اخبار داغ

رئیس امداد و نجات هلال‌احمر مازندران خبر داد؛

حضور ۱۲ تیم عملیاتی هلال‌احمر در سیمرغ

حضور ۱۲ تیم عملیاتی هلال‌احمر در سیمرغ
رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: بیش از 11 تیم عملیاتی طی روز گذشته در نقاط مختلف شهرستان سیمرغ مشغول به امدادرسانی بودند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد ایلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره اقدامات امدادی انجام شده در مناطق سیل‌زده این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای وقوع این حادثه تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی منطقه وارد شهرستان شدند که در روستای تلارپشت به علت دبی بالای آب امکان اجرای عملیات نجات با استفاده از خودروهای کمک‌دار نبوده و نیاز به شناورهای پارویی و جت‌اسکی بود که این تجهیزات از پایگاه‌های دریایی و ساری فراخوان شدند.

وی افزود: عملیات تخلیه اضطراری مردم آسیب‌دیده از ساعت 9 صبح آغاز و ساعت 19 عصر به اتمام رسید.

رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان مازندران با بیان اینکه بیش از 11 تیم عملیاتی طی روز گذشته در نقاط مختلف شهرستان سیمرغ مشغول به امدادرسانی بودند، تصریح کرد: 6 تیم عملیاتی در روستای تلارپشت مستقر بودند که با همکاری نیروی هوایی بابلسر و نیروهای مرزبانی در عملیات امدادرسانی همکاری داشتند.

وی ادامه داد: همزمان با عملیات تخلیه اضطراری جانمایی مکان مناسب برای اسکان اضطراری افراد انتخاب و تأمین غذای گرم برای آنان انجام شد.

ایلانی با اشاره به اینکه بسیاری از اهالی روستای تلارپشت به منزل اقوام و خویشاوندان خود رفتند، تصریح کرد: اسکان 60 خانوار روستای تلارپشت در مسجد محل صورت گرفت و امکانات غذای اضطراری، آب، کنسرو و پتو به آنان رسانده شد.

وی افزود: یک دستگاه قایق جمعیت هلال‌احمر هم در منطقه مستقر شد تا در صورت رخ دادن مشکل اقدام سریع انجام گیرد.

رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان مازندران با بیان اینکه میزان تخریب در روستاهای تلارپشت، ملاکلا، برج‌خیل، رکن‌کلا، نجارکلا قدیم و منطقه شهری کیاکلا اعلام شد، تصریح کرد: از صبح امروز بحث ارزیابی‌ها، کمک‌رسانی، توزیع اقلام غذایی و زیستی انجام شد.

وی در پایان گفت: تا عصر سه‌شنبه بیش از 300 بسته غذایی یک‌ماهه، حدود هفت هزار و 500 قرص نان، بیش از سه تن برنج و بیش از 3 هزار قوطی آب‌معدنی در شهرستان سیمرغ توزیع شد همچنین 12 تیم عملیاتی بالغ‌ بر 60 نیرو با 14 دستگاه خودرو کمک‌دار، وانت و آمبولانس مشغول به امدادرسانی هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه