و غرب کشور داریم.
,
 
,
سخت بودن مبارزه با قاچاق کالا و ارز دلیل این نمی‌شود که با آن برخورد نشود و به زور اسلحه نمی‌شود جلوی آن را گرفت بلکه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که قاچاق صرفه اقتصادی نداشته باشد.
,

معضل این روزهای مردم تنها گرانی گوشت قرمز نیست بلکه در کنار آن می توان به افزایش قیمت گوشت مرغ و شکر نیز اشاره کرد.

,
این روزها در گوشه گوشه شهر شاهد صف های طویل مردم در جلوی برخی قصابی ها و فروشگاه های زنجیره ای هستیم که تا حدی چهره شهر را نازیبا کرده است، این صف ها از صبح خیلی زود آغاز و تا ظهر ادامه دارد.
,
 
,
گاهی اوقات دیده می شود که خود مردم نیز در خرید گوشت قرمز، مرغ و شکر زیاده روی می کنند، و وقتی از آنان سوال می شود که این کارشان درست نیست در پاسخ می گویند هر روز قیمت بالا می رود و امکان دارد تا مدتی گوشت در بازار یافت نشود.
,
 
,
به نظر شما آیا مردم کار درستی انجام می دهند و آیا این مراجعات بی حد و اندازه نیز می تواند در گرانی و کمبود کالا در بازار موثر باشد؟ یا بالعکس مسئولین در این رابطه مقصر هستند که به طور عادلانه در تعداد زیادی از قصابی ها و فروشگاه های زنجیره ای گوشت را توزیع نمی کنند تا این همه صف های طویل ایجاد نشود ، و ای کاش مسئولین قبل از توزیع آدرس و محل توزیع شونده را اطلاع رسانی می کردند.
,
 
,
چه خوب است که مردم ما آگاهانه با مسائل برخورد نمایند و سعی کنند تا به اندازه نیازشان مصرف نمایند و از حضور و ایجاد صف های طویل خودداری نمایند.
,
 
,
ـ انسیه یکی از بانوانی است که در صف گوشت قرمز ایستاده و می گوید: چرا مسئولین فکری برای این گرانی ها نمی کنند.
,
 
,
ـ محمدآقا علت گرانی را عدم نظارت و کنترل بازار می داند.
,
 
,
ـ آقای حسینی در ادامه می افزاید: شنیده ایم که دام زنده و مولد را به کشورهای همسایه قاچاق می کنند، مگر مسئولین خواب هستند آیا این کامیون ها که از مرز خارج می شوند مورد بازدید قرار نمی گیرند؟
,
 
,
ـ خانم مسنی که حرف های دیگران را شنید جلو آمد و گفت: از صبح زود با پای دردناکم آمدم تا فقط بتوانم یک کیلو گوشت برای نوه هایم بگیرم ، کجایند مسئولین چرا اقدامی نمی شود آیا باید منتظر فرج و یا معجزه باشیم تا دیگران بیایند و برایمان کاری کنند.
,
 
,
ـمحمدی یک رهگذر است می گوید: ما مردم نیز مقصریم  وقتی قیمت گوشت و یا هر کالای دیگری که در بازار افزایش می یابد نباید خرید کنیم وقتی ما خرید نکنیم عرضه کننده ها نیز مجبور می شوند قیمت را پایین بیاورند.
,
 
,
ـ آقای قصاب نیز از بس سرش شلوغ است فقط می گوید : ما دوست داریم که به مردم خدمت کنیم  و گوشت را با قیمت مناسب در  اختیار مردم قرار دهیم ولی متاسفانه وقتی از کشتار گاه گوشت را گران می دهند ما نیز مجبوریم چنین کنیم.
,
 
,
خیلی جالب است بدانید با این همه صف طولانی اما لبخند بر لبان همه جاری بود و برخی به هم گوشه و کنایه می زدند و برخی از مسائل خانوادگی و برخی از ایام تعطیلات نوروز بحث می کردند و لبخند می زدند.
,
 
,
ـ محسن جوان 18 ـ 17 ساله از ته صف مردان داد زد این گرانی ها و این کمبودها نمی تواند روحیه ما را خراب کند و ما به روی دشمن لبخند می زنیم و همه یک صدا می گوییم دست از انقلاب و رهبرمان بر نمی داریم و به خون شهدایمان وفاداریم.
,
 
,
ـ تعدادی از خانم ها نیز حرف او را تایید کردند و گفتند ما 8 سال دفاع مقدس که سخت ترین روزهای زندگیمان بود تحمل کردیم اینکه چیزی نیست .
,
 
,
ـ فاطمه خانم در ادامه حرف دیگران لبخندی زد و گفت آیا می توانی این لبخند زدن های ما را به تصویر بکشی و به رسانه های بیگانه نشان دهی و به آنان بفهمانی که یک ایرانی حتی اگر در دورترین نقطه کشور هم باشد یک ایرانی و یک انقلابی است و از تحریم های دشمن نمی هراسد.
,
 
,
* متاسفانه باید بگویم دوربین به همراه نداشتم که بتوانم این حرف ها و لبخندها را به تصویر بکشانم ولی سعی کردم با قلمم تا آنجایی که می توانم این موارد و نکات زیبا را بیان کنم.
,
 
,
چه زیباست این وحدت ، همدلی و همگرایی مردم عزیز و ولایتمدارمان. به نظر من اگر مردم این روحیه را همچنان حفظ نمایند و گوش به فرمان حضرت آقا باشند مبنی بر اینکه باید به خود متکی باشیم و اینکه این تحریم ها ما را محکم تر می کند نه سست ، باعث می شود تا خودکفا شویم.
,
 
,
و امید که سال 98 سالی پراز خیر و برکت برای همه ایرانی های عزیز باشد و دیگر دغدغه ای از جمله گرانی وجود نداشته باشد. انشاءالله
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه