اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با دانا:

مهم ترین تحول سال گذشته پیروزی محور مقاومت بر جریان تکفیری داعش در سوریه و عراق بود/ نشست ورشو از بدترین اتفاقات رقم خورده در سال 97 بود

مهم ترین تحول سال گذشته پیروزی محور مقاومت بر جریان تکفیری داعش در سوریه و عراق بود/ نشست ورشو از بدترین اتفاقات رقم خورده در سال 97 بود
علی مهتدی با اشاره به تحولات رخ داده در سال گذشته گفت: برگزاری نشست ورشو با هدف عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی از بدترین اتفاقات رخ داده در سال 97 بود.
[

علی مهتدی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا به اتفاقات مهم در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه خاورمیانه یک منطقه بین المللی است و به تحولات جهان مربوط می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: همه قدرت های جهانی در این منطقه منافعی برای خود می بینند و بر همین اساس در منطقه خاورمیانه حضور دارند و به هر نحوی در امور کشورهای این منطقه دخالت می کنند.

,

 

,

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: خاورمیانه با آمریکای لاتین، آفریقا و جاهای دیگر فرق دارد و از نظر من مهم ترین تحول سال گذشته پیروزی محور مقاومت بر جریان تکفیری داعش در سوریه و عراق است.

,

 

,

مهتدی افزود: این مسائل باعث شد تا داعش نابود شود و این دستاورد مرهون مقاومت و مبارزاتی است که جبهه مقاومت بخصوص ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در لبنان و در غزه از خود نشان دادند.

,

 

,

وی در ادامه گفت: هدف کسانی که داعش را در این منطقه تشکیل دادند و  جریان های تکفیری را وارد کشورهای مختلف کردند، خیلی فراتر از منطقه خاورمیانه بود بر همین اساس پیروزی محور مقاومت بر داعش بخصوص در سوریه باعث خنثی شدن بسیاری از برنامه های استکبار جهانی هم در منطقه و هم در سطح بین الملل شده است.

,

 

,

این کارشناس ابراز داشت: به نظر من این اتفاق مهم ترین مسئله و اتفاق در سال گذشته بود.

,

 

,

مهتدی ادامه داد: به نظر می آید نشست ورشو که با حضور عده ای از نمایندگان رژیم های عربی برگزار شد و شرکت کنندگان در کنار نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشستند و عکس گرفتند نیز از بدترین اتفاقات رقم خورده در سال گذشته بود.

,

 

,

وی در پایان گفت:  این اجلاس به چیزی بنام عادی کردن روابط جهان عرب با رژیم صهیونیستی تبدیل شد که این اقدام برای جهان عرب و جهان اسلام یک اقدام شرم آور محسوب می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه