اخبار داغ

امام‌جمعه امیرکلا:

حضور مردم در اعتکاف یک رویش انقلابی است

حضور مردم در اعتکاف یک رویش انقلابی است
امام‌جمعه امیرکلا گفت: حضور و استقبال مردم از اعتکاف یکی از برکات انقلاب اسلامی و به تعبیر رهبری این حضور مردم یک رویش انقلابی‌است،اگر در این اعتکاف‌ها پا روی هوای نفس بگذاریم مستقیم به سمت خداوند خواهیم رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام عباس بابائیان امشب در جمع معتکفین مسجد جامع این شهر اظهار کرد: میلاد نور امام علی(ع) را تبریک عرض می‌کنم، باید قدر انس و خلوت با خدا را بدانید و توجه داشته باشیم که  این جلسات به راحتی محیا نمی‌شود.
                      

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,

وی افزود: برخی  اوقات انسان سال‌هاست عبادت می‌کند اما در نهایت عبادات و زندگی‌اش به راحتی از بین می‌رود، این امر مختص افراد عادی نیست همه از جمله مبلغین دینی هم ممکن است  در این مسیر قرار بگیرند.
                       

,
,

امام‌جمعه امیرکلا دوران مقدس و اعتکاف را شبیه به یکدیگر دانست و ادامه داد: در جبهه و دوران دفاع مقدس هم همین انس و خلوت با خدا اتفاق می‌افتاد، به همین جهت دوران دفاع مقدس را به نوعی اعتکاف درونی نامید، در جبهه‌ها بسیاری افراد آمده بودند تا آدم شوند و به درجات بالایی رسیدند.
                        

,
,

این مسئول تصریح کرد: جبهه محل پاک کردن گناهان بود، اعتکاف هم امکانی برای پاک شدن است که در زمان جوانی این مسئله نمود بهتری پیدا می‌کنند، فرصت اعتکاف برای اندیشیدن است،  اندیشیدن در مورد خدا، نظام هستی، ولایت و وظایف انسانی، بنابراین بهنر است این فرصت اندیشیدن را از دست ندهیم، باید ببینیم چه کردیم و به کجا می‌خواهیم برویم.
                

,
,

وی یادآور شد: اعتکاف فرصتی برای عوض کردن مسیر هدایت انسان است، این زمان‌بندی اعتکاف با روز تولد امام علی(ع) بی‌دلیل نیست، یادتان باشد رهبری گفتند  مولا علی(ع)  بزرگترین بسیجی بود زیرا خود را وقف مردم کرده بود، امیرالمومنین میزان آخرت و معیار زهد و تقوا  است، ایشان در عین اینکه مال دنیا داشت با مردم  در همه چیز شریک بود، این که هزار آیه در شأن امیرالمومنین نازل می‌شود نشان از بزرگی این مرد است.
                    

,
,

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: حضور و استقبال مردم از اعتکاف یکی از برکات انقلاب اسلامی و به تعبیر رهبری این حضور مردم یک رویش انقلابی‌است،اگر در این اعتکاف‌ها پا روی هوای نفس بگذاریم مستقیم به سمت خداوند خواهیم رفت، باید پا روی هوای نفس گذاشت تا راه گم نشود.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه