اخبار داغ

پادشاه اردن: قدس خط قرمز ماست

پادشاه اردن: قدس خط قرمز ماست
پادشاه اردن با تاکید بر مواضع ثابت این کشور در حمایت از قدس گفت که مساله قدس خط قرمز کشورش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «عبدالله دوم» پادشاه اردن روز چهارشنبه در یک سخنرانی در استان الزرقاء گفت که مواضع کشورش در قبال قدس واضح و ثابت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ضمن رد تفکر کشور جایگزین برای فلسطینیان یا اعمال فشار به اردن در خصوص مساله مقدسات فلسطین افزود: «مواضع من در خصوص قدس تغییر نمی‌کند. مواضع خاندان هاشمی درباره قدس مشخص است و وظیفه تاریخی هاشمی‌ها در قبال قدس و مقدسات ثابت است».

,

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، پادشاه اردن با بیان اینکه «قدس خط قرمز ماست»، اظهار داشت که «اردن کاملاً با تفکر وطن جایگزین برای فلسطینیان مخالف است».

,

روابط اردن و رژیم صهیونیستی بر سر مساله قدس رو به تیرگی است؛ به طوری که برخی از نمایندگان اردنی اخیراً خواستار اخراج یک سفیر صهیونیستی از امان شده‌اند.

,

نمایندگان اردن اواخر بهمن ماه گذشته در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، خواستار اخراج سفیر تل آویو از امان و فراخواندن سفیر اردن از تل آویو شده بودند.

,

تنش بین اردن و رژیم صهیونیستی بر سر مساله قدس، پس از حمله نظامیان صهیونیست به دروازه باب الرحمه {یکی از دروازه‌های مسجد مبارک الاقصی} و نمازگزاران فلسطینی و قفل و زنجیر آن بالا گرفت.

,

پارلمان اردن نیز در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، از یورش‌های نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی و تعرض آنان به نمازگزاران و کارکنان اوقاف اسلامی در قدس اعتراض کرد و نمایندگان اردنی در ادامه خواستار اخراج سفیر این رژیم از امان شدند.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه