اخبار داغ

رئیس کل بانک مرکزی:

نهاد ایرانی متناظر با اینستکس ثبت شد

نهاد ایرانی متناظر با اینستکس ثبت شد
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: ساز و کار تجارت و تامین مالی ایران و اروپا به عنوان نهاد ایرانی متناظر با اینستکس اروپایی به ثبت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: ساز و کار تجارت و تامین مالی ایران و اروپا (STFI) به عنوان نهاد ایرانی متناظر با اینستکش اروپایی به ثبت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: با ثبت این شرکت که در آخرین روز کاری سال جاری انجام شد، انتظار می‌رود این نهاد با همکاری همتای اروپایی خود بتواند در تسهیل تجارت میان ایران و اروپا ایفای نقش نموده و در رفع محدودیت‌های ناشی تحریم های آمریکا موثر باشد. 

,

همتی اظهار داشت: انتظار مردم و فعالان اقتصادی ایران، عملیاتی شدن هر چه سریع تر این مکانیزم است و ثبت نهاد متناظر ایرانی گام مهمی است که طرف ایرانی به منظور تسریع در این فرایند برداشته است. 
وی تأکید کرد: همانطور که قبلا تاکید کردم، بانک مرکزی و شبکه بانکی ایران از همه راهکارها برای پاسخگویی به نیازهای شرکت ها و فعالان اقتصادی استفاده می‌کند و  ساز و کار مالی ایران و اروپا صرفا یکی از آنهاست. 
رئیس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد ایفای نقش مثبت و موثر این مکانیزم باشیم. 
لازم به ذکر است نهاد متناظر ایرانی، با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال ثبت شده است و به تناسب حجم فعالیت‌های آن منابع مالی لازم در اختیار آن خواهد گرفت.

,
,
,
,

پیش از این اعلام می‌شد که به دلیل نبودن نهاد متناظر با اینستکس در ایران امکان مبادلات مالی فراهم نیست. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه