اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

بیش از ۳۵۰۰ نفر در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند

بیش از ۳۵۰۰ نفر در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: تاکنون حدود 3 هزار و 500 نفر در این مراسم معنوی ثبت نام کردند که پیش بینی شده با توجه به وضعیت ثبت نام برخی از معتکفین به صورت حضوری این تعداد افزایش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی نعمت اللهی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: مراسم اعتکاف همچون سنوات گذشته در استان قزوین نیز برگزار می‌شود و معتکفین از شب گذشته وارد مساجد شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف از دهم اسفندماه آغاز شده و تا ۲۷ اسفندماه ادامه داشته و به اتمام رسیده است.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: طبیعتا باتوجه به مصادف بودن این ایام با روزهای ابتدایی سال جدید نسبت به سال گذشته کاهش جمعیت را خواهیم داشت.

,

, , ,

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته ۵ هزار جمعیت در این مراسم شرکت کردند، گفت: تاکنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این مراسم معنوی ثبت نام کردند که پیش بینی شده با توجه به وضعیت ثبت نام برخی از معتکفین به صورت حضوری این تعداد افزایش یابد.

,

 

,

نعمت الهی با بیان اینکه ۵۰ مسجد در استان پذیرای معتکفین هستند، تصریح کرد: این مراسم در مساجد شهرستان‌های مختلف و روستاهای بزرگ برگزار خواهد شد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: در شهرستان قزوین تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که پیش بینی شده تا لحظات آخر به ۹۰۰ نفر برسد.

,

, , ,

وی ادامه داد: تاکنون ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر در شهر قزوین در مسجد نبی و امام خمینی (ره) ثبت‌نام کرده‌اند؛ همچنین طبق برنامه این مراسم در ۲ مسجد در اقبالیه، یک مسجد در نظام آباد و یک مسجد در محمودآباد علم خانی برگزار خواهد شد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: امسال همچنین به علت تقارن عید نوروز با ایام اعتکاف مراسم ویژه تحویل سال نو در این مراسم معنوی برگزار خواهد شد.

,

نعمت اللهی در پایان گفت: اعتکاف ظرفیتی برای شرکت جوانان است چراکه درواقع عبادت جامعی است که تمام عبادات را در دل خود جای داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه