اخبار داغ

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

راهیان نور،مهم ترین عملیات فرهنگی در سطح کشور است/۷۶ درصد بازدید کنندگان این اردوها جوانان هستند

راهیان نور،مهم ترین عملیات فرهنگی در سطح کشور است/۷۶ درصد بازدید کنندگان این اردوها جوانان هستند
سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : راهیان نور از بزرگترین و مهم ترین عملیات فرهنگی در سطح کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به تاریخچه راه اندازی کاروان راهیان نور گفت : با پایان یافتن دوران دفاع مقدس کاروان هایی از گروه های مردمی و به صورت خود جوش متشکل از رزمندگان شکل گرفت که در ایامی خاص نظیر عید نوروز، ایام محرم و …کاروان هایی را برای بازدید از مناطق جنگی شکل می دادند و محل هایی نظیر یادمان های فعلی شلمچه ، اروند کنار و فتح المبین مورد بازدید این کاروان ها قرار می گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان,

وی افزود : این روند تا سال ۱۳۷۶ ادامه پیدا کرد و بعد از آن نیز بسیج دانشجویی با استفاده از ظرفیت های اردوهای راهیان نور اعزام کاروان های دانشجویی را آغاز کرد و سپس بسیج محلات نیز شروع به اعزام کاروان های راهیان نور کرد .

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد : سفر مقام معظم رهبری در ۸ فروردین سال۷۸ به یادمان شلمچه و حضور در میان زائران راهیان نور باعث شد توجه ویژه ای به موضوع راهیان نور در نیروهای مسلح به وجود آید.

,

ابوحمزه ابراز داشت : استقبال گسترده مردم از راهیان نور سبب شد تا در اسفند سال۷۸ دستورالعمل تشکیل ستاد راهین نور با مسئولیت ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شود .

,

وی راهیان نور را از بزرگترین و مهم ترین عملیات فرهنگی در سطح کشور دانست و اضافه کرد : در این عرصه ها ما وظیفه داریم صدای شهدای ۸ سال دفاع مقدس را به گوش همه مردم برسانیم ؛ راهیان نور تداعی کننده دوران دفاع مقدس است که با گذشت هر سال شاهد استقبال بی نظیر مردم کشور عزیزمان ایران اسلامی و زائران خارجی برای بازدید از مناطق عملیاتی در قالب کاروان های راهیان نورهستیم واین روند همچنان ادامه دارد.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در رابطه با هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار داشت : طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید کار بزرگ شهدا در ۸ سال جنگ تحمیلی را تبیین کرد بنابراین نکته اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت است .

,

ابوحمزه ادامه داد : ۷۶ درصد بازدید کنندگان را جوانان بین ۱۵ تا ۲۰ سال تشکیل می دهند که برای درک هرچه بیشتر بازدید کنندگان از دفاع مقدس ۲۵ هزار راوی داوطلب و ۱۵ هزار مبلغ برای معرفی مناطق عملیاتی فعالیت می کنند .

,

وی تشریح کرد : راهیان نور جزء زیبایی ها و روش های انقلاب اسلامی می باشد که با تمام تلاش خود به دنبال ارائه تصویر کاملی از دوران دفاع مقدس برای مقابله با دشمنان است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه