اخبار داغ

باقرآباد؛دهکده گردشگری در جوار دیار نخل و آهن و آفتاب

باقرآباد؛دهکده گردشگری در جوار دیار نخل و آهن و آفتاب
قله باقرآباد از اماکن تاریخی و دیدنی روستای باقرآباد است؛ این قلعه به دستور عبدالرحیم خان فرزند محمدتقی خان بافقی ساخته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، روستای باقرآباد در فاصله 7 کیلومتری شمال شهرستان بافق قرار دارد که به ویژه در سال‌های اخیر مورد استقبال گسترده گردشگران قرار دارد و از آن به عنوان دهکده گردشگری یاد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

, ,

قله باقرآباد از اماکن تاریخی و دیدنی این روستا است؛ این قلعه به دستور عبدالرحیم خان فرزند محمدتقی خان بافقی ساخته شد. این قلعه در سه مرحله بنا شده، ابتدا برج شمالی که محل زندگی عسگر است و قسمت برج جنوبی 10 سال بعد ساخته شد.

,

, ,

در سال 1298هجری شمسی به علت هرج و مرج در کشور مردم روستا دور قلعه را حصار می‌کشیدند. این قلعه با مصالح خشت و گل ساخته شده است. برج شمالی قلعه با ارتفاع 8 متر دارای دو طبقه، سه سنگ‌انداز و 10 جایگاه تیرانداز است.

,

, ,

برج دوم قلعه که در قسمت جنوبی قلعه قرار دارد، به صورت هشت ضلعی با ارتفاع 11 متر در دو طبقه، دارای 16 روزن تیرانداز و چهار سنگ‌انداز است.

,

, ,

قلعه دارای 45 اتاق با اندازه‌های متفاوتی است. سه راهرو در درون قلعه وجود دارد که راهروی اول برج جنوبی را به برج شمالی متصل می‌کند و دو راهروی دیگر در دو طرف راهروی اول قرار دارد و دسترسی به اتاقهای قلعه را برای ما امکانپذیر می‌کند.

,
, ,

قلعه باقرآباد در سال 1384 به شماره 13000 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه