اخبار داغ

حزب حاکم الجزایر:

بوتفلیقه با تغییر حکومت موافق است

بوتفلیقه با تغییر حکومت موافق است
حزب حاکم الجزایر گفت که «مردم خواستار تغییر هستند و رئیس‌جمهور هم به صراحت به درخواست تغییر حکومت این کشور پاسخ داده است».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حزب «جبهة التحریر الوطنی» (جبهه آزادی‌بخش ملی الجزایر) که حزب حاکم این کشور است، امروز چهارشنبه بیانیه‌ای در حمایت از خواسته‌های الجزایری‌ها صادر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش اسکای نیوز، در این بیانیه آمده است که «مردم امروز با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز از الجزایر دفاع می‌کنند».

,

این بیانیه را که «معاذ بوشارب» هماهنگ‌کننده کل حزب حاکم منتشر کرده، افزود: «مردم الجزایر خواستار تغییر هستند و رئیس‌جمهور هم به صراحت به تغییر حکومت پاسخ داد».

,

بوشارب تاکید کرد که «احمد اویحیی نخست‌وزیر الجزایر بود و این حزب مسئول آنچه در دوره چهارم ریاست جمهوری رخ داده، نیست».

,

این اظهارات هماهنگ‌کننده کل حزب حاکم که ریاست کمپین انتخاباتی بوتفلیقه را هم بر عهده دارد، پس از آن عنوان شده که ده‌ها نفر از رهبران و اعضای حزب حاکم الجزایر، اخیرا برکناری «معاذ بوشارب» هماهنگ‌کننده این حزب و انتخاب دبیرکل جدید در اسرع وقت را خواستار شده‌اند.

,

حدود یک ماه و نیم پیش که عبدالعزیز بوتفلیقه اعلام کرد برای بار پنجم هم نامزد ریاست جمهوری می‌شود، اعتراض‌های وسیعی الجزایر را فرا گرفت و این اعتراضات کماکان ادامه دارد.

,

رئیس‌جمهور الجزایر هفته گذشته تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد و گفت قصد ندارد برای پنجمین بار در این انتخابات نامزد شود و در دوره انتقالی، دولت موقت پیشبرد امور را بر عهده خواهد داشت اما اعتراض‌ها باز هم ادامه یافت.

,

اعلام انصراف بوتفلیقه از شرکت در انتخابات آینده که دقیقا یک روز بعد از بازگشت وی به الجزایر بعد از دو هفته بستری شدن در بیمارستانی در ژنو صورت گرفت، مانع توقف اعتراضات مردم الجزایر نشد و کماکان ادامه دارد.

,

بوتفلیقه ۸۲ ساله در بیست سال گذشته ریاست جمهوری الجزایر را بر عهده داشته، اما بعد از آن که در سال ۲۰۱۳ سکته کرد به ندرت در انظار عمومی ظاهر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه